Briancon Franse Alpen

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik ben van plan om in September 1 week te gaan mountainbike vlakbij Briancon. Weet iemand daar mooie rondtoeren van ongeveer 1500/2000HM.
Graag niet super technische . S1 S2 prima. S3 niet al te veel. Ben geen Loper.
Bijvoorbaat mijn dank.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Gidsje met gps tracks (departement Hautes Alpes):

https://www.vtopo.fr/collections/vttae- ... b400&_ss=c
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
MTB-HvdB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zou denk ik eerder kiezen om dan te verblijven in Puy st Vincent en daar hebben ze ook via o.a. het hotel diverse gidsen. In het gebied zelf ook diverse mogelijkheden tot huren van MTB (E). En anders heb ik misschien nog wel wat contacten via mijn broertje die daar werkt in hotel.

Je zit dan direct in parc des Encrins..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker

om precies te zijn zit ik in 105 Montée de Saint Roch, 05290 Hotel Saint Roch
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik heb vanuit Puy st Vincent wel wat 1000hm tochten gereden maar ik doe voornamelijk rood+zwart afdalen. Iets makkelijker kan ook wel, er lopen zat routes door/langs/bij Puy.
Had je deze al gevonden?
https://www.paysdesecrins.com/sites/ot- ... ed_1_3.pdf
dnuz
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Deze afdaling is erg leuk en niet te moeilijk

Col du Granon on Trailforks
https://www.trailforks.com/trails/col-du-granon/

Klimmen kan via zuid kant over asfalt of via noordkant via schotter
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

hanjovdberg schreef: za 25 januari 2025, 16:47...Je zit dan direct in parc des Encrins..
Maar in nationale parken, ook Des Ecrins, mag je niet mountainbiken :wink:

Een rit die mij bijgebleven is is op de flanken van de Izoard, aan de zuidkant (Queyras dal). Daar kun je vanuit Arvieux de Col de Furfande op via een schotterpad (ongeveer 10km en 1.000hm) en dan een schitterende afdaling terug naar de weg.... Ga ik ooit nog een keer herhalen :tong
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
MTB-HvdB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wibas schreef: za 25 januari 2025, 19:31 om precies te zijn zit ik in 105 Montée de Saint Roch, 05290 Hotel Saint Roch
Oh Haha super! Vraag naar Simon. En anders de local die in de ski set shop werkt. (Zal even zijn naam vragen). De eerste is vooral van lange afstand tochten maar regelt ook de fietsvakanties daar. En de ander is een local maar op landelijk niveau rijdende Enduro rijder.

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker

hanjovdberg schreef: do 30 januari 2025, 18:32
wibas schreef: za 25 januari 2025, 19:31 om precies te zijn zit ik in 105 Montée de Saint Roch, 05290 Hotel Saint Roch
Oh Haha super! Vraag naar Simon. En anders de local die in de ski set shop werkt. (Zal even zijn naam vragen). De eerste is vooral van lange afstand tochten maar regelt ook de fietsvakanties daar. En de ander is een local maar op landelijk niveau rijdende Enduro rijder.
Ik zoek iets van tochten van 1500HM tot 2000Hm per dag. en vaak iets van 5 of 6 uur fietsen. Dat is voor vele al een lange afstand.
MTB-HvdB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Nou die Simon maakt ook zulke tochten hoor.

Je bent niet de enige die een klap van de molen heeft gehad.

https://www.komoot.nl/user/531952174097?ref=aup

Tochten allemaal rond de Ecrins.

De MTB'er is Tom Lesquir. Zoek maar even op Strava. Die woont inmiddels elders zie ik. Je kunt natuurlijk via zijn openbare Strava wel terugkijken tot vorig jaar.

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker

alvast bedankt.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wibas schreef: do 30 januari 2025, 19:45 Ik zoek iets van tochten van 1500HM tot 2000Hm per dag. en vaak iets van 5 of 6 uur fietsen. Dat is voor vele al een lange afstand.
als je op de één of andere manier vanuit Puy st Vincent ergens 's ochtends vroeg in Briancon gedropt kan worden, kun je via de Grand Traversee Hautes Alpes / Alps Epic terug naar het dal van Puy St Vincent biken. Ik zie dat het broertje van Hanjo dat ook heeft gedaan, met nog iets erbij (dat laatste hoeft niet) want als je vanaf Les Vigneaux naar de Pousterle klimt kun je zo weer afdalen naar PsV.

https://www.komoot.com/nl-nl/tour/310749600#previewMap

maar je zult ook een beetje creatief moeten zijn. Het MTB kaartje van de omgeving met routes wat ik hierboven deelde is een prima uitgangspunt als je niet enduro-style afdalingen zoekt. Vanaf PsV bijvoorbeeld routes 14>16> dan ben je beneden in Argentiere, kun je een rondje 18 doen en dan 17>16>14 terug. Dan ben je wel een dagje zoet ;)

of routes 3, 5 en 6 achter elkaar rijden, maar die liggen in het dal waar het bloedjeheet is.
Ik ben er in juli weer :-q
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zie Champcella, bekende plek want daar ben ik vaak geweest bij La Bergerie (mtb weken met gids).

Tussen 49 en 51 op dat Komoot kaartje kun je veel mooier naar beneden dan over die weg ("de muur"). Even de wandelkaart erbij pakken en dan moet het Romeinse paadje te vinden zijn. Mooi over de keien met wat switchbacks naar de rivier afdalen :tong
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

kermit schreef: di 4 februari 2025, 13:40 Ik zie Champcella, bekende plek want daar ben ik vaak geweest bij La Bergerie (mtb weken met gids).

Tussen 49 en 51 op dat Komoot kaartje kun je veel mooier naar beneden dan over die weg ("de muur"). Even de wandelkaart erbij pakken en dan moet het Romeinse paadje te vinden zijn. Mooi over de keien met wat switchbacks naar de rivier afdalen :tong
dat is deze https://www.trailforks.com/video/194010/
(niet mijn video)
Plaats reactie