Is het mogelijk één garmin met fietsen met verschillende wieldiameters te gebruiken?
Heb geprobeerd via aanmaak verschillende profielen en manuele ingave wielomtrek maar dit lukt niet.
Speedsensor rond de voornaaf van de 27.5 en de 29. Garmin zegt dat de gps normaal automatisch diameter
wiel herkent, maar dit is niet juist.
Goed te merken als je een normale fietscomputer (waar dit probleemloos gaat) ter controle monteert.
De gps is een Montana 700.
1 garmin en fietsen met 27.5 en 29 wielen
-
- Mountainbike Junk
Voorzover ik weet kan dat alleen met Garmin Edge toestellen. Montana is de outdoor reeks en kan niet meerdere fiets profielen aan.
Enige optie denk ik is om op de 2de fiets geen speedsensor te koppelen, dan is gps leidend.
Heel misschien kun je in Garmin Connect een correctie laten uitvoeren.
Enige optie denk ik is om op de 2de fiets geen speedsensor te koppelen, dan is gps leidend.
Heel misschien kun je in Garmin Connect een correctie laten uitvoeren.
Marco 

- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Zover ik weet werken Garmin outdoor toestellen niet met een speed sensor.
De temp sensor in de setup is een temperatuur sensor, geen tempo sensor.
De Edge toestellen herkennen de unieke code van de speed sensor en koppelen die 1:1 aan de wielomtrek (handmatig instellen).
Dus een Edge herkent via de speed sensor de wielomtrek.
Of er dan automatisch van profiel wordt gewisseld weet ik niet.
Mijn Edge 130 heeft maar 1 profiel, maar werkt met meerdere sensors.
De Edge van mw TSTM werkt met meerdere profielen, maar ze heeft maar 1 fiets en dus maar 1 speedsensor.
De Edge toestellen herkennen de unieke code van de speed sensor en koppelen die 1:1 aan de wielomtrek (handmatig instellen).
De Edge van mw TSTM werkt met meerdere profielen, maar ze heeft maar 1 fiets en dus maar 1 speedsensor.
chained forever to a world that's departed
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Mijn mountainbike: vooral wipkippen
Montana werkt met een speed sensor: wordt weergegeven bij instellingen sensors, ook cadans+hrm. Manuele ingave wielomvang mogelijk, dat heb ik gedaan. Misschien werkt het enkel als je kiest voor automatisch. Zal het eens testen.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑do 4 juli 2024, 16:08 Zover ik weet werken Garmin outdoor toestellen niet met een speed sensor.
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Met stuur
gasmap 66s kan een hartslagmeter, cadansmeter, snelheidsmeter en een snelheidsmeter/ cadansmeter koppelen.
Geen idee of je die laatste kan koppelen aan een andere fiets dan de eerste 2.
Wielmaat kun je handmatig invoeren.
Geen idee of je die laatste kan koppelen aan een andere fiets dan de eerste 2.
Wielmaat kun je handmatig invoeren.
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Trek Procaliber uit 2022 en 2024. Alle twee pikzwart
Ik heb een Edge 530 en 3 verschillende fietsen. Met hun eigen sensor. De sensor heb ik een eigen naam gegeven obv de fiets waar ze op zitten. De Garmin herkent ze en vraagt of ik over wil schakelen. Maar hij laad geen eigen profiel in. Dat zou ik wel liever gewild hebben want dan kon ik automatisch de kilometers per fiets bij houden. Nu telt de Garmin gewoon alles bij elkaar op.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑do 4 juli 2024, 16:08 Zover ik weet werken Garmin outdoor toestellen niet met een speed sensor.
Ik heb ook een Vivo (horloge) gekoppeld aan de sensoren. Die vraagt niet eens of ik om wil schakelen. Die doet t meteen.
- MarkMeisner
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Kun je niet meerdere MTB-profielen aanmaken per fiets? Dat hij het wel apart bijhoudt?BikerBas2 schreef: ↑do 4 juli 2024, 21:23
Ik heb een Edge 530 en 3 verschillende fietsen. Met hun eigen sensor. De sensor heb ik een eigen naam gegeven obv de fiets waar ze op zitten. De Garmin herkent ze en vraagt of ik over wil schakelen. Maar hij laad geen eigen profiel in. Dat zou ik wel liever gewild hebben want dan kon ik automatisch de kilometers per fiets bij houden. Nu telt de Garmin gewoon alles bij elkaar op.
Ik heb ook een Vivo (horloge) gekoppeld aan de sensoren. Die vraagt niet eens of ik om wil schakelen. Die doet t meteen.
-
- Elite Mountainbiker
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
Wahoo is de hemel op aarde.

-
- Moderator
Twee speedsensoren op twee fietsen hier, icm Edge 530. Herkent gewoon de sensor die beweegt, hoef niks over te schakelen ofzo. Werkt prima.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Trek Procaliber uit 2022 en 2024. Alle twee pikzwart
Nee, bij elk profiel werken alle sensoren. Zet ik bijvoorbeeld mijn indoorprofiel aan, maar rijd ik op de mtb, dan herkent Garmin gewoon de sensor van de MTB en neemt die gegevens op in t indoorprofiel, helaas.MarkMeisner schreef: ↑do 4 juli 2024, 22:24Kun je niet meerdere MTB-profielen aanmaken per fiets? Dat hij het wel apart bijhoudt?BikerBas2 schreef: ↑do 4 juli 2024, 21:23
Ik heb een Edge 530 en 3 verschillende fietsen. Met hun eigen sensor. De sensor heb ik een eigen naam gegeven obv de fiets waar ze op zitten. De Garmin herkent ze en vraagt of ik over wil schakelen. Maar hij laad geen eigen profiel in. Dat zou ik wel liever gewild hebben want dan kon ik automatisch de kilometers per fiets bij houden. Nu telt de Garmin gewoon alles bij elkaar op.
Verder ken ik Wahoo niet, is dat zo geweldig?
Ik vind bij Garmin de agenda met daarin de geplotte workouts altijd nogal handig.
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Buiten dat het met een edge werkt.
waarom gebruik je een speedsensor. Ik heb al 15 jaar alleen GPS aan staan op een 705, 1000 en 1030plus en nooit rare waardes, wijkt hooguit een tiende of 2 af later met strava. Alpen, Ardennen, UHR, randstad, duinen alleen in een tunnel werkt het niet
waarom gebruik je een speedsensor. Ik heb al 15 jaar alleen GPS aan staan op een 705, 1000 en 1030plus en nooit rare waardes, wijkt hooguit een tiende of 2 af later met strava. Alpen, Ardennen, UHR, randstad, duinen alleen in een tunnel werkt het niet

-
- Extreme Biker
- Mijn mountainbike: vooral wipkippen
Onder bomen met dicht bladerdek en in smalle dalen vaak foute waarden. Kan km's schelen.Cube-Elite schreef: ↑di 9 juli 2024, 15:41 Buiten dat het met een edge werkt.
waarom gebruik je een speedsensor. Ik heb al 15 jaar alleen GPS aan staan op een 705, 1000 en 1030plus en nooit rare waardes, wijkt hooguit een tiende of 2 af later met strava. Alpen, Ardennen, UHR, randstad, duinen alleen in een tunnel werkt het niet![]()
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb het getest. Hele spul naast elkaar op het stuur.
Garmin Edge 820 met sensor (wielomtrek handmatig gemeten en ingevoerd)
Garmin Etrex30 zonder sensor
Garmin Edge 130 zonder sensor.
De Etrex30 en de Edge130 stonden ingesteld op GPS+GLONASS.
De Edge 820 had ik gekoppeld aan de sensor omdat die alleen GPS doet, geen GLONASS.
Als ik de Edge 820 met sensor op 100% stel, dan telde de Etrex30 96% en de Edge 130 zonder sensor 92% van de gereden afstand.
Dat was op een wolkenloze dag onder een open hemel. In het middengebergte.
Onder de bomen en met bewolking kan het volgens mij alleen maar slechter worden.
Garmin Edge 820 met sensor (wielomtrek handmatig gemeten en ingevoerd)
Garmin Etrex30 zonder sensor
Garmin Edge 130 zonder sensor.
De Etrex30 en de Edge130 stonden ingesteld op GPS+GLONASS.
De Edge 820 had ik gekoppeld aan de sensor omdat die alleen GPS doet, geen GLONASS.
Als ik de Edge 820 met sensor op 100% stel, dan telde de Etrex30 96% en de Edge 130 zonder sensor 92% van de gereden afstand.
Dat was op een wolkenloze dag onder een open hemel. In het middengebergte.
Onder de bomen en met bewolking kan het volgens mij alleen maar slechter worden.