In de fabriek al inremmen..

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

amanda schreef:
raffar schreef:De remblokken moeten "uitharden" als ze nieuw zijn en dat moet droog en stofvrij gebeuren.
Uitharden :~
Lijkt me meer dat de remblokken op de schijfrem in moeten lopen, heb je schijven met flinke groeven erin dan kun je wel 180 duizend keer inremmen....
NEEN! Niet inlopen op de schijfrem. De remblok wordt compacter en dus harder naarmate je inremt. Daardoor gaat ie steviger remmen. Dat is het inremmen wat bedoeld wordt.

Heeft weinig te maken met groeven in je remschijf. Die ontstaan misschien zelfs wel als je niet inremt, doordat de remblok dan stof en andere troep opneemt waardoor het blok groeven in je schijf trekt.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Hmm, lijkt me toch niet echt, het 'inremmen' is gewoon bedoelt om alle oplosmiddelen en zut die er van de productie nog inzitten eruit te dampen. Een remblok zal btw ook echt geen stof of zand opnemen en ook niet compacter worden tijdens het inremmen (eigenlijk wel, maar dat heet dan slijtage...)
Junkie XC
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
Mijn mountainbike: Orbea Scape

Ik weet nou niet helemaal of het nu om fietsremmen gaat of autoremmen, maar je dient je autoremmen "gewoon" rustig in te remmen de eerste paar honderd km.
raffar schreef: NEEN! Niet inlopen op de schijfrem. De remblok wordt compacter en dus harder naarmate je inremt. Daardoor gaat ie steviger remmen. Dat is het inremmen wat bedoeld wordt.
En leg dit eens uit :~ ? Volgens mij kan het nooit de bedoeling zijn dat je remblokken hard worden, en dan gaan ze iig niet harder van remmen. En compacter???
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Autoremmen inremmen met noodstops? Niet dus!

Verder er zijn al zat topics over waarom en hoe. En waarom auto's niet op de zelfde manier inremmen.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Nelson schreef:Bla bla, lul lul. Stel je voor dát `t moet..
Ik snap jouw opmerking niet :~
En verder : http://www.autoweek.nl
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Niels schreef:Autoremmen inremmen met noodstops? Niet dus!

Verder er zijn al zat topics over waarom en hoe. En waarom auto's niet op de zelfde manier inremmen.
Nee, maar waar het in dit topic over gaat is of je uberhaupt moet inremmen. Met een auto dus wel. Alleen niet met noodstops.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Zullen we het dan weer over fietsen hebben...
Voor auto's heb je vast andere fora.
<3
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Zal ik ook nog wat zinnigs zeggen?

autoremmen dienen niet ingeremd te worden omdat de blokken hierdoor een glazig oppervlak krijgen (harder) en daardoor juist gaan piepen (en dat willen we niet).

Bij fietsen juist wel, omdat kant en klare remmen amper vertragen....
remwerking heeft daarbij deels met deeltjesoverdracht van blok naar schijf en vise versa te maken meen ik me te herinneren...
Nelson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 7 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale f1 flash
Contacteer:

Walter schreef:
Nelson schreef:Bla bla, lul lul. Stel je voor dát `t moet..
Ik snap jouw opmerking niet :~
En verder : http://www.autoweek.nl
Ik vroeg `t me gewoon af..
Waarom halen ze die blokken in de fabriek niet met z`n honderden tegelijk door een wals/oven of wat dan ook.
() ()
( '.' )
(")(")
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Steelboy schreef:Zal ik ook nog wat zinnigs zeggen?
Liever niet :wink:

Steelboy schreef: autoremmen dienen niet ingeremd te worden omdat de blokken hierdoor een glazig oppervlak krijgen (harder) en daardoor juist gaan piepen (en dat willen we niet).

Bij fietsen juist wel, omdat kant en klare remmen amper vertragen....
remwerking heeft daarbij deels met deeltjesoverdracht van blok naar schijf en vise versa te maken meen ik me te herinneren...


Copy that!
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

met de auto moet je altijd wel de eerste 250 km hard en veel remmen vermijden want ik werk in le garage.

kan je trouwens niet gewoon de remblokjes heel marm maken door ze op een elektrisch fornuis te leggen ofzo of met een brander dan worden ze toch ook warm?
Marky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Allez, Ritchey P-650b, Turner Burner

ultimateme schreef:met de auto moet je altijd wel de eerste 250 km hard en veel remmen vermijden want ik werk in le garage.
ik zie het verband niet...
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

ultimateme schreef:met de auto moet je altijd wel de eerste 250 km hard en veel remmen vermijden want ik werk in le garage.

kan je trouwens niet gewoon de remblokjes heel marm maken door ze op een elektrisch fornuis te leggen ofzo of met een brander dan worden ze toch ook warm?
Moeite met lezen? Auto's mogen we het niet meer over hebben.

(en je kan wel in een garage werken, wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt, vertrouw ik de monteurs bij "mijn" garage toch meer)
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Marky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Allez, Ritchey P-650b, Turner Burner

Niels schreef:(en je kan wel in een garage werken, wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt, vertrouw ik de monteurs bij "mijn" garage toch meer)
Hij werkt niet in een garage, maar
ultimateme schreef:want ik werk in le garage
Je weet wel... het restaurant van J. Braakhekke
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Elk volgend bericht waarin het woord 'auto' in voorkomt mik ik zonder pardon weg.
<3
Plaats reactie