Sneak preview 11ANTS gravelbike

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

38x10 schreef: vr 31 januari 2025, 15:43 Wat doet jouw fiets op de tafel van yo-eddy?
Is niet mijn fiets :lol:
Plaatje komt uit een ander topic in het forum 8)

En op 11Ants fb staat nog meer over die as/dropouts, Dit is als het goed is een animatie van de werking.
https://www.facebook.com/10005456997422 ... =permalink

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Elke finish is mogelijk, dus het gebruikelijke matgrijs natgestraalde is zeker een optie, evenals geborsteld. Ik persoonlijk word wel blij van opgepoetst en vind het erg vermakelijk om nieuwe technieken te proberen, vandaar deze anodisatie. Maar voordeel van alles in eigen huis doen is dat alles kan. :wink: Qua bikepacken lijkt gepolijst de meest duurzame optie, dat merk ik in ieder geval ook op mijn eigen RVS Vegur.
Waarom Pinion? Enerzijds omdat we nog aardig wat onderdelen hebben liggen voor Panthers (en die zijn allemaal Pinion) anderzijds omdat we begrepen dat een groot deel van de verkochte Pilots met Pinion SmartShift was. En daar leek een gat in de markt te ontstaan. Ondertussen is Pieter weer druk bezig om de boel daar weer door te starten, maar toen zat deze al in elkaar. En zoals door Lars al aangegeven kunnen wij deze in NL gebouwde fiets aanbieden voor een concurrerende prijs, en op maat gemaakt. Enige nadeel is dat we er voorlopig maar 10 gaan bouwen, want te druk met andere zaken....
Bandbreedte wordt nu door de vork "beperkt" maar daar gaat 55mm (28"!) in ieder geval passen. Maar alles is aan te passen, dus we kunnen theoretisch tot max 2.6" :winkie:
Uiteraard is een analoge Pinion mogelijk, en dan heb je ook nog meer keus uit leuke kleurtjes (en 18 versnellingen)
Maar hij staat over 2 weken dus op de Fiets en Wandelbeurs en daarna is hij te proefrijden in Wijchen eo. GPX van een zeer fraai en gevarieerd gravelrondje krijg je erbij.

(en verlaagde achtervorken zijn ruk en volkomen overbodig op een gravelbike)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

suravida schreef: vr 31 januari 2025, 16:50 Enige nadeel is dat we er voorlopig maar 10 gaan bouwen, want te druk met andere zaken....
I see what you did there…
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi frame :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

De gaatjes op de (niet-tapered zo te zien) balhoofdsbuis: mogelijkheid voor een rekje zoals op de ROSE Hobo?
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Daar komt volgens mij iets voor de kabelgeleiding op. De balhoofdbuis zal 44mm recht zijn? Daar past uiteraard wel een tapered vork in, zoals op de foto te zien is. Kwestie van de passende maat balhoofdlagers, zero stack cup boven en externe cup onder.

Maarre mooi!
Woensdag eens beter bekijken :wink:
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

suravida schreef: vr 31 januari 2025, 16:50 (en verlaagde achtervorken zijn ruk en volkomen overbodig op een gravelbike)
Hear hear :-q

Over de TRP HiWire shifters: Beide shifters hebben twee knoppen. Hoe wordt de zaak dan afgesteld: Beide knoppen rechts 1 omhoog en links 1 omlaag of krijgen de knoppen nog specifieke werking (bijv. bovenste knop 1 omhoog en onderste 3 omhoog of zo)?

Shifters zien er iig een stuk beter uit dan het oude model.
kermit
Genius
Genius
Contacteer:

suravida schreef: vr 31 januari 2025, 11:32 Afbeelding
Vandaag irl gezien, erg fraai!
Ik had natuurlijk ook niet anders verwacht :wink:

Ten Years After
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

kermit schreef: wo 5 februari 2025, 22:15 Vandaag irl gezien, erg fraai!
En dan geen foto's maken en plaatsen. Tssss.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Fastcruiser schreef: do 6 februari 2025, 12:07
kermit schreef: wo 5 februari 2025, 22:15 Vandaag irl gezien, erg fraai!
En dan geen foto's maken en plaatsen. Tssss.
vast onder embargo tot de Beurs :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
kermit
Genius
Genius
Contacteer:

En sowieso voor eenieder te bezichtigen in Wijchen.
Behalve tijdens de beurs, dan moet je in Utrecht zijn :-D

Ten Years After
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

kermit schreef: do 6 februari 2025, 12:42 En sowieso voor eenieder te bezichtigen in Wijchen.
Voordat ik naar Wijchen kom zou ik wel meer willen weten over het frame/fiets - en vooral wat de mogelijkheden zijn om van dit specifieke frame af te wijken (geometrie, montagepunten, toegelaten gewicht etc.).

En meer foto's natuurlijk. Dat spreekt voor zich. Ach volgende week is de fietsbeurs weer voorbij :)

Wel al positieve verhalen gelezen over de elektrisch te schakelen Pinion. Vooral dat je "under load" kan schakelen waarbij de Pinion zelf het goede moment (cranks verticaal) kiest.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Fastcruiser schreef: ma 10 februari 2025, 14:44 Wel al positieve verhalen gelezen over de elektrisch te schakelen Pinion. Vooral dat je "under load" kan schakelen waarbij de Pinion zelf het goede moment (cranks verticaal) kiest.
Tsja .... als groot Pinion liefhebber (rij er al jaren mee en ben meer dan tevreden) is juist het niet hoeven trappen om te schakelen de grote winst van Pinon (en Rohloff) "KLIK" betekent dat je direct in de gekozen versnelling zit zonder dat je eerst nog een halve (of hele) omwenteling moet maken zoals bij een derailleur.
Je kunt, als je eraan gewend bent, met een Pinion veel sneller schakelen dan met een derailleur. Dat hele "under load" is gewoon niet van toepassing. Ik kan letterlijk in een paar tienden van en seconde 10 versnellingen zwaarder of lichter schakelen zowel bergop als bergaf.
Smartshift is een prima oplossing als je echt een hekel hebt aan gripshift en wellicht ook fraaier voor op een Gravelbike maar dat under load schakelen is een optie die (ook als ie zo goed werkt als beloofd) je helemaal niet nodig hebt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

yo-eddy schreef: ma 10 februari 2025, 17:00 Je kunt, als je eraan gewend bent, met een Pinion veel sneller schakelen dan met een derailleur. Dat hele "under load" is gewoon niet van toepassing. Ik kan letterlijk in een paar tienden van en seconde 10 versnellingen zwaarder of lichter schakelen zowel bergop als bergaf.
Smartshift is een prima oplossing als je echt een hekel hebt aan gripshift en wellicht ook fraaier voor op een Gravelbike maar dat under load schakelen is een optie die (ook als ie zo goed werkt als beloofd) je helemaal niet nodig hebt.
Ik heb een Rohloff op de trekkingbike en op de echt steile hellingen ( > 15%) heeft het heel even "stilhouden" van de benen wel degelijk impact want je gaat dan al erg langzaam. Je moet dan na het schakelen meteen goed aanzetten om te voorkomen dat je stilvalt of het beentempo te traag wordt. Is allemaal wel te doen maar even vooruit denken is dan wel handig. Kunnen "doortrappen" kan dan wel voordeel bieden (samen met het snelle schakelen).

Overigens wil je met een derailleur op zulke hellingen liefst ook niet meer schakelen.

En elektronische schakelaars voor Pinion ziet er zeker beter uit op een gravelbike. Anders zit je met een Pinion vast aan de niet-zo-mooie Cinq shifters en de bijbehorende spaghetti (de Rohbox voor Rohloff is dan een stuk fraaier).
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Fastcruiser schreef: ma 10 februari 2025, 14:44
kermit schreef: do 6 februari 2025, 12:42 En sowieso voor eenieder te bezichtigen in Wijchen.
Voordat ik naar Wijchen kom zou ik wel meer willen weten over het frame/fiets - en vooral wat de mogelijkheden zijn om van dit specifieke frame af te wijken (geometrie, montagepunten, toegelaten gewicht etc.).

En meer foto's natuurlijk. Dat spreekt voor zich. Ach volgende week is de fietsbeurs weer voorbij :)

Wel al positieve verhalen gelezen over de elektrisch te schakelen Pinion. Vooral dat je "under load" kan schakelen waarbij de Pinion zelf het goede moment (cranks verticaal) kiest.
Ben de fiets nu aan het opbouwen, dus foto's komen vanzelf. Omdat we het frame en de fiets compleet zelf bouwen is er over van alles te praten en aan te passen aan de wensen van de klant. Dus laat maar weten wat je zoekt! (Of komt toch vooral langs in Wijchen, dat praat makkelijker. Kan je daarna de fantastische routes in het Rijk van Nijmegen rijden)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie