Wat altijd werkt, toestel resetten. Ergens zal de barometer, of gps, het werk niet correct doen.
Dat valt mij heel vaak op bij electronica dat we in NL iets goedkoper zijn. Misschien iets te maken met regeltjes vanuit de overheidkermit schreef: ↑do 21 juli 2022, 15:42 You're right, ik heb een 30![]()
Grappig dat die Explore bij de NL shops goedkoper is dan bijvoorbeeld bij Bike24 en r2Bike.
Dan gun ik mijn geld toch iets meer aan de kleinere/lokalere verkopers dan aan die internetgiganten. Mocht ik er een gaan aanschaffen tenminste...![]()
Ik had pas t zelfde met mijn Edge 530. Ik denk dat t bij mij in de barometer zat. Ik heb de 530 effe goed afgespoeld onder de kraan en droog geblazen. Wel voorzichtig want die barometer is denk ik nogal gevoelig. Goed laten drogen en nu doet alles t weer. Misschien heb je er wat aankermit schreef: ↑ma 28 oktober 2024, 09:48 Sommige Garmins doen het gewoon goed![]()
M'n Etrex bijvoorbeeld. Maar deze Explore 2 is wel een stuk handiger in gebruik.
Kan ook altijd nog terug naar de winkel, ik heb hem bij een fysieke shop met kennis van zaken gekocht (Waypoint). Maar ik dacht, misschien heeft hier iemand hetzelfde meegemaakt en weet de oorzaak...
Dat gaatje van de barometer zit bij mij gewoon onbeschermd. Met een oude Edge ook ooit gehad dat daar vuil in zat. Daarom wist ik dat t dan kon zijnBushcraft Barry schreef: ↑ma 28 oktober 2024, 12:37 Hier met de Edge Explore 2 dit nog niet meegemaakt. Rijd zowel koersen, rondritten als gewoon registreren/opnemen en altijd netjes de hoogtemeters erbij. Wellicht even resetten (bij een nieuwe update wil dat nog weleens nodig zijn). Maak het apparaat hier eigenlijk nooit grondig schoon. Zit een cover omheen die ik afveeg en verder klaar.
Dit lijkt de oplossing:kermit schreef: ↑zo 27 oktober 2024, 23:00 Vraagje, sinds een maand of twee ben ik ook in het bezit van de Explore 2. Bevalt goed, maar nu heb ik al twee keer meegemaakt dat de Garmin geen hoogtemeters registreerde. Ik heb gewoon bij vertrek de startknop rechts onderop ingedrukt, verder niks.
Een van beide keren reed ik een koers na, de tweede keer dat het mis ging was gewoon bij het registreren van de rit (Leersum en Amerongen in dit geval, daar heb ik geen navigatie bij nodig).
Tussen deze twee ritten heb ik een rit gemaakt waarin de hoogtemeters wel opgenomen zijn, en ook vandaag werden de weinige hoogtemeters gewoon opgenomen.
Doe ik iets fout? Ik zou niet weten wat, want afgezien van de nagereden koers doe ik niets buiten het indrukken van de start-opnemen knop.
Aan mijn tekst is waarschijnlijk wel te zien dat ik een ongeïnteresseerde leek op dit gebied ben, dus antwoorden aub op kleuter niveau![]()
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... gradient-0I had the same problem with mine. Everything worked perfectly fine for the first couple of rides, but then after an update I couldn’t calibrate altimeter manually, by DEM or GPS. I spoke with Garmin support, who advices me to first do a “restart” of the device and if that didn’t work then download the beta update.
The restart seems to have helped. The restart I performed by connecting the Explore 2 into power and then press the power button for approximately 20 sec - the device will reboot during those 20 sec and the problem is hopefully solved for you as well.