Bikeinn.com of all4cycling.com (TradeInn) ervaringen?

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Easy_Rider schreef: zo 2 februari 2025, 18:35
baron062 schreef: zo 2 februari 2025, 17:59 Bij deze de berichten even verplaatst, ik was de ronkende titel van het originele topic al wat zat (Extreem bizarre ervaringen met BikeInn)
Maar ik kan het toch als een extreem bizarre ervaring met BikeInn vinden? Vandaar ook juist dat ik zo de titel formuleerde.
ChatGPT is best goed in dwingende mailtjes schrijven heb ik laatst ontdekt. Heeft ons laatst toch een paar honderd euro opgeleverd toen een autoverhuurder ons een oor aan naaide. Kwestie van de juiste prompts ingeven.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

baron062 schreef: zo 2 februari 2025, 18:45 Kijk, dat is ff een meevaller. En als ze dan ook zo beroerd communiceren....
Niets gehoord en ook niet hoeven tekenen dus ik vind het best.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: is voor in het bos

MVMVML schreef: zo 2 februari 2025, 19:14
baron062 schreef: zo 2 februari 2025, 18:45 Kijk, dat is ff een meevaller. En als ze dan ook zo beroerd communiceren....
Maar nu heb je dus nog steeds geen veer.... Dat is dan weer wat jammer.

Maar die topic titel was inderdaad behoorlijk overdreven. Als dit de drempel is om iets "extreem bizar" te vinden wil ik de woordkeus niet eens weten wanneer er echt iets bijzonders gebeurt. :~ :winkie:
Easy_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Gerwin89 schreef: zo 2 februari 2025, 16:07 Bij mij is er ooit een pakket kwijtgeraakt van bikeinn.
Was toen een heel gedoe en je wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd..
Steeds allemaal verschillende personen en die zeggen dan weer iets wat een week geleden al met iemand anders besproken was
Heel frustrerend dus snap wat je bedoeld....
Maar zo gaan hun te werk blijkbaar, want er is meer over te vinden op internet.
En hoe is dat destijds afgelopen?
Easy_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat

baron062 schreef: zo 2 februari 2025, 18:41 Dat mag jij zeker! Geen probleem.

Maar als dit al extreem bizar is? Jammerlijke communicatiestoornis waarvan je helaas de dupe bent. Is zeker heel vervelend.
Ik vind het zeker extreem bizar dat ik iets koop voor 425 euro bij een grote speler als TradeInn, om vervolgens geen enkele klantenservice van ze te krijgen.

Ik sta in mijn recht, omdat ik me binnen de 30 dagen retouraanvraag termijn heb gehouden. Vervolgens duwen ze me tegen de muur en maken ze het een zaak tussen RockShox en mij. Terwijl ik volgens de wet gewoon recht op mijn geld terug heb.

We leven in 2025 en hier zijn inmiddels gewoon regels voor. Dat maakt het in mijn beleving extreem bizar gedrag van een zaak die gewoon professioneel met zijn klanten hoort om te gaan.
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Anne Jan schreef: zo 2 februari 2025, 19:28
MVMVML schreef: zo 2 februari 2025, 19:14
Maar nu heb je dus nog steeds geen veer.... Dat is dan weer wat jammer.

Maar die topic titel was inderdaad behoorlijk overdreven. Als dit de drempel is om iets "extreem bizar" te vinden wil ik de woordkeus niet eens weten wanneer er echt iets bijzonders gebeurt. :~ :winkie:
Elders besteld en binnen gekregen. :bier:
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Uiteindelijk, na heel veel op en neer gemail hebben ze het na 2 maanden opnieuw verstuurd.
Maar dat kwam echt omdat ik er achter aan bleef zitten...

Ze zijn vaak goedkoper als andere webshops...
Maar de andere kant van de medaile is dat als er dan wat is, je bij hun meer "gedoe" hebt.
Easy_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Gerwin89 schreef: zo 2 februari 2025, 19:58 Uiteindelijk, na heel veel op en neer gemail hebben ze het na 2 maanden opnieuw verstuurd.
Maar dat kwam echt omdat ik er achter aan bleef zitten...

Ze zijn vaak goedkoper als andere webshops...
Maar de andere kant van de medaile is dat als er dan wat is, je bij hun meer "gedoe" hebt.
Gelukkig voor je :)

Had jij ook het gevoel dat je met een chatbot te maken had en kreeg jij ook constant copy paste berichten?

Was er een bepaald emailadres waarna je berichten begon te sturen en de zaak omdraaide?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toevallig loopt er op wintersport forum ook zo'n topic over niet complete skies waar ze echt waardeloos op reageren.

Over het algemeen heb ik best positieve ervaringen met bikeinn maar ze kunnen nogal eens de voorraad status wijzigen. Gelukkig ben je dan vrij om de hele bestelling te annuleren. Nog geen retour gedoe gehad.

Ergens is het vasthouden aan je rechten als consument en evt 'dreigen' met Europees consumenten recht. Die bemiddelen in dit soort situaties. Heb dit ooit aan de hand gehad bij andere grote webshop (welbekend hier op het forum) die mijn geld maar niet terug wilde storten. Uiteindelijk was het toen binnen een dag geregeld. Soms moet je even volhouden maar je weet wat ze zeggen over de aanhouder .. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Easy_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat

hanjovdberg schreef: zo 2 februari 2025, 21:29 Toevallig loopt er op wintersport forum ook zo'n topic over niet complete skies waar ze echt waardeloos op reageren.

Over het algemeen heb ik best positieve ervaringen met bikeinn maar ze kunnen nogal eens de voorraad status wijzigen. Gelukkig ben je dan vrij om de hele bestelling te annuleren. Nog geen retour gedoe gehad.

Ergens is het vasthouden aan je rechten als consument en evt 'dreigen' met Europees consumenten recht. Die bemiddelen in dit soort situaties. Heb dit ooit aan de hand gehad bij andere grote webshop (welbekend hier op het forum) die mijn geld maar niet terug wilde storten. Uiteindelijk was het toen binnen een dag geregeld. Soms moet je even volhouden maar je weet wat ze zeggen over de aanhouder .. :winkie:
Welk wintersport forum is dat?
Kan je me de link naar dat topic sturen, dan kan ik het eens lezen.

Vervelend dat jij het ook hebt moeten meemaken! Dat was dus ook mijn plan om ze een berichtje te sturen over mijn Europees consumentenrecht.

Wie precies bemiddelen in dit soort situaties en hoe neem ik contact op met hun?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wintersport.nl op het forum deel. Ging over een ski die geleverd werd zonder binding. Kan ik niet zo even snel opzoeken.

Andere vraag het betreft het ECC Nederland (Europees consumenten centrum). Je kunt dan een klacht indienen en alle gegevens invullen. Ze gaan dan vanzelf voor je aan het werk. Verwacht niet dat het daarmee sneller is afgehandeld maar het kan wel even prettig zijn dat deel los te kunnen laten.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dit wel eens gehad bij een andere shop.
Product voldeed niet vanwege defect.
Teruggestuurd met vermelding dat het defect was én dat ik het niet meer wilde.
Exacte bewoordingen weet ik niet meer, maar de webshop stuurde mij het traject van reparatie in, terwijl ik geld terug wilde.
Kostte behoorlijk wat moeite om uit te leggen dat je je ook kunt bedenken terwijl een product defect is.

Verder is ...inn een Spaans bedrijf en Spanjaarden zijn nog slechter in het lezen en begrijpen van email dan Nederlanders.
Ze lezen de eerste regels en gaan dan aan de slag, de rest vergeten ze te lezen.
Dit meermaals proefondervindelijk moeten ontdekken.
Dus in een mailtje nooit meerdere vragen/problemen, tenzij je ze meteen aan het begin opsomt en nummert
1- bla bla bla
2- da da da
3- tra la la

Anders gaan ze met je eerste vraag/opmerking aan de slag en vergeten de rest.
Het zijn geen oplichters, hooguit sukkels.

Of probeer ze eens te bellen. Met een beetje geluk spreken ze Engels (of spreek jij Spaans)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Easy_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat

hanjovdberg schreef: ma 3 februari 2025, 00:24 Wintersport.nl op het forum deel. Ging over een ski die geleverd werd zonder binding. Kan ik niet zo even snel opzoeken.

Andere vraag het betreft het ECC Nederland (Europees consumenten centrum). Je kunt dan een klacht indienen en alle gegevens invullen. Ze gaan dan vanzelf voor je aan het werk. Verwacht niet dat het daarmee sneller is afgehandeld maar het kan wel even prettig zijn dat deel los te kunnen laten.
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 3 februari 2025, 11:01 Dit wel eens gehad bij een andere shop.
Product voldeed niet vanwege defect.
Teruggestuurd met vermelding dat het defect was én dat ik het niet meer wilde.
Exacte bewoordingen weet ik niet meer, maar de webshop stuurde mij het traject van reparatie in, terwijl ik geld terug wilde.
Kostte behoorlijk wat moeite om uit te leggen dat je je ook kunt bedenken terwijl een product defect is.

Verder is ...inn een Spaans bedrijf en Spanjaarden zijn nog slechter in het lezen en begrijpen van email dan Nederlanders.
Ze lezen de eerste regels en gaan dan aan de slag, de rest vergeten ze te lezen.
Dit meermaals proefondervindelijk moeten ontdekken.
Dus in een mailtje nooit meerdere vragen/problemen, tenzij je ze meteen aan het begin opsomt en nummert
1- bla bla bla
2- da da da
3- tra la la

Anders gaan ze met je eerste vraag/opmerking aan de slag en vergeten de rest.
Het zijn geen oplichters, hooguit sukkels.

Of probeer ze eens te bellen. Met een beetje geluk spreken ze Engels (of spreek jij Spaans)

Bedankt voor bovenstaande tips!

Wellicht dat het niet nodig is om ze toe te passen. Ik had al 3 mailtjes naar ze verstuurd naar 2 verschillende emailadressen en via het klantenportaal.

Gisteren ontving ik 2 berichten van ze met wederom het gelul dat het via de garantieafdeling gaat.

En vanmorgen kreeg ik ineens een berichtje van ze dat de terugbetaling verwerkt wordt en dat ik deze binnen een aantal dagen kan verwachten.

Hopelijk houden ze hun woord, want het lijkt er op dat ze echt zelf niet weten wat ze daar aan het doen zijn.
Plaats reactie