Dag allen,
Mijn naam is Harry uit postcodegebied 9991. Hier waait het altijd en is het plat! Mooie vergezichten!
Voor mij in dit topic lees ik over drukke 20-40 jarigen en dat het nu tijd wordt/is om weer iets voor jezelf te doen, ik kom uit 80 en ben vader van 3(!)
Om mij heen zie ik allerlei keuzes mbt elektrische fietsen, er is veel moois te koop. Echter word ik vaak blijer van 'zelfbouw', geldt ook voor mijn andere interesses audio, auto's, motoren, etc. Muziek en benzine verbranden!
In het E-MTB topic heb ik mijn eerste posting gepost, leek me gepast ook hier even binnen te wippen.
Groet!
Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Welkom 

chained forever to a world that's departed
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hoi,
Na langer meelezen toch mijzelf eens aangemeld. Ik ben Stef, kom uit Flevoland en ben nu 36 jaar oud. Na dik (pun intended) 15 jaar niet gesport te hebben (op een paar keer een paar maanden sportschool na) nu ruim een jaar aan het mountainbiken! Ik ben hierdoor echt gegrepen. Na begonnen te zijn op een Scott Aspect, nu een half jaar een Scale. Ik merk dat ik elke keer weer beter en sneller wordt, maar ik moet van ver komen
. Ik ben inmiddels serieus aan het trainen om toertochten of marathons te gaan rijden. Ik probeer drie of meer keren per week te rijden en zoveel mogelijk verschillende routes te pakken.
Ik post ook regelmatig video's op YouTube van mijn voortgang. Leuk om zelf terug te zien hoe ik een jaar geleden over Ermelo fietste en hoe goed het nu gaat. En natuurlijk te delen met geïnteresseerden!
Na langer meelezen toch mijzelf eens aangemeld. Ik ben Stef, kom uit Flevoland en ben nu 36 jaar oud. Na dik (pun intended) 15 jaar niet gesport te hebben (op een paar keer een paar maanden sportschool na) nu ruim een jaar aan het mountainbiken! Ik ben hierdoor echt gegrepen. Na begonnen te zijn op een Scott Aspect, nu een half jaar een Scale. Ik merk dat ik elke keer weer beter en sneller wordt, maar ik moet van ver komen

Ik post ook regelmatig video's op YouTube van mijn voortgang. Leuk om zelf terug te zien hoe ik een jaar geleden over Ermelo fietste en hoe goed het nu gaat. En natuurlijk te delen met geïnteresseerden!
Laatst gewijzigd door Stef12 op ma 11 november 2024, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
Welkom Stef 

-
- Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2.2
Om het gebrek aan klinkers te verantwoorden, stel ik mij voor!
Jesse, 35 en sinds '21 op de MTB te vinden. Al een tijdje meelezer op het forum, maar een mooie voorvork was de doorslag om een account aan te maken.
Na in de Rona voor het eerst op een racefiets te hebben gereden kreeg ik pas door hoe leuk fietsen kan zijn, naast dagelijks ploegen op de stadsfiets. Tot die tijd was een mountainbike eigenlijk een verre droom. Al sinds mijn jeugd(ik had ieder jaar een nieuwe fiets nodig) wilde ik een mountainbike want VET! Maar een ''open ketting' was uit den boze en bleef het bij mijn krakkemikkige stadsfiets van de dijk en in de bosjes jagen. Vandaar ieder jaar een andere fiets.
Na in 2021 een reeks huurfietsen te hebben geprobeerd de knoop doorgehakt(op licht aandringen van mede forummers) om mijn eigen MTB te kopen. Een Canyon Stoic 2! Instapmodel, grof en groot. Iets wat bij mijn postuur past(2m, 110+). Nu is de UHR(zuid voornamelijk) de thuisbasis, met geregeld trips naar Arnhem of Nijmegen. Sinds vorig jaar de bikeparks(Petzen, Saalbach/Leogang, Willingen) ontdekt samen met mijn vriendin. Gaan nog veel trips komen! Ook trailparks staan op de lijst na Jamnica(Slovenie) en Tuscany Bike te hebben bezocht. Intimiderend, maar heel tof!
GR.JSS
Jesse, 35 en sinds '21 op de MTB te vinden. Al een tijdje meelezer op het forum, maar een mooie voorvork was de doorslag om een account aan te maken.
Na in de Rona voor het eerst op een racefiets te hebben gereden kreeg ik pas door hoe leuk fietsen kan zijn, naast dagelijks ploegen op de stadsfiets. Tot die tijd was een mountainbike eigenlijk een verre droom. Al sinds mijn jeugd(ik had ieder jaar een nieuwe fiets nodig) wilde ik een mountainbike want VET! Maar een ''open ketting' was uit den boze en bleef het bij mijn krakkemikkige stadsfiets van de dijk en in de bosjes jagen. Vandaar ieder jaar een andere fiets.
Na in 2021 een reeks huurfietsen te hebben geprobeerd de knoop doorgehakt(op licht aandringen van mede forummers) om mijn eigen MTB te kopen. Een Canyon Stoic 2! Instapmodel, grof en groot. Iets wat bij mijn postuur past(2m, 110+). Nu is de UHR(zuid voornamelijk) de thuisbasis, met geregeld trips naar Arnhem of Nijmegen. Sinds vorig jaar de bikeparks(Petzen, Saalbach/Leogang, Willingen) ontdekt samen met mijn vriendin. Gaan nog veel trips komen! Ook trailparks staan op de lijst na Jamnica(Slovenie) en Tuscany Bike te hebben bezocht. Intimiderend, maar heel tof!
GR.JSS
Hoi
en van harte welkom
Dan zat ik er niet heel erg ver naast
Dus nog even schuffelen met de letters
Jonge Super Snelle Mountainbiker Met Meer Ride Skills

Dan zat ik er niet heel erg ver naast

Dus nog even schuffelen met de letters

Jonge Super Snelle Mountainbiker Met Meer Ride Skills

It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.
Sram
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Sram
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Hallo
Ik zit een klein rondje op het forum en ik zag dit topic en ik dacht dat ik me eens even voorstellen
Mijn naam is Alco
Ik ben rond mijn 15e begonnen bij een mtb club naar toen ik vanwege mijn leeftijd wedstrijden moest rijden bij die club ben ik toen een tijdje gestopt
En jaar of 8 geleden weer begonnen en sinds 6 jaar helemaal gegrepen door het virus
Heb ook een oude brik en goede opknap beurt gegeven
Een dirtjumper voor op de pumptrack
Kijk op youtube (te)veel over alles wat met mtb te maken heeft dit heeft wel een wereld geopend over wat er mogelijk is op een mtb en wat er te koop is
Rijdt voornamelijk lokale rondjes (omg Westland,den haag)
Ik heb wel al behoorlijk wat routes gereden in NL
Zou dit werk vaker willen doen maar ben afhankelijk van iemands met een auto of verder weg te gaan, en vind het soms om wel een hoop gedoe
Heb wel ambitie om ook eens naar het buitenland te gaan(Duitsland, België) maar dat vind ik toch altijd een beetje intimiderend
Maar nu ik net een nieuw xc fully heb hoop ik wel dat die tripjes dichterbij komen
En ik vind het erg leuk om te zien dat er nog veel mensen zijn die net zo gek/veel gekker zijn op mtb'en als ik
Ik zit een klein rondje op het forum en ik zag dit topic en ik dacht dat ik me eens even voorstellen
Mijn naam is Alco
Ik ben rond mijn 15e begonnen bij een mtb club naar toen ik vanwege mijn leeftijd wedstrijden moest rijden bij die club ben ik toen een tijdje gestopt
En jaar of 8 geleden weer begonnen en sinds 6 jaar helemaal gegrepen door het virus
Heb ook een oude brik en goede opknap beurt gegeven
Een dirtjumper voor op de pumptrack
Kijk op youtube (te)veel over alles wat met mtb te maken heeft dit heeft wel een wereld geopend over wat er mogelijk is op een mtb en wat er te koop is
Rijdt voornamelijk lokale rondjes (omg Westland,den haag)
Ik heb wel al behoorlijk wat routes gereden in NL
Zou dit werk vaker willen doen maar ben afhankelijk van iemands met een auto of verder weg te gaan, en vind het soms om wel een hoop gedoe
Heb wel ambitie om ook eens naar het buitenland te gaan(Duitsland, België) maar dat vind ik toch altijd een beetje intimiderend
Maar nu ik net een nieuw xc fully heb hoop ik wel dat die tripjes dichterbij komen
En ik vind het erg leuk om te zien dat er nog veel mensen zijn die net zo gek/veel gekker zijn op mtb'en als ik

Kijk niet naar mij, Ik doe maar wat
Mtb = happy place
Mtb = happy place
-
- Mtb fanaat
- Mijn mountainbike: Grand Canyon 8
Goedenavond allemaal,
Al een tijdje een bezoeker van het forum, en nu toch maar een account aangemaakt!
Ik ben 30 jaar, afkomstig uit én woonachtig in de Wieringermeer. Een niet-populair begrip hier, maar ik ben wat je zou kunnen noemen een boswielrenner hoewel ik mezelf liever zie als gemotiveerde mountainbiker. Zomers jaag ik fluitend solo rondjes van 30+ km/u gemiddeld op de wielrenfiets (al 6 jaar). Zo gauw het weer omslaat komt mijn Canyon Grand Canyon 8 (nu anderhalf jaar in het bezit) uit de garage (op een incidentele keer na zomers) en is het semi sterven met de interval traningen die gepaard gaan met rijden op een mountainbike.
Het Dijkgatbos ligt (inderdaad) bij mij om de hoek maar bij voorkeur rij ik wel in Schoorl, alleen daar heb je 40 minuten reistijd met de auto ipv een 15 minuten fietsen naar het bos. Als amateur mountainbiker is het in Schoorl flink afzien, heb vlak na de opening een volledig rondje Schoorl 2.0 gedaan daar kreeg ik bij vlagen een hartverzakking, vooral het middenlusje. Ter indicatie, als ik twee keer het huidige zuidlusje achter elkaar rij zit ik op 18 km/u gemiddeld, met een gemiddelde hartslag die ik op de racefiets niet lang volhou!
Al een tijdje een bezoeker van het forum, en nu toch maar een account aangemaakt!
Ik ben 30 jaar, afkomstig uit én woonachtig in de Wieringermeer. Een niet-populair begrip hier, maar ik ben wat je zou kunnen noemen een boswielrenner hoewel ik mezelf liever zie als gemotiveerde mountainbiker. Zomers jaag ik fluitend solo rondjes van 30+ km/u gemiddeld op de wielrenfiets (al 6 jaar). Zo gauw het weer omslaat komt mijn Canyon Grand Canyon 8 (nu anderhalf jaar in het bezit) uit de garage (op een incidentele keer na zomers) en is het semi sterven met de interval traningen die gepaard gaan met rijden op een mountainbike.
Het Dijkgatbos ligt (inderdaad) bij mij om de hoek maar bij voorkeur rij ik wel in Schoorl, alleen daar heb je 40 minuten reistijd met de auto ipv een 15 minuten fietsen naar het bos. Als amateur mountainbiker is het in Schoorl flink afzien, heb vlak na de opening een volledig rondje Schoorl 2.0 gedaan daar kreeg ik bij vlagen een hartverzakking, vooral het middenlusje. Ter indicatie, als ik twee keer het huidige zuidlusje achter elkaar rij zit ik op 18 km/u gemiddeld, met een gemiddelde hartslag die ik op de racefiets niet lang volhou!
Beste allemaal, even een kort berichtje om mijzef voor te stellen
Mijn naam is Chris, ben een 52 jarige jongeling en woonachtig in Zoetermeer. Vorig jaar heb ik mezelf getracteerd op een nieuwe MTB (TREK Top Fuel 9.7) nadat er steeds meer ging haperen aan mijn inmiddels 20 jaar oude Giant XtC. Toen ook de rechter 8-speed XTR shifter de geest gaf, heb ik mezelf de TREK Top Fuel 9.7 cadeau gedaan. Daar worden nu steeds vaker ritjes op gedaan, zowel over het parcours bij Snowworld als op Amerongen. Het verbaasde me dat de TREK een forse kilo zwaarder was dan de oude Giant, maar soit, hij is wel redelijk hufter proof. De drop-off's in Zoetermeer pakt hij zonder morren. Happy dus! Ik heb nog wel wat vragen, die ik in de daarvoor bedoelde sub-fora zal stellen. Happy biking iedereen!
Groet,
Chris

Groet,
Chris
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
Welkom Chris
En ook welkom aan Jesse, Patio, Alco en de anderen.
Veel leesplezier op het forum

En ook welkom aan Jesse, Patio, Alco en de anderen.
Veel leesplezier op het forum

Dank voor het accepteren. Nu mijn vraag. Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Cube Acid met 12 speed sram eagle nx en 32 voorblad. Nu rijd ik vaak op het vlakke en zou graag een wat groter voorblad monteren. Is het mogelijk om op de Cube een 34 of zelfs 36 voorblad te monteren. Voor alle duidelijkheid. Ik ben 76 jaar en heb fijne jaren op de racefiets gehad maar sinds chronische rugklachten en vermindering van mijn longen ben ik overgestapt op de Cube die het fietsen comfortabeler maakt.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
Welkom Han.
Ik denk dat er wel een 34 op je Cube past, misschien zelfs een 36.
Maar om meer/betere antwoorden te krijgen kan je je vraag beter stellen in "Technische vragen en Onderhoud".
https://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=9
Ik denk dat er wel een 34 op je Cube past, misschien zelfs een 36.
Maar om meer/betere antwoorden te krijgen kan je je vraag beter stellen in "Technische vragen en Onderhoud".
https://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=9