MTB Route Schaarsbergen
-
- Elite Mountainbiker
De trails zijn gewoon droog, de meeste verbindingsstukken ook. Er zijn hooguit enkele (standaard) plekken op de gedeelde paden nog modderig
-
- Elite Mountainbiker
Het lag er werkelijk fantastisch bij, op 5 plekken modder gezien.
- Heenweg langs de snelweg (brede pad, bocht naar links).
- Dezelfde pad bijna op de terugweg langs de snelweg (dan ga je een tunneltje door).
- Langs een witte slagboom
- Net voor een tunneltje
- Stukje voorbij een witte slagboom, op het trackje aan de linkerkant.
2 keer in om en nabij een uurtje rond gezet, smaakt naar meer!
Bij beter weer, in het voorjaar kom ik nog eens terug.
- Heenweg langs de snelweg (brede pad, bocht naar links).
- Dezelfde pad bijna op de terugweg langs de snelweg (dan ga je een tunneltje door).
- Langs een witte slagboom
- Net voor een tunneltje
- Stukje voorbij een witte slagboom, op het trackje aan de linkerkant.
2 keer in om en nabij een uurtje rond gezet, smaakt naar meer!
Bij beter weer, in het voorjaar kom ik nog eens terug.

- FreedomRanger
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: rijdt prima!
Route lag er vanmorgen inderdaad weer prima bij.
De plekken die Peelrijder noemt, zijn de standaard modderplekken. Die worden acuut modderig als je het woord 'regen' daar alleen maar uitspreekt.

De plekken die Peelrijder noemt, zijn de standaard modderplekken. Die worden acuut modderig als je het woord 'regen' daar alleen maar uitspreekt.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud als je stopt met spelen.
-
- Elite Mountainbiker
Ik was aangenaam verrast door het feit dat het eigenlijk alleen maar oppervlakkig was, eerste ronde voorzichtig gereden maar de 2e keer op volle snelheid erdoor.
Ik ben totaal niet ingesteld op dit soort ondergrond, overal waar ik kom is modder meteen echt van die zuigende blubber, dit is meer het type opspattende viezigheid.
Ik ben totaal niet ingesteld op dit soort ondergrond, overal waar ik kom is modder meteen echt van die zuigende blubber, dit is meer het type opspattende viezigheid.
Wij vrijwilligers ontvangen regelmatig vragen over de voortgang van de alternatieve routedelen. Dit proces ligt grotendeels op het bordje van de gemeente, waardoor wij hier niet echt antwoord op kunnen geven. Het bestuur van MTB Zuid Veluwe heeft alternatieve locaties aangeleverd waar we de vervangende trails graag zouden zien. Hier heeft de gemeente een aantal delen van overgenomen, aangevuld met de wijzigingen die al een jaar of 2 in de pijplijn (van de gemeente) zaten voor het scheiden van gebruikersgroepen op drukke plaatsen.
Er is uitgerekend dat het aantal meters trail minimaal gelijk zou moeten zijn aan de delen die we kwijt geraakt zijn door de afsluitingen van afgelopen zomer.
Op de site van de gemeenteraad vind je nu de brief die de wethouder hierover gestuurd heeft naar de raad:
https://arnhem.bestuurlijkeinformatie.n ... f42372bd55
(in de bijlage een kaartje met de ingetekende stukken)
Daarnaast zijn een aantal zeer betrokken mountainbikers (niet verbonden aan MTB Zuid Veluwe) ook nog steeds bezig om de onderbouwing van die afgesloten stukken boven tafel te krijgen. Hier lees je meer over in het volgende artikel:
https://www.gelderlander.nl/arnhem/grot ... a96a58659/
Er is uitgerekend dat het aantal meters trail minimaal gelijk zou moeten zijn aan de delen die we kwijt geraakt zijn door de afsluitingen van afgelopen zomer.
Op de site van de gemeenteraad vind je nu de brief die de wethouder hierover gestuurd heeft naar de raad:
https://arnhem.bestuurlijkeinformatie.n ... f42372bd55
(in de bijlage een kaartje met de ingetekende stukken)
Daarnaast zijn een aantal zeer betrokken mountainbikers (niet verbonden aan MTB Zuid Veluwe) ook nog steeds bezig om de onderbouwing van die afgesloten stukken boven tafel te krijgen. Hier lees je meer over in het volgende artikel:
https://www.gelderlander.nl/arnhem/grot ... a96a58659/
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Haha die foto...niks Arnhem bij
En dan net 2 of zelfs alle 3 gravelbikers (die daar waarschijnlijk na het tunneltje ook nog rechtdoor fietsen over een gravelpad).
Maar wel fijn dat er aandacht voor is.

En dan net 2 of zelfs alle 3 gravelbikers (die daar waarschijnlijk na het tunneltje ook nog rechtdoor fietsen over een gravelpad).
- Johnny Hoogmoed
- Mountainbike Junk
Tsja, dat tunneltje ligt toch zeker 50 meter buiten de gemeente Arnhemhanjovdberg schreef: ↑vr 13 december 2024, 17:25 Haha die foto...niks Arnhem bij![]()

En ze hebben noppen op hun bandjes, toch?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Het is geen kritiek op iets of iemand van een routebeheer ofzo maar juist in dit geval de fotograaf en zoals helaas wel vaker slecht gekozen fotos bij een MTB artikel.
Overigens is het vooral gemeente Ede daar waar de foto is genomen.
Maar gaat mij vooral om het feit dat de meeste afsluitingen op route Schaarsbergen zijn gedaan en er een foto van gravelbikers op de route van Ede wordt bij gezocht. Dat is toch wat ongelukkig ..
Overigens is het vooral gemeente Ede daar waar de foto is genomen.
Maar gaat mij vooral om het feit dat de meeste afsluitingen op route Schaarsbergen zijn gedaan en er een foto van gravelbikers op de route van Ede wordt bij gezocht. Dat is toch wat ongelukkig ..

- Johnny Hoogmoed
- Mountainbike Junk
Ja, OK, eenshanjovdberg schreef: ↑vr 13 december 2024, 19:28 Overigens is het vooral gemeente Ede daar waar de foto is genomen.

Wel goed dat het onderwerp blijft terugkomen trouwens. En, het artikel is inhoudelijk (op de foto na) in orde én genuanceerd.

Roads? Where we're going, we don't need roads.
Los van de foto, de boodschap dat de gemeente de onderbouwing niet kan/wil leveren waarom deze delen zijn afgesloten is triest. Hopelijk voelt de gemeenteraad de wethouder binnenkort hierover aan de tand waarbij ze hopelijk ook tot hem door weten te dringen dat vooraf afstemming met mtb zuid Veluwe, als het (gemotiveerd) nodig is om delen af te sluiten of om te leggen, eerst de alternatieven regelt en en aanlegt.
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Vreemde zaak.
Juist om maatschappelijk draagvlak te creëren zou men openheid van zaken moeten/mogen geven.
Ik ben benieuwd wat de reden is om de informatie niet te delen.
Juist om maatschappelijk draagvlak te creëren zou men openheid van zaken moeten/mogen geven.
Ik ben benieuwd wat de reden is om de informatie niet te delen.