Is niet mijn fiets

Plaatje komt uit een ander topic in het forum

En op 11Ants fb staat nog meer over die as/dropouts, Dit is als het goed is een animatie van de werking.
https://www.facebook.com/10005456997422 ... =permalink
Enjoy!!
Is niet mijn fiets
Hear hear
vast onder embargo tot de Beurs
Voordat ik naar Wijchen kom zou ik wel meer willen weten over het frame/fiets - en vooral wat de mogelijkheden zijn om van dit specifieke frame af te wijken (geometrie, montagepunten, toegelaten gewicht etc.).
Tsja .... als groot Pinion liefhebber (rij er al jaren mee en ben meer dan tevreden) is juist het niet hoeven trappen om te schakelen de grote winst van Pinon (en Rohloff) "KLIK" betekent dat je direct in de gekozen versnelling zit zonder dat je eerst nog een halve (of hele) omwenteling moet maken zoals bij een derailleur.Fastcruiser schreef: ↑ma 10 februari 2025, 14:44 Wel al positieve verhalen gelezen over de elektrisch te schakelen Pinion. Vooral dat je "under load" kan schakelen waarbij de Pinion zelf het goede moment (cranks verticaal) kiest.
Ik heb een Rohloff op de trekkingbike en op de echt steile hellingen ( > 15%) heeft het heel even "stilhouden" van de benen wel degelijk impact want je gaat dan al erg langzaam. Je moet dan na het schakelen meteen goed aanzetten om te voorkomen dat je stilvalt of het beentempo te traag wordt. Is allemaal wel te doen maar even vooruit denken is dan wel handig. Kunnen "doortrappen" kan dan wel voordeel bieden (samen met het snelle schakelen).yo-eddy schreef: ↑ma 10 februari 2025, 17:00 Je kunt, als je eraan gewend bent, met een Pinion veel sneller schakelen dan met een derailleur. Dat hele "under load" is gewoon niet van toepassing. Ik kan letterlijk in een paar tienden van en seconde 10 versnellingen zwaarder of lichter schakelen zowel bergop als bergaf.
Smartshift is een prima oplossing als je echt een hekel hebt aan gripshift en wellicht ook fraaier voor op een Gravelbike maar dat under load schakelen is een optie die (ook als ie zo goed werkt als beloofd) je helemaal niet nodig hebt.
Ben de fiets nu aan het opbouwen, dus foto's komen vanzelf. Omdat we het frame en de fiets compleet zelf bouwen is er over van alles te praten en aan te passen aan de wensen van de klant. Dus laat maar weten wat je zoekt! (Of komt toch vooral langs in Wijchen, dat praat makkelijker. Kan je daarna de fantastische routes in het Rijk van Nijmegen rijden)Fastcruiser schreef: ↑ma 10 februari 2025, 14:44Voordat ik naar Wijchen kom zou ik wel meer willen weten over het frame/fiets - en vooral wat de mogelijkheden zijn om van dit specifieke frame af te wijken (geometrie, montagepunten, toegelaten gewicht etc.).
En meer foto's natuurlijk. Dat spreekt voor zich. Ach volgende week is de fietsbeurs weer voorbij
Wel al positieve verhalen gelezen over de elektrisch te schakelen Pinion. Vooral dat je "under load" kan schakelen waarbij de Pinion zelf het goede moment (cranks verticaal) kiest.