Wat zou je dan zelf wel redelijk vinden? (Oprechte vraag)
Een snellere oplossing is er blijkbaar niet, ze zitten daar heus niet uit hun neus te peuteren.
Dus zijn er twee opties vanuit Canyon gezien, fiets retour nemen of de klanten een financiële tegemoetkoming geven zoals hier voorgesteld. Dan kun je nog discussiëren over hoeveel dat dan zou moeten zijn.
Het kan ook anders, mijn Shimano motortje (niet in een Canyon

) gaf na 5.000km de geest. Niet veel km's, maar wel ruim na de garantieperiode van twee jaar. Dat vind ik ook niet normaal (of acceptabel) maar ik kon toch gewoon dokken voor een nieuwe (€850 via eBay).
Moraal van dit verhaal(tje): shit happens. Het is aan jou/jullie om de aangeboden compensatie te accepteren of niet, en in dat tweede geval de fiets terug te sturen.
De vraag is dan natuurlijk of je een andere fiets/merk vindt die ook aan jouw criteria voldoet, voor een vergelijkbare prijs.
Let wel, dit is geen oordeel hè. Slechts een weergave van de feiten en opties.
Dat je baalt is niet meer dan logisch, zou ik ook doen.
(alleen heb ik meerdere fietsen en zou dus niet zonder zitten, wat het wachten een stuk minder erg maakt).