Begin van jaar is er hier een nieuwe batterij opgestuurd. Omdat huidige barsten had. Binnen week had ik nieuwe batterij. Goede en snelle service.
Enige wat wel jammer is dat jaar duurt voor men erkend. Dat er structureel probleem is/was met de kwaliteit van de behuizing. Er waren aardig wat gevallen bekend.
Hier twee 720 en een 900 liggen. Gelukig deze nog goed.
--------------
Hallo,
Met deze e-mail willen we je informeren over een veiligheidskwestie met betrekking tot de batterij van je Spectral:ON CF / CFR en Torque:ON CF. Volgens onze gegevens heb je bij ons een fiets gekocht met de betreffende batterij, met de modelnummers BT0001, BT0002, BT0003 en BT0004.
Batterijen van Canyon E-Bikes zijn afkomstig van gerenommeerde bedrijven en getest om aan de industrienormen te voldoen of deze te overtreffen. We betreuren het des te meer dat er in kleine aantallen schade aan de behuizing kan optreden, zoals barsten of gaten. Dit kan leiden tot binnendringen van vocht in de batterij, wat in zeer zeldzame gevallen mogelijk een kortsluiting veroorzaakt die de faalveilige beveiligingsmechanismen in de batterij kan omzeilen. We kunnen niet uitsluiten dat de batterij in brand kan vliegen, wat kan leiden tot persoonlijk letsel of schade aan eigendommen.
Daarom verzoeken we je om het gebruik van de betreffende batterij in je fiets onmiddellijk te stoppen en de batterij niet op te laden.
Haal de batterij uit de fiets en inspecteer de behuizing visueel op mogelijke schade, zoals barsten of gaten:
_ Als je mogelijke schade in de behuizing ontdekt, nemen we de batterijen terug in onze Canyon Factory Service-locaties in Duitsland (Koblenz), België (Rotselaar), Nederland (Eindhoven), Spanje (Tres Cantos/Madrid) en de VS (Carlsbad). Anders dien je de batterij weg te gooien in overeenstemming met de plaatselijke wettelijke vereisten. Houd je aan deze vereisten. In geen enkel geval mag je de batterij bij het huishoudelijk afval gooien of verbranden.
_ Als je geen defecten in de behuizing hebt gedetecteerd, installeer de batterij dan opnieuw op de fiets, maar gebruik deze niet!
In de komende 4 weken nemen we opnieuw contact met je op om je te informeren over de volgende stappen.
HULP EN SERVICE
Om je te helpen bij de bovengenoemde stappen, vooral met betrekking tot de controle van de batterij en om je te helpen bij het identificeren van barsten en gaten, bieden we je een inspectieservice op afstand, FAQ en een online contactformulier dat je rechtstreeks naar de klantenservice leidt.
HULP EN SERVICE
We willen onze oprechte excuses aanbieden, omdat het altijd onze ambitie is om je alleen de beste rijervaring te geven. We vragen echter om je begrip voor het ongemak, omdat we te allen tijde je veiligheid willen waarborgen.Je kunt er zeker van zijn dat we in dat opzicht alles doen wat we kunnen.
Met vriendelijke groet,
De Canyon crew
Opgelet:
Als je de fiets hebt verkocht of doorgegeven aan iemand anders, stellen we het op prijs als je ons dit laat weten. Stuur in dat geval deze melding door. Als je geen contactgegevens hebt, laat het ons dan ook weten. Gebruik voor je feedback het online formulier op onze servicewebsite. Hartelijk dank voor je hulp.