Wat begon als een frame only project + spullen van mijn 2019 SJ is toch wel aardig uit de hand gelopen en op de wielen, remmen en pedalen na een nieuwe fiets geworden. Gewicht (zonder pedalen) is 13.3kg.....Op de fotos is de vorkbuis niet afgezaagd maar uitgevuld. Ik doe dat altijd pas na een paar weken fietsen. Soms ook niet, omdat die langere buis wel bevalt. Ik wilde hier een 40mm riser inzetten, zit nu 20mm in (groter ging niet ivm de stuurpen) dus ik denk dat ik het zo laat.

Vanavond met de lokale fietsboys hier een video gedeeld hoeveel druk er in die Hover Opt gaat. 535psi. Dat is ca 35 bar. Angstaanjagend veel dus. Maar volgens de handleiding klopt het. 4psi per kg + 85psi over pressure op de neg chamber.
Maiden voyage vorig weekend gedaan, zeer indrukwekkende setup, ben nog aan het finetunen maar nu al aardig gek qua grip in bochten.

Frame en Shockers
Sworks Stumpjumper 15 S6 opgebouwd in hoge setting en 0degree stuurhoek correctie
Intend Flash 160mm-190mm vork, setting 160mm
Intend Hover Opt shocker 210x55mm, 2x eyelet
Wielen
Chrisking naven
Xlite velgen
Onza Porcupine banden, toch knipoog naar verleden
Stan's lauwe latex yoghurt
Intend Schijven 203mm v+a
Cockpit
FSA/Specialized headset
Specialized headset Correction plates
Intend Grace OS EN stuurpen
Next R35 stuur
Peaty's grips 33mm
Trickstuff Direttissima remmen, power plus blokken en beta leidingen
Expander nut (dus geen starnut)
Drivetrain
AXS XX Transmission derailleur en shifter
Hope Transmission derailleur bout blauw
Transmission flattop ketting
Cane Creek eeWings 165mm
Hope chainring 32t boost 3mm SRAM 3 bolt
Hope BB BSA73mm 30mm
Syntace Tinumber9 pedalen L
Seatsupport
Rockshox reverb AXS dropper Post
Flite zadel, korte neus, brede reet 145mm
Diversen
Ti boutjes remmen remgrepen
Ti boutjes schijven
Best wel veel copper taste/anti seize
4cm binnenband binnenstebuiten om zand buiten de zadelpenstrop te houden
Vooruitlopend op betere fotoshoot wat foto's (op telefoon leken ze scherp -had wel mijn bril niet op-)