Van XC naar Trail bike, of toch niet?!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Veerweg en leeftijd gaan ook wel vaak hand in hand. Je word ouder, onzekerder, lijf stijver. Oplossing meer veerweg.

Begrijpelijk.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Lars TB schreef: di 13 juni 2023, 20:29
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 12 juni 2023, 21:00 Als je bang bent voor het klimmen moet je gaan denken aan een E-MTB.
En dan noemen ze mij radicaal...

Ik bedoelde dat het moeilijk uitleggen wordt dat je op een klim van 5 minuten misschien 3 seconden trager zou kunnen zijn als je van een 11kg xc fully naar een 13kg trail fully gaat.

En jij begint meteen over e-bikes :roll:
vertrutting?..... :roll:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8, cannondale mt 2000 tandem

Ben je 1,70 - 1,85m en interesse om mtb tandem te rijden? Pb me.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Net wat je zegt, het scheel maar een paar seconden.
Een ebike scheelt minuten :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 14 juni 2023, 14:27 Net wat je zegt, het scheel maar een paar seconden.
Een ebike scheelt minuten :wink:
Tenzij je batterij leeg is.. Oh nee, dan scheelt het ook minuten :winkie:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Wizz
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL

Fijne reacties weer :D .

Een e-bike komt er niet in, en mijn beeld aangaande de trailbike is inmiddels subtiel aangepast. :-q

Nu maar eens gaan oriënteren op een dergelijke vélo. Naast de standaardmerken ben ik ook al Arc8 en KTM tegengekomen, maar ik zal zeker de zoekfunctie hier op het forum eens gaan benutten.
dimitrid
All rounder
All rounder

Ik reed tot halverwege dit jaar met een Cube Ams TM met daarnaast een Cube Reaction. Het grootse verschil tussen beide was dat de HT veel nerveuzer was. Verschil in snelheid vond ik eerder verwaarloosbaar. De Cube ams nam ik mee naar de alpen en had er best een fijne tijd mee, laar toch had ik het gevoel iets te missen, nameijk wat meer speelsheid. Ondertussen beide cube verkocht en overgeschakeld naar een Yeti SB120. Heb nog niet veel met de fiets kunnen rijden, maar het eerste gevoel was de speelsheid die ik miste. De fiets voelt door de andere geometrie echt wel anders en voor mij, zekerder aan. Dus ik zeg ja voor de switch van XC naar trail (op de achtergrond de Canyon Neuron van mijn zoontje die ook van xc naar trail is gegaan)

Afbeelding
Alco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Ik ben van xc hardtail naar xc fully gegaan
Wereld van verschil
Hardtail was 6 jaar oud en het verschil in geometrie was behoorlijk
Met de hardtail(zonder dropper) was in NL(vaste routes) bijna alles makkelijk te rijden
Nu met de xc fully (met dropper duh :winkie: ) heb ik wel het idee dat ik in NL zeker alles wel makkelijk aan kan en dat ik de grens van de fiets voorlopig niet ga vinden
Over het buitenland de bikeparks daar kan ik niks zeggen want dat ben ik zelf niet echt geweest
Maar ik denk dat als je van een oudere fiets over stapt dat een moderne xc fully al een groot verschil zal zijn
Kijk niet naar mij, Ik doe maar wat

Mtb = happy place
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Dit is een topic uit 2021.

Of trail vs XC of HT vs FS beter is op de NL trailtjes gaan we echt niet over eens worden. En dat hoeft ook niet.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

Op knikkerbanen zal ‘t idd weinig uitmaken, maar er zijn genoeg echte mtb-routes waar je dit verschil goed merkt hoor. Kwestie van routes uitkiezen die wat meer uitdaging geven.
Giant on E-mtb
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

XC fiets is gewoon beter, ook op trails. :tong :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=8xF0Rp3TGME
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie