Opgelet: Melding van uit Canyon i.v.m. probemen met accu's

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
bk1985
All rounder
All rounder

w0utje schreef: do 5 december 2024, 16:38
bk1985 schreef: do 14 november 2024, 14:03 Ik heb ook de melding gehad. Accu valt binnen de range die Canyon aangeeft.
Vindt het nogal zuur, 4 weken niet fietsen door een fout. Ben benieuwd hoe ze dit netjes gaan oplossen
Als ie niet beschadigd is kan je toch gewoon fietsen?
Nee dat mag dus niet conform het mailtje die Canyon heeft verstuurd. Potentieel is brand. Je mag de accu ook afgeven bij Milieu punt. Halverwege volgende week zullen we het weten.
Fiets van 5k, mag toch verwachten dat ze minimaal een nieuwe (grotere) accu opsturen en financiële compensatie aanbieden. Anders verwacht ik wel wat claims van mensen
w0utje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

bk1985 schreef: vr 6 december 2024, 16:50
w0utje schreef: do 5 december 2024, 16:38

Als ie niet beschadigd is kan je toch gewoon fietsen?
Nee dat mag dus niet conform het mailtje die Canyon heeft verstuurd. Potentieel is brand. Je mag de accu ook afgeven bij Milieu punt. Halverwege volgende week zullen we het weten.
Fiets van 5k, mag toch verwachten dat ze minimaal een nieuwe (grotere) accu opsturen en financiële compensatie aanbieden. Anders verwacht ik wel wat claims van mensen
Uiteraard "mag" het niet, maar het gaat erom als de accu beschadigd is en van binnen dus schade kan oplopen met alle gevolgen van dien. Niks aan de hand als de behuizing gewoon nog in tact is toch? Ze hebben zich nu gewoon ingedekt, uit voorzorg.
Zou niet rekenen op een grotere accu of compensatie. Meeste accu's zijn technisch gezien al uit de garantie toch?
Doin
Mtb fanaat
Mtb fanaat

:((
kermit schreef: vr 6 december 2024, 12:12 Anders dan wat emotionele schade heb je geen schade geleden. Ik denk niet dat een fietsmerk dat snel zal vergoeden, hooguit met een kadobonnetje of een paar euro korting op een volgende bestelling.

Neemt niet weg dat het lullig is... en een goede reden om meerdere fietsen te hebben :wink:
(geintje, ik realiseer me dat dat niet voor iedereen haalbaar is).

Maar ik zou gewoon gaan fietsen denk ik. Wat is het concrete potentiële risico, of geven ze dat niet aan?
Veel schade is er inderdaad niet, buiten dat we met vrienden een weekendje mountainbiken in de Ardennen hadden geboekt. Nu hebben ik mogen wandelen terwijl de vrienden gingen fietsen (ferm uitgelachen met mijn nieuwe fiets van meer dan 6000K).
En ook, ik heb geen fiets gekocht om er naar te kijken en wat met de garantie, schuift die ook op?
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een canyon mag je toch binnen 30 dagen terug sturen?
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Mtb

Nou ik ken iemand die heeft ondertussen 2 nieuwe accu's ontvangen. En de twee beschadigde heeft hij zelf wat tape omheen gedaan en zijn nog prima te gebruiken. Dus dan had ik lekker gaan fietsen in de ardennen. Veel mensen weten waarschijnlijk niet eens dat er een klein scheurtje inzit en fietsen er al tijden mee..
Mtb'n is plezier en lol maken.
Doin
Mtb fanaat
Mtb fanaat

ThaSingleTrackMastah schreef: za 7 december 2024, 01:45 Een canyon mag je toch binnen 30 dagen terug sturen?
Klopt, maar de fiets die ik kocht heeft een 900w batterij en dat is de enige in hun gamma met deze wattage.
En aangezien wij vaak ook lange ritten maken had ik dat graag gehad en dat Was ook de reden waarom ik voor Canyon koos.
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het is ook klote, dat begrijp ik heel goed.
Maar vergoeden zou ik niet op rekenen...

Ik zou ook gaan fietsen denk ik. Accu na elke rit checken en niet opladen zonder toezicht, voor de zekerheid.
Maar da's een persoonlijke keuze, die moet ieder voor zichzelf maken en ik kan me ook voorstellen dat je dat niet doet.
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Doin schreef: za 7 december 2024, 11:47
ThaSingleTrackMastah schreef: za 7 december 2024, 01:45 Een canyon mag je toch binnen 30 dagen terug sturen?
Klopt, maar de fiets die ik kocht heeft een 900w batterij en dat is de enige in hun gamma met deze wattage.
En aangezien wij vaak ook lange ritten maken had ik dat graag gehad en dat Was ook de reden waarom ik voor Canyon koos.
Ik bedoel "Stuur maar snel een nieuwe accu, anders gaat de hele fiets retour".
Beetje bluf, maar misschien dat ze je voorrang geven ;)

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bk1985
All rounder
All rounder

Nou niet het bericht waar je op hoopt. Ik ga kijken of ik de fiets (juni 24) bij ze terug kan krijgen en mn geld terug. want dit pik ik eigenlijk niet:

Bedankt voor je geduld terwijl we aan een oplossing werken. We weten hoe belangrijk je fiets voor je is en we stellen alles in het werk om een oplossing te bieden die veilig, efficiënt en zo aangenaam mogelijk is.

Huidige update
We liggen op schema om in februari 2025 een oplossing te bieden.

Voor je veiligheid is het van essentieel belang dat je de instructies betreffende de stopzetting van het gebruik in de veiligheidskennisgeving en in ons online serviceportaal blijft volgen. We begrijpen dat dit een onaangename situatie is, maar deze maatregelen zijn cruciaal om je veiligheid te garanderen totdat het probleem volledig is opgelost.

Als blijk van dank
We stellen je begrip zeer op prijs. Als blijk van onze dankbaarheid bieden we een gedeeltelijke terugbetaling van de aankoopprijs van je fiets aan, die kan worden uitbetaald als:

• Een storting op je bankrekening, of
• Een Canyon Webshop Voucher (met een waarde die 50% hoger is dan de contante optie). Houd er rekening mee dat de Webshop Voucher alleen in bepaalde landen beschikbaar is. Je vindt de volledige lijst van landen die in aanmerking komen en de algemene voorwaarden van de voucher op ons online serviceportaal.

Dit kun je verwachten:

Spectral:ON (CF 7 tot CFR LTD):
Storting op je bankrekening *Van 260 tot 596 EUR
Canyon Webshop Voucher *Van 390 tot 894 EUR
(met een waarde die 50% hoger is dan de contante optie)

Torque:ON (CF 7 tot CF Roczen):
Storting op je bankrekening *Van 260 tot 447 EUR
Canyon Webshop Voucher *Van 390 tot 671 EUR
(met een waarde die 50% hoger is dan de contante optie)

*Bedragen worden berekend op basis van het model en de aankoopprijs van je fiets. Terugbetaalde bedragen worden indien van toepassing omgerekend naar je lokale valuta.

Wat te doen
Bezoek ons online serviceportaal en:
1. Registreer en deel informatie over je batterij met ons.
2. Kies je gewenste terugbetalingsmethode (storting of voucher) en verzend je gegevens via het online formulier. Opgelet: De Webshop Voucher is alleen beschikbaar in bepaalde landen.

Het terugbetalingsproces duurt ongeveer 4 weken vanaf de indiening.

Vooruitblik
We doen er alles aan om je zo snel mogelijk terug op je fiets te krijgen. We bezorgen je half januari meer informatie.

Bedankt voor je vertrouwen en medewerking terwijl we dit oplossen. Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen.

Met vriendelijke groet,
De Canyon crew
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Twee wielers
Contacteer:

Mail ook net gehad. Heb Torque ON CF en Spectral LTD in de schuur staan. Heb liever een goed werkende en veilige batterij.
Doin
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Inderdaad, hier ook dezelfde mail :( Eerst was er gezegd begin december, toen half december en nu, nu schuiven ze in één keer op naar Februari?
Wat gaan ze in februari zeggen? Ik betrouw het zaakje niet meer.
Als we de tegemoetkoming aanvaarden, zeggen ze straks dat we akkoord zijn gegaan en hebben we het vlaggen.
Wat heb ik aan een tegemoetkoming als ik mijn fiets niet mag gebruiken?
Een dure fiets, onbetrouwbaar en die ik straks aan de straatstenen niet meer kwijt kan :x
Doin
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Inderdaad, hier ook dezelfde mail :( Eerst was er gezegd begin december, toen half december en nu, nu schuiven ze in één keer op naar Februari?
Wat gaan ze in februari zeggen? Ik betrouw het zaakje niet meer.
Als we de tegemoetkoming aanvaarden, zeggen ze straks dat we akkoord zijn gegaan en hebben we het vlaggen.
Wat heb ik aan een tegemoetkoming als ik mijn fiets niet mag gebruiken?
Een dure fiets, onbetrouwbaar en die ik straks aan de straatstenen niet meer kwijt kan :x
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Fiets is van juni? (Dus voor ik de mogelijkheid om de fiets terug te sturen en het volledige bedrag terug te krijgen)
Lekker fietsen en de accu goed in de gaten houden.
Uiteraard levert dat een risico op.
Maar heel het leven is een groot risico.
Sterker nog, leven is dodelijk, maar da's misschien voor een ander topic :wink:

bk1985
All rounder
All rounder

Fiets staat in de schuur naast een motor van € 30.000,- weinig trek om steeds de accu eruit te halen.
Koop een duur product dus mag ik ook wat van verwachten toch?
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat zou je dan zelf wel redelijk vinden? (Oprechte vraag)
Een snellere oplossing is er blijkbaar niet, ze zitten daar heus niet uit hun neus te peuteren.

Dus zijn er twee opties vanuit Canyon gezien, fiets retour nemen of de klanten een financiële tegemoetkoming geven zoals hier voorgesteld. Dan kun je nog discussiëren over hoeveel dat dan zou moeten zijn.

Het kan ook anders, mijn Shimano motortje (niet in een Canyon :wink: ) gaf na 5.000km de geest. Niet veel km's, maar wel ruim na de garantieperiode van twee jaar. Dat vind ik ook niet normaal (of acceptabel) maar ik kon toch gewoon dokken voor een nieuwe (€850 via eBay).

Moraal van dit verhaal(tje): shit happens. Het is aan jou/jullie om de aangeboden compensatie te accepteren of niet, en in dat tweede geval de fiets terug te sturen.
De vraag is dan natuurlijk of je een andere fiets/merk vindt die ook aan jouw criteria voldoet, voor een vergelijkbare prijs.

Let wel, dit is geen oordeel hè. Slechts een weergave van de feiten en opties.
Dat je baalt is niet meer dan logisch, zou ik ook doen.
(alleen heb ik meerdere fietsen en zou dus niet zonder zitten, wat het wachten een stuk minder erg maakt).
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Plaats reactie