The Great Dutch Divide: "zelf"bouw 626km allroadroute

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Voor wie het leuk vindt om een keer een meerdaagse te rijden die zowel 't Gooi, als de Veluwe, als het gebied rond Nijmegen/Groesbeek, Duitsland, de Maashorst en alles daaronder tot en met Z-Limboland meepakt:

https://www.komoot.com/nl-nl/tour/10513 ... o6&ref=wtd

Heb in april '23 deze route in elkaar gezet, uiteraard in ons kikkerland met het nodige jat-, knip- en plakwerk van anderen (Green Divide/Great Gravel Down/etc) , daar ontkom je dan niet echt aan. Overwegend offroad, maar ook regelmatig wat asfalt.
Heb toen, vanwege campings die niet geopend waren, overnacht in B&B's en hotels.

Voor wat betreft overnachtingen en dagetappes heb ik daar het volgende gedaan:
2 april: Overnachting Bussum voor de start (woon zelf in Breda, dus in de ochtend daarheen was geen optie)
3April: Bussum – Dorpsstraat 149 Renkum (B&B De Kleikamp). 97/97km
4April: Renkum – Dellenweg 115 Epe (Fletcher Epe-Zwolle). 1 109/224km
5April: Epe – Amsterdamseweg 505 Arnhem (Van der Valk Papendal) 94/318km
6April: Arnhem – Kortestraat 1 Blitterswijck (B&B Blauwververij) 115/433km
7April: Blitterswijck – Heinsbergerweg 1 Posterholt (Hotel Roerdalen) 108/541km
8April: Posterholt – Station Maastricht 84/625km

Op mijn Komoot pagina staan de dagetappes zoals daadwerkelijk gereden (Lanterne Rouge), afstand en route wijken iets af. Laatste etappe heb ik gereden 'as the crow flies' wegens omstandigheden thuisfront. Tevens waren er vanwege de hoge waterstanden 2 afsluitingen voor de fietsveren, dus check dat even van tevoren (dat had ik niet gedaan). In de gereden etappes op Komoot staat dan ook het alternatief.

Voor vragen: feel free.

Disclaimer 8) : Het is wel weer tijdje geleden dus het is niet vers meer. Ik geef dan ook geen garanties vwb afsluitingen etc. Waarschijnlijk is er uit deze route nog veel meer te halen, maar destijds was ik nog iets minder ver met Komoot en zat ik thuis met een zware burn-out / depressie. Dit was een soort van 'confrontatie met jezelf' initiatief, en dat is in elk geval goed gelukt :lol:
De etappe vanaf Blitterswijck heeft heel weinig eet en drinkgelegenheid, dus hou daar rekening mee.

Materiaal:
Giant revolt Advanced met een 46-30 en 11-36 verzet,
Hutchinson Touareg 45mm bandjes,
Ortlieb Zadeltas, Frametas en stuurtas.

Voor de mensen die deze een keer gaan rijden: veel plezier!
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

Gaaf, dank voor het delen!
Zal er zeker nog eens verder naar kijken voor inspiratie voor lenteplannen.

En vooral: leuk dat je hier weer bent en hopelijk ben je goed / voldoende hersteld van die depressie en burn-out waar je over schrijft.
Brt of BoZ
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Brabantse Wal

Ziet er prima uit. Ik ga hem zeker gebruiken voor een grote rit die ik wil rijden vanuit Bergen op Zoom, naar Limburg en dan richting Groningen en weer terug. Kun je hem ook andersom rijden?
VictorM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Gaaf hoor, leuk idee. Zeker eens de moeite waard.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Brt of BoZ schreef: zo 2 februari 2025, 19:51 Ziet er prima uit. Ik ga hem zeker gebruiken voor een grote rit die ik wil rijden vanuit Bergen op Zoom, naar Limburg en dan richting Groningen en weer terug. Kun je hem ook andersom rijden?
Er zit (even gravende in het geheugen) alleen rondom Nijmegen een stuk mtb route in MAAR...dat waren geen singeltracks maar gedeelde paden. Volgens mij kuj je de boel gewoon omdraaien. Alleen dan wel ff oppassen dat Komoot geen shortcuts tussen waypoints gaat verzinnen.
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Landschappelijk een mooie en toch grotendeels snelle route (heb flinke delen al "per ongeluk" gefietst ;)). Kan op de Utrechtse Heuvelrug tijdens mooie dagen wel bijzonder druk zijn want het Let de Stigterpad is erg populair. Het is wel een heerlijk traject om te fietsen... als er niet te veel andere weggebruikers zijn.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Brt of BoZ
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Har77 schreef: wo 19 februari 2025, 10:37
Brt of BoZ schreef: zo 2 februari 2025, 19:51 Ziet er prima uit. Ik ga hem zeker gebruiken voor een grote rit die ik wil rijden vanuit Bergen op Zoom, naar Limburg en dan richting Groningen en weer terug. Kun je hem ook andersom rijden?
Er zit (even gravende in het geheugen) alleen rondom Nijmegen een stuk mtb route in MAAR...dat waren geen singeltracks maar gedeelde paden. Volgens mij kuj je de boel gewoon omdraaien. Alleen dan wel ff oppassen dat Komoot geen shortcuts tussen waypoints gaat verzinnen.
Ik ga het gewoon ter plekke wel zien. Af en toe een verkeerd stukje maakt ook helemaal niet uit, daar navigeer je wel omheen. Ga ik vanavond lekker een route in elkaar knutselen met jouw route er in verwerkt.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Brt of BoZ schreef: wo 19 februari 2025, 13:37
Har77 schreef: wo 19 februari 2025, 10:37

Ik ga het gewoon ter plekke wel zien. Af en toe een verkeerd stukje maakt ook helemaal niet uit, daar navigeer je wel omheen. Ga ik vanavond lekker een route in elkaar knutselen met jouw route er in verwerkt.
Leuk! Have fun! Welke periode ga je rijden?
Brt of BoZ
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Har77 schreef: do 20 februari 2025, 10:23
Brt of BoZ schreef: wo 19 februari 2025, 13:37

Leuk! Have fun! Welke periode ga je rijden?
Dat gaat zeker lukken, zeker als ik bij de Hertog Jan brouwerij een stop maak. Ik ga rijden als het mooi weer is en dat is rond de zomer. Hopelijk wordt het een mooie zomer want dan ga ik nog meer tochten rijden.
Plaats reactie