Wel het eerste jaar met een kleine 800km hardlopen
Hoeveel XC kilometers per jaar?
Ik bak er helemaal niets meer van
net aan 3000km op de mtb + gravel het zou een 60/40 zijn .....echt uitrekenen is niet nodig lijkt mij
It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.
Sram
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Sram
Dan Empfield
- Slowpoke9000
- Mountainbiker

Stiekem toch wel een beetje jaloers en onder de indruk van de KM’s die men hier maakt. :O
Ik ben sinds afgelopen jaar wat fanatieker aan het MTBen, maar zit vast aan de weekends en soms een lange zomeravond doordeweeks.
Doel voor 2025 is langere ritten, vaker op pad en kijken of 2 keer per week naast klimsport haalbaar is…^^
Ik ben sinds afgelopen jaar wat fanatieker aan het MTBen, maar zit vast aan de weekends en soms een lange zomeravond doordeweeks.
Doel voor 2025 is langere ritten, vaker op pad en kijken of 2 keer per week naast klimsport haalbaar is…^^
- FreedomRanger
- Mountainbike Junk

- Mijn mountainbike: rijdt prima!
Ach, kwaliteit over kwantiteit ...Slowpoke9000 schreef: ↑za 18 januari 2025, 00:09 Stiekem toch wel een beetje jaloers en onder de indruk van de KM’s die men hier maakt. :O
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud als je stopt met spelen.
-
Crapton
- Elite Mountainbiker

- Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b
Wat bedoel je daarmee dan?
Is er een kwaliteits kenmerk per gefietste km mountainbike?
Lycra rulez...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
- FreedomRanger
- Mountainbike Junk

- Mijn mountainbike: rijdt prima!
Daar bedoel ik mee dat ik graag de tijd neem om bewust te genieten van de omgeving waar ik doorheen rijd, de geur van het bos en de spetters bagger in mijn gezicht. Dat ik de nadruk leg op mooie, uitdagende, technische kilometers en niet zozeer op veel kilometers. Dat ik de rit belangrijker vind dan de cijfers over de rit na afloop op Strava.
Op geen enkele manier is dat als oordeel bedoeld.
Iedereen geniet op zijn eigen manier van de sport die we allemaal graag beoefenen. En het gaat uiteindelijk om het genieten, toch?
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud als je stopt met spelen.
Zo fiets ik dus ook de afgelopen jaren
rustig en genieten tijdens de ritten
De km's die ik vandaag de dag maak is zo'n 1/3 van wat het ooit was
Strava heb ik nooit gehad, wel fiets maatjes met alles erop en eraan, daar spiek ik af en toe even als ik nieuwsgierig ben of ik gooi zo'n GPS in mijn rug zakje
dan kunnen ze zo een segment vergelijken als zij nieuwsgierig zijn
maar meer dan dat ook niet 
De km's die ik vandaag de dag maak is zo'n 1/3 van wat het ooit was
Strava heb ik nooit gehad, wel fiets maatjes met alles erop en eraan, daar spiek ik af en toe even als ik nieuwsgierig ben of ik gooi zo'n GPS in mijn rug zakje
It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.
Sram
Dan Empfield
Sram
Dan Empfield
- graduzzi
- Pro Biker

- Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB
Afgelopen jaar viel het wat tegen, 5500km,
2025 beloofd veel beter te worden, heb net de eerste 1000km al achter de rug!
Ben benieuwd wat komen gaat.
2025 beloofd veel beter te worden, heb net de eerste 1000km al achter de rug!
Ben benieuwd wat komen gaat.
-
Peelrijder
- Elite Mountainbiker

7264km mtb
4249km race
472km gravel
186km hardlopen
195km wandelen
54303hm
560uur gesport in 238 dagen
Da's gemiddeld 10 uur per week en dat klopt ongeveer wel.
(1,5uur, 3,5uur en 4-6uur op de fiets en +/-2 uur (hard)lopen).
In de winter is het genieten vooral te zoeken in de spaarzame momenten dat je een toertochtje rijdt met een fel winterzonnetje.
Al het overige in de winter is vaak pure noodzaak om hooguit fit te blijven en niveau te houden.
Als het weer beter is wordt het per week al snel een uurtje of 3 tot 5 extra.
Ik hunker weer naar de dagen dat ik om 5 uur opstond om voor het werk al lekker 1,5uur gedraaid te hebben en de zon op hebben zien komen.
Daar zit dan ook het genieten in, de zone 1-2 ellende waar echt niks aan is invullen door een beetje te lanterfanten in het zonnetje terwijl de wereld ontwaakt, dan is het nog wel vol te houden.
4249km race
472km gravel
186km hardlopen
195km wandelen
54303hm
560uur gesport in 238 dagen
Da's gemiddeld 10 uur per week en dat klopt ongeveer wel.
(1,5uur, 3,5uur en 4-6uur op de fiets en +/-2 uur (hard)lopen).
In de winter is het genieten vooral te zoeken in de spaarzame momenten dat je een toertochtje rijdt met een fel winterzonnetje.
Al het overige in de winter is vaak pure noodzaak om hooguit fit te blijven en niveau te houden.
Als het weer beter is wordt het per week al snel een uurtje of 3 tot 5 extra.
Ik hunker weer naar de dagen dat ik om 5 uur opstond om voor het werk al lekker 1,5uur gedraaid te hebben en de zon op hebben zien komen.
Daar zit dan ook het genieten in, de zone 1-2 ellende waar echt niks aan is invullen door een beetje te lanterfanten in het zonnetje terwijl de wereld ontwaakt, dan is het nog wel vol te houden.
-
LALAKHADIJ
- Mountainbiker

Vorig jaar zat ik rond de 3200 km puur XC, dit jaar blijf ik voorlopig steken op zo’n 2100 km. Hopelijk wordt de herfst nog wat droog zodat ik wat kan inhalen. Mooie cijfers hoor trouwens, zeker als je niet dagelijks rijdt!
Mini Militia App Lock
Mini Militia App Lock