Rondje Soest met wat vocht in knie gebied. Yay or Nee?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
FJP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Afgelopen maandag met lelijk verstapt met een potje hockey. Geen pijn dus doorgespeeld. Volgende dag was gebied van en rondom mijn knie dik. Wederom geen pijn, maar logischerwijs een dof gevoel en wat stijf.

Huisarts laten checken en die vermoed geen scheuren ergens.

Het gaat elke dag een stuk beter en ben merkbaar mobieler, maar het vocht is nog niet weg. Hoor wel geregeld een knik in mijn knie bij strekken.

Nu heb ik zaterdag een rondje Soest gepland staan. Is het nu beter deze te skippen of kan ik ondanks dat ik nog wat vocht heb ik de knie eventueel met een knieband/brace gewoon een rondje fietsen in een wat lichter verzet. Dit in het kader van: bewegen is goed.

Savonds nog een borrel staan, dus moet na het fietsen nog wel kunnen lopen :D
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator

Tsja, hoe belangrijk is zo’n rondje voor je - is het met vrienden of ga je alleen , moet je van ver komen, kan het een weekje wachten… dat kan jij alleen beoordelen.

In dit soort gevallen ben ik zelf wat voorzichtig, maar het was blijkbaar al ernstig genoeg om mee naar een huisarts te gaan. Ik zou zelf pas op de plaats maken, of een licht rondje op gravel maken. Maar nogmaals: we kunnen het voor jou niet beoordelen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Als ik een excuus kan vinden om te fietsen dan pak ik dat met beide handen aan. Maar bij last van mijn knie ben ik inmiddels zo wijs geworden om dan toch maar niet te gaan. Achteraf heb ik altijd langer spijt dat ik wel ging.
KappuhH
All rounder
All rounder

Ik heb eens een weekje doorgesnowboard met vocht in m’n knie. 15 jaar later nog last van af en toe. Ik zou er zuinig op zijn.
FJP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Dank allemaal. Better safe than sorry. We gaan de route een andere keer rijden.
Plaats reactie