Rock-Shox-Super-Deluxe-demper demontage vraag

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een bovengenoemde demper en ik vraag me af of die twee busjes aan de onderkant van het bestigingsoog er normaal afkunnen. Ik weet ben druk in de weer geweest met tangen en wd40, maar krijg het niet los. En als het niet los kan, hoe krijg je anders de veer eruit????
Afbeelding

waarom krijg ik dat plaatje niet??????????????? Nou ja hier staat ie ook:
http://www.andale.com/img/template.jsp
Metalbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 8 mei 2004, 20:38
Mijn mountainbike: Viper Sickboy

dit plaatje: Afbeelding?
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
Singlespeed: minder is meer...
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Ik weet niet of jij m ziet, maar ik zie m niet :)
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Je linkt naar 'n file die de plaatjes uit de database trekt, ipv het plaatje zelf, en dat kan niet.

Je hebt niet voor niets 'n 'Voorbeeld' knop, dan waren deze 3 loze posts niet nodig geweest en had je topic 'n normale start kunnen hebben.
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Laat maar!

Niet iedereen is zo slim dat ie alles weet van dit soort dingen. En als je nou bij FAQ kan vinden hoe je zo'n plaatje post dan had ik er misschien nog wat aan!
Maar ja als het daar ook niet staat dan probeer ik zelf wat, maar als je dan alleen commentaar krijg dat er drie posts te veel zijn, hoeft het al niet meer.

Ik kom er wel uit bedankt!
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Beetje makkelijk op je teentjes getrapt? Hier staat hoe het moet en wanneer je een post met een plaatje erin zal quoten zie je ook hoe 't moet, beetje standaard kennis.
Die voorbeeld knop gebruik ik altijd als ik niet zeker weet of het eruit zal zien, het is jouw vraag dus aan jou de keuze of je mensen je vraag duidelijk brengt of niet.

Je vraagt trouwens zelf waarom het plaatje het niet doet en daar krijg je een duidelijk antwoord op, dus ik snap je geirriteerde toon ook niet.
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Sorry!! Was idd een beetje op mijn kleine teentjes getrapt. Ik ben even bezig geweest en aangezien ik geen verstand heb van internet duurde dat even. Maar toch nog bedankt :-q , ik heb zitten zoeken in de faq, maar kon het echt niet vinden.
Afbeelding

Dit is een soort gelijke. Ik heb alleen de korte oudere versie. En hier zie je ook een touwtje om de as en moeten die spacers er ook af kunnen.
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

Die spacers zitten na een bepaalde tijd fietsen meestal erg vast.
Ik heb de mijne losgekregen door de demper bij de spacer in de bankschroef te zetten en te wrikken met de demper in de hand. Waarschijnlijk moet je je spacers hierna wel vervangen :( , maar dat moet na een bepaalde tijd toch gebeuren ivm. speling.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Lomp.
Je had er ook vet tussen kunnen smeren.
En dan af en toe bijhouden.
Probeer het nu eens met een waterpomptang. evt een taai stukje stof ertussen om krassen te voorkomen.

Ik ken de demper niet, maar ik gok dat het rode stelknopje er af moet(inbus), en dat je dan het schoteltje dat de veer op z'n plek houdt los kan wippen.
Misschien heb je een speciale klem nodig om de veer een stukje in te drukken.
Al geprobeerd een service manual te downloaden?
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

[quote="Walter"]Ik ken de demper niet, maar ik gok dat het rode stelknopje er af moet(inbus), en dat je dan het schoteltje dat de veer op z'n plek houdt los kan wippen.
Misschien heb je een speciale klem nodig om de veer een stukje in te drukken.[quote]

Klopt helemaal als je de veer eraf wilt halen.

om de busjes te verwijderen gewoon in de bankschroef zetten en draaien of mat een waterpomptang. Wel met beleid natuurlijk, het moet niet kapot.
Plaats reactie