Chainsuck + garantie

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Singlespeed is natuurlijk het ultieme wapen tegen chainsuck.
Maar ik heb ook versnellingsfietsen.

Walter
aka Thasingletrackmastah :wink:
Edje
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 7 oktober 2002, 22:42
Mijn mountainbike: Giant anthem X1
Contacteer:

...of Rohloff natuurlijk. Kan je gewoon lekker blijven schakelen (mocht je dat willen).
?
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Walter schreef:Singlespeed is natuurlijk het ultieme wapen tegen chainsuck.
Maar ik heb ook versnellingsfietsen.

Walter
aka Thasingletrackmastah :wink:
Duh!
Het smeringsverhaal kan ik nu nog beter plaatsen :tong
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Wizard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 31 augustus 2003, 11:31
Mijn mountainbike: Cube AMS PRO

Zelf heb ik ook in het begin met mijn nieuwe ridley shark last gehad van chainsuck. Vervolgens fiets terug naar de fietsenmaker en onder garantie alles opnieuw afgesteld en voorzien van een nieuw deore middenblad (staal) ipv de aluminium LX versie. verder is er een vulring tussen mijn bracketas geplaatst waardoor mijn cranckstel ± 3 mm meer naar buiten is geplaatst!
Nadien geen enkel probleem meer met chainsuck terwijl ik alle weersomstandigheden heb geprobeerd!

Hulde voor mijn fietsenmaker! :-q

:evil: Wizard :evil:
dosenboden
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: za 12 maart 2005, 10:08
Mijn mountainbike: TREK superfly
Contacteer:

chainsucksucks!!

Ik had een mooie Grisley silvertip team waar alleen maar xtr spullen opzaten (behalve 9.0 sl esp achterop en gripshift) NOOIT LAST VAN SUCKENDE CHAINEN GEHAD.

XTR was wel duur dus mijn nieuwe fiets is een SANTOS met alles XT en guess what............... my chain sucks!!!!!!

Ik moet zeggen dat het alleen gebeurde tijdens klimmen/ natte rit. Maar had daar met de Grisley nevernooit last van.

I miss my Grisley :(( (snif) :(( (snif)
Reaction
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 4 november 2004, 20:57
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

sgsdebruijn schreef: Verder rijd TA goed, tot nu toe weinig problemen ennen bramen en hapertjes kunnen ook problemen geven.

Succes
TA blad ipv die shitmano bladen is idd de enige goede oplossing.

Ik ga volgende week een nieuwe LX crank monteren hollowtech2, en het middenblad gaat er dus meteen vanaf.
Robibaspeed!
vincentengel
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 14 september 2004, 22:36
Mijn mountainbike: Klein attitude rce 98 :: Rock shox sid wc 2006 - roox mxc - chris king - xtr - tune - mavic- woodman
Contacteer:

jaja, ik ken het probleem. Ikzelf rij een Klein attitude race 98 en ik hoor van meer Klein rijders die veel last van chainsuck hebben. Heb je wel een chainsuck plaatje onder je frame zitten? Ik werd er ook helemaal gek van. Ik reed met een xt crank en nu rij ik met een roox crankset met TA bladen. En... geen chainsuck meer!
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

Ik heb hier ook wel eens last van gehad. Had toen een nieuw Sintesi Frame met alleen maar nieuwe onderdelen en werd echt overvallen door een "chainsuck"plaag. Samen met mijn LBS hebben we naar alle mogelijke oorzakers gekeken maar niets hielp. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat de chainsuck voornamelijk voorkwam als ik van mijn midden blad naar mijn kleine voorblad schakelde, hierdoor sprong de achterderailleur helemaal naar achteren en gaf vervolgens ook een behoorlijk zwiepert aan mijn ketting die daardoor "sprong" en tussen mijn kleinste blad en frame sprong.

Helaas had Sintesi hier niet goed over nagedacht en was de ruimte tussen achterbrug en kleinste tandwiel te "krap".

Enige oplossing was een ander frame uitzoeken waarbij de fabrikant daar wel rekening mee had gehouden. Bijna alle fabrikanten houden er overigens wel rekening mee dus het uitzoeken van een nieuw frame was niet moeilijk. Gelukkig deed mijn LBS hier niet moeilijk over gezien hij het ook stom vond.

Bij mij is het dus door mijn LBS opgelost gezien dit allemaal niet onder de fabrieksgarantie valt. Het frame was immers "goed" beredeneert de importeur.
Full Speed Ahead!
Plaats reactie