Ik weet niet of degene die de trails heeft aangelegd er ook echt bij was. Ik heb met die man 2 weken geleden op de trails gereden en die ...is niet meer zo betrokken bij de zaak ... zeker als het op de Wara social rides aankomt... had ik toch de indruk.
Ik hoop niet dat jullie ook "achter de draad" zijn gaan rijden want dat is verboden. Als ANB dat door krijgt vrees ik dat er binnenkort van het trail center niet veel sprake meer zal zijn.
Het zijn idd leuke trails daar. Vooral de rode trails vind ik leuk. De zwarte zijn lekker uitdagend op plaatsen en dat maakt ze interessant. Maar op een bepaalde manier vind ik ze iets minder leuk wat de route betreft. Ik kan er zo niet specifiek op duiden wat het net is.
De blauwe zijn hele leuke opwarmers. Zeker niet overslaan zou ik zeggen. Niet echt moeilijk, maar ideaal om er in te komen en de rest van je dag positief te laten verlopen. Vergeet ook niet het stuk onderaan de terril te rijden (Tilcas trail?).
De klim ... ik rijd er meestal met de eMTB en dan nog kan die pittig zijn. Maar als je 'm vaker doet merk je wel dat ie makkelijker wordt. Vooral omdat je de bochten beter leert nemen en veel minder energie verspeelt in en na de bocht. Ik kan me wel voorstellen dat het stuk met de switchbacks met een gewone MTB echt een killer is. (heb ik ook al gedaan hoor)
Wat er van de klim aan de andere kant gaat komen weet ik niet. Ik vrees dat de organisatie daar niet de financiële middelen voor heeft om die netjes aan te leggen. Met de hand graven lijkt me heel moeilijk, gezien de ondergrond. We zullen zien. Ik hoop er niet te hard meer op.
Ben je aan die kant gaan kijken? (kant van de zwarte afdalingen) Je kan er een stukje omhoog fietsen maar komt dan op een stuk van de zwarte trails uit. Dat valt haast niet te beklimmen. Dan merk je dat ook de klim aan die kant niet zoveel gaat onder doen voor de klim die er al is.
Welke trails hebben jullie gereden?
Ik ga er morgen weer mijn Rise vuil maken.
Genkse singletracks
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Ican S3, Felt Breed, Specialized Enduro, Commencal Absolut
Er was in ieder geval iemand bij die onderdeel is van Genkertrails en ook mee heeft geholpen de officiële routebordjes te zetten.
We zijn alleen op de uitgepijlde routes gebleven, niets illegaals
We hebben van alles wat gereden; blauw, rood en zwart. Maar geen idee hoe die heten... Als opwarming hebben we nog een vrij lange (platte) slingerende singletrack gereden, die gepland ook legaal wordt, op Strava heet die "single track NK" denk ik.
Die brede klim met de hand graven gaat onmogelijk zijn, dus dat moet met machines. Ze leken nochtans positief dat dat uiteindelijk gaat lukken.
We zijn alleen op de uitgepijlde routes gebleven, niets illegaals

We hebben van alles wat gereden; blauw, rood en zwart. Maar geen idee hoe die heten... Als opwarming hebben we nog een vrij lange (platte) slingerende singletrack gereden, die gepland ook legaal wordt, op Strava heet die "single track NK" denk ik.
Die brede klim met de hand graven gaat onmogelijk zijn, dus dat moet met machines. Ze leken nochtans positief dat dat uiteindelijk gaat lukken.
Singletrails, Gravel, Pumptracks & Bikepark
- rho
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: Orbea Occam / Orbea Rise
Dat is Fredrik Engels van Genker trails. Die heeft ondertussen de verantwoordelijkheid wat over genomen.
Die "vlakke" singletrack hoort bij de blauwe route denk ik. Is ook wel leuk om te rijden.
Ik hoop dat ze gelijk hebben wat die klim betreft. Het zou echt handig zijn om aan beide kanten van de terril een klim te hebben.
Zaterdag lagen er 2 bomen op de trails. Net op 1 van de leukste stukjes onderaan. Dat brak de flow enorm.
Normaal gaan die ergens deze week weg gehaald worden.
Die "vlakke" singletrack hoort bij de blauwe route denk ik. Is ook wel leuk om te rijden.
Ik hoop dat ze gelijk hebben wat die klim betreft. Het zou echt handig zijn om aan beide kanten van de terril een klim te hebben.
Zaterdag lagen er 2 bomen op de trails. Net op 1 van de leukste stukjes onderaan. Dat brak de flow enorm.
Normaal gaan die ergens deze week weg gehaald worden.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
- rho
- Pro Biker
Nice! Daar ga ik hopelijk mijn jump-skills kunnen aanleren en verbeteren. Be-mine vind ik daar niet echt geschikt voor.
Ze vragen €3 voor de crew, maar er wordt niet verteld of dit een jaarlijkse bijdrage is of per keer dat je gaat.
Ze vragen €3 voor de crew, maar er wordt niet verteld of dit een jaarlijkse bijdrage is of per keer dat je gaat.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
https://www.sport.vlaanderen/onze-centr ... dirt-park/
Per 4h timeslot...
... tevens akkoord met de voorwaarden.
Per 4h timeslot...
... tevens akkoord met de voorwaarden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
- FXII
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin, Marin Rift Zone
- Contacteer:
Zag net dat er in Kiewit (Hasselt) ook een nieuwe MTB track en skillpark gebouwd wordt. Zou eind september klaar moeten zijn (dan is iig de opening).
https://www.hasselt.be/nl/nieuws/vernie ... or-durvers
Lijkt weer een mooie aanwinst voor de (eu)regio.
https://www.hasselt.be/nl/nieuws/vernie ... or-durvers
Lijkt weer een mooie aanwinst voor de (eu)regio.
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
erg leuk parkje (gebouwd door de heer Vinkcheeta schreef: ↑ma 17 juni 2024, 15:08 Geen singletrack wel Genk...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/16 ... d-in-genk/

video: https://www.instagram.com/reel/C9exv0GsiI2/?next=%2F

https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- FXII
- Mountainbike Junk
- Contacteer:
Mooie foto's en gaaf filmpje. De track zag er goed uit - verleden week even langsgereden, had het DJ park nog niet gezien - zou het graag kunnen! Maar vooralsnog blijft de track naast de piste en het DJ park meer mijn ding.
In ander (gerelateerd) nieuws, ook in Hasselt komt er skillpark bij: https://www.hasselt.be/nl/nieuws/vernie ... or-durvers. Volgens het artikel is er straks een rondje van 2km te rijden met diverse obstakels zoals skinnies, jumps en een rockgarden. Klinkt goed
In ander (gerelateerd) nieuws, ook in Hasselt komt er skillpark bij: https://www.hasselt.be/nl/nieuws/vernie ... or-durvers. Volgens het artikel is er straks een rondje van 2km te rijden met diverse obstakels zoals skinnies, jumps en een rockgarden. Klinkt goed

-
- Extreme Biker
- Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
- Contacteer:
Interessant! Allemaal dichtbij en wil m'n jump skills toch eens gaan verbeteren.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
- FXII
- Mountainbike Junk
- Contacteer:
Gisteren op Waterschei geweest, voornamelijk blauwe route. Was toch wel wat glibberen, zeker aan de schaduwzijde van de berg. Ook hier en daar wat kuilen met water. Leuke trail, ook een paar stukjes rood gedaan. Vond beide niet heel moeilijk, voor mij liet de conditie wat na dus ik had meer moeite om de snelheid er wat in te houden dan de passages ansich.
Ik verloor alleen op het onderste stuk de route uit het oog (blauw) dus ik denk dat daar ergens een bordje ontbrak, bij de 5 stond wel een paaltje maar zonder bord;

Nu is mijn GPS niet heel nauwkeurig maar ik vermoed dat er op beide omcirkelde punten een (blauw) bordje had moeten staan. Iets verder noordelijk (bij de pijl) kwam ik wel een bordje tegen, ik reed toen echter alweer een tijdje op de Klaverbergstraat.
Betreffende de klim, ik las op facebook dat men ook de trail langs de voetbalclub (via Opglabbekerzavel) kan gebruiken, om zo tot aan de 'achterkant' te komen, om aldaar de route te volgen. Ben er niet geweest, maar klonk iig al iets redelijker dan de bestaande klim (ook daar weer: conditie
). Werd ook door Genkertrails zo bevestigd.
Ik verloor alleen op het onderste stuk de route uit het oog (blauw) dus ik denk dat daar ergens een bordje ontbrak, bij de 5 stond wel een paaltje maar zonder bord;

Nu is mijn GPS niet heel nauwkeurig maar ik vermoed dat er op beide omcirkelde punten een (blauw) bordje had moeten staan. Iets verder noordelijk (bij de pijl) kwam ik wel een bordje tegen, ik reed toen echter alweer een tijdje op de Klaverbergstraat.
Betreffende de klim, ik las op facebook dat men ook de trail langs de voetbalclub (via Opglabbekerzavel) kan gebruiken, om zo tot aan de 'achterkant' te komen, om aldaar de route te volgen. Ben er niet geweest, maar klonk iig al iets redelijker dan de bestaande klim (ook daar weer: conditie

- rho
- Pro Biker
Ja, bij 5 zou een pijl moeten staan.
Op dat andere punt weet ik 't niet zeker. Ik denk niet dat daar ooit een pijl gestaan heeft. Maar die zou iig wel handig zijn.
Ik ben er al een tijd niet meer geweest. Is de 2de klim ook aangelegd dan?
Ik vertrek normaal altijd vanaf de parking van KRC Genk. (aan het einde van de Opglabbekerzavel)
Op dat andere punt weet ik 't niet zeker. Ik denk niet dat daar ooit een pijl gestaan heeft. Maar die zou iig wel handig zijn.
Ik ben er al een tijd niet meer geweest. Is de 2de klim ook aangelegd dan?
Ik vertrek normaal altijd vanaf de parking van KRC Genk. (aan het einde van de Opglabbekerzavel)
- FXII
- Mountainbike Junk
- Contacteer:
Ik weet niet wat de 2e klim zou moeten zijn, ik kwam vanaf Station As en ben door het bos op de blauwe route, en nieuwe singletrail beland. Deze gevolgd totdat ik aan de 'voorkant' kwam (kant van het hondenuitlaatgebied) en daar weer naar boven gestoken. Stond ook een bord van Genkertrails, met twee zwarte klimmen naar boven. Daar op goed geluk wat gekozen, totdat ik weer een blauwe afdaling tegen kwam.
- rho
- Pro Biker
Je bent dus niet helemaal tot boven gereden nar de start van de zwarte afdalingen? Daar zou ook een klim naar boven gemaakt worden. Dan klim je dus in 1 keer naar de start van de zwarte afdalingen. Je kan dan ook een klein stukje verder afdalen naar de start van de rode en verder de blauwe afdalingen (het stuk dat je verder door klimt als je de klim aan de voorkant neemt en voorbij de start van de blauwe afdalingen richting rode en zwarte afdalingen rijdt).
De klim is bij 4. De rode en zwarte pijl duiden richting rode en zwarte afdalingen en de blauwe pijl is de/een blauwe afdaling.

Jij hebt dan deze klim gedaan?
Er zou een klim bij komen in het omcirkelde gebied. Die heb je niet gedaan?

Je ziet dat ik daar een klim heb gereden, maar die is echt niet te doen. Met de eMTB raakte ik net (niet) boven. Dat is mega steil en ondertussen ook wel terug dicht gegroeid, neem ik aan.
De klim is bij 4. De rode en zwarte pijl duiden richting rode en zwarte afdalingen en de blauwe pijl is de/een blauwe afdaling.

Jij hebt dan deze klim gedaan?
Er zou een klim bij komen in het omcirkelde gebied. Die heb je niet gedaan?

Je ziet dat ik daar een klim heb gereden, maar die is echt niet te doen. Met de eMTB raakte ik net (niet) boven. Dat is mega steil en ondertussen ook wel terug dicht gegroeid, neem ik aan.