Beste forum leden,
Ik zit komende zomer vanaf eind juli tot begin augustus op een camping Rissbach. Natuurlijk gaat de MTB mee. Nu heb ik reeds wat routes gevonden, maar ik ben op zoek naar mede mtbers, die graag in gezelschap een rondje willen fietsen ???
Worden er in de omgeving ook MTB tochten georganiseerd? En zijn er leden die nog tips hebben kwa routes
Graag hoor ik van jullie
Gr J.S Orbea
Camping Rissbach in Traben-Trarbach
-
- Moderator
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Je zou zeggen: er ligt genoeg: https://www.komoot.com/nl-nl/discover/T ... tance=6000
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
Eind juli is de Saarschleife marathon https://www.saarschleifen.bike/
In de buurt moet je zeker de afdaling richting Traben-Trarbach van de Zwei-Schanzen-Tour nemen. Singletrack met 26 bochten of zo.
https://brouter.m11n.de/#map=15/49.9317 ... ebart-hard
In de buurt moet je zeker de afdaling richting Traben-Trarbach van de Zwei-Schanzen-Tour nemen. Singletrack met 26 bochten of zo.
https://brouter.m11n.de/#map=15/49.9317 ... ebart-hard
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Giant Trance
Net terug van een weekje daar en met de gravelbike leuke paadjes gereden. Je kan sowieso veel brede paden vinden door de bossen en langs de wijnvelden.
Strava
ritje
De Moselsteig (wandelroute) heeft leuke stukken. Van tarbach naar Starkenburg loopt stijl pad omhoog, daarna hele mooie single track over de rug naar enkirch. Met paar trappetjes en uitdagende stukjes. Van Zuid naar Noord is die het leukste.
Bij grafsmuhle en kautenbach liggen ook nog wat mooie trails volgens mij, maar door de sneeuw (en gravel en cx fietsen) en geen mtb hebben we voor wat bredere paden gekozen.
Als je Komoot hebt, kan ik je de geplande routes wel delen.
Strava
ritje
De Moselsteig (wandelroute) heeft leuke stukken. Van tarbach naar Starkenburg loopt stijl pad omhoog, daarna hele mooie single track over de rug naar enkirch. Met paar trappetjes en uitdagende stukjes. Van Zuid naar Noord is die het leukste.
Bij grafsmuhle en kautenbach liggen ook nog wat mooie trails volgens mij, maar door de sneeuw (en gravel en cx fietsen) en geen mtb hebben we voor wat bredere paden gekozen.
Als je Komoot hebt, kan ik je de geplande routes wel delen.
- RobSter
- Mauntainbiker
- Mijn mountainbike: Spaans Fury
Ben er een aantal keren geweest en nog steeds een van mijn favoriete plekjes. Merendeel vertrokken vanuit Kautenbach. Daar steek je de berg over richting Bern Kastell. Heb wel wat routes voor je.
Of die nog allemaal begaanbaar zijn weet ik niet. Het veranderd nog wel eens. Zo fietsten we eerst in het bos en kwamen een stuk viaduct tegen in de middle of nowhere. 8 jaar later lag er een snelweg.
De noordkant , dus waar Landal ligt en dat vliegveld vond ik minder interessant. Een ebike was voor mij een uitkomst .
De tip van Emeel zou ik zeker doen.
Die van Starkenburg naar Enkirch…
Of die nog allemaal begaanbaar zijn weet ik niet. Het veranderd nog wel eens. Zo fietsten we eerst in het bos en kwamen een stuk viaduct tegen in de middle of nowhere. 8 jaar later lag er een snelweg.
De noordkant , dus waar Landal ligt en dat vliegveld vond ik minder interessant. Een ebike was voor mij een uitkomst .
De tip van Emeel zou ik zeker doen.
Die van Starkenburg naar Enkirch…
Laatst gewijzigd door RobSter op do 27 februari 2025, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fastcruiser
- Mountainbike Junk
Vanuit Rissbach loopt via de Mittelweg een leuke kasseienklim door de wijngaarden omhoog waarna na bij de schuilhut links onverhard verder kan gaan. Maar de echt mooie gedeeltes liggen wel in het bos aan de overkant van de Moezel. Via Wolf en Koppelberg kan je via een mooi asfaltweggetje goed omhoog fietsen waarna je via allerlei onverharde wegen weer naar de Moezel kan afdalen of richting Bernkastel kan rijden (er zijn redelijk wat passeermogelijkheden over/onder de snelweg door).
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).