Schoorl inside out! Schoorl 2.0 geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En maar klagen dat het allemaal te simpel en te kort is. Maar als het dan ergens op gaat lijken er naast rijden en afsnijden. :~
Based on a True Story
Singletrack Sundays
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: OV fiets

Tijgerhaai schreef: zo 23 juni 2024, 13:19 En maar klagen dat het allemaal te simpel en te kort is. Maar als het dan ergens op gaat lijken er naast rijden en afsnijden. :~
Nee, als het ergens op gaat lijken komt er een hekwerk voor in Nederland.
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Daar ga ik niet over jongens.
Based on a True Story
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: zo 23 juni 2024, 13:29
Tijgerhaai schreef: zo 23 juni 2024, 13:19 En maar klagen dat het allemaal te simpel en te kort is. Maar als het dan ergens op gaat lijken er naast rijden en afsnijden. :~
Nee, als het ergens op gaat lijken komt er een hekwerk voor in Nederland.
Zoals waar?

Dusssssss©️
Ironhorse Erik
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Gestickertunede Merida's (Specialized Sworxen)

chrisscross schreef: zo 23 juni 2024, 08:47 Die 4 eikels ja.... Die zijn gewoon rond de 35 jaar en hebben schijt aan alles en iedereen. Jammer dat die ooit zijn gaan fietsen.
Eerder 45.
* Adapt your skills to the trail and not the trail to your lack of skills*
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100

En we hebben er een Ruud Houtzager gemaakt. Een houtpakket van 50 cm en dat aan elkaar geschroefd met lange keilbouten.
Justmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Heb de nieuwe route deze week gereden en wat een aanwinst. Echt top. Uitdagend zowel technisch als conditioneel als je de oude route erbij pakt. Ben wel benieuwd hoe de route zich gaat houden als dit de hoofdroute wordt. Heb is geen parcours voor vakantiegangers die 'leuk' een rondje willen mtb'en op een huurfiets of mensen die 1 keer per jaar op de fiets stappen en moeite hebben met drops en steile afdalingen. Hoop dat de smalle paden mooi blijven maar hierboven te lezen zal dat nog een uitdaging worden.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Camber comp

Was zondag weer eens in de buurt als noorderling, dus fiets maar mee en natuurlijk Schoorl fietsen. Was is het leuk. Zag nu voor het eerst de afslag voor Schoorl 2.0, verleidelijk, maar toch niet gedaan. Dus rechtdoor op de huidige route, maar man wat is het al mul in de duinen, moeilijk om alles fietsend te doen.
One life, ride it!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bert l. schreef: zo 23 juni 2024, 17:29 En we hebben er een Ruud Houtzager gemaakt. Een houtpakket van 50 cm en dat aan elkaar geschroefd met lange keilbouten.
slotbouten mag ik hopen :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Justmtb schreef: ma 24 juni 2024, 10:39 Heb is geen parcours voor vakantiegangers die 'leuk' een rondje willen mtb'en op een huurfiets of mensen die 1 keer per jaar op de fiets stappen en moeite hebben met drops en steile afdalingen.
Dat is exact de rede waarom de NTFU classificatie in het leven is geroepen.

Noord & Midden ▲ Moeilijk

De rode route is voor gevorderde mountainbikers. Op de singletracks kom je regelmatig moeilijke afdalingen, hoge boomwortels, springbulten, rockgardens en drop-offs tegen. Je moet hier dus flink aan de bak en zeker zijn over je technische vaardigheden op de mountainbike.
https://www.fietssport.nl/magazine/rout ... nbikeroute

Zuid: ◼︎ Gemiddeld

De blauwe route is iets moeilijker dan de groene route. Dat komt omdat blauwe routes voornamelijk uit singletracks bestaan. De paden zijn smaller en bomen en struiken staan veel dichter op het pad. Je rijdt over korte en lange klimmetjes, boomwortels en omdat singletracks erom bekend staan dat ze lekker slingeren: veel bochten. Dit vergt dus een stuk meer van je stuurmanskunsten.

Het is nog even wachten tot de bordjes binnen zijn dan komen deze op de routepalen.
Based on a True Story
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Gisteren voor het eerst ook Noord meegepakt. Erg leuk om te doen! Ook mooie stukken vlonder over kwetsbare ondergrond (vermoed ik), dus kudos voor de trailcrew. Laatste stukje Noord had een paar technische drops/afdalingen die net ff lastiger zijn dan wat je op Midden voorgeschoteld krijgt dus het vult elkaar allemaal mooi aan! :-q
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

boldrides schreef: ma 24 juni 2024, 11:30 Ook mooie stukken vlonder over kwetsbare ondergrond (vermoed ik), dus kudos voor de trailcrew.
Nope, Zandhagedis-werende vlonders met anti-opklim systeem......

Dusssssssss©
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

ah ja de beruchte zandhagedis :D Nou hoe dan ook, het ziet er mooi uit en rijd ook prima :-q
Ironhorse Erik
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Gestickertunede Merida's (Specialized Sworxen)

boldrides schreef: ma 24 juni 2024, 11:34 ah ja de beruchte zandhagedis :D Nou hoe dan ook, het ziet er mooi uit en rijd ook prima :-q
Precies. Die ene. Die door 1 persoon 125x is gerapporteerd,
* Adapt your skills to the trail and not the trail to your lack of skills*
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100

Tijgerhaai schreef: ma 24 juni 2024, 11:17
Justmtb schreef: ma 24 juni 2024, 10:39 Heb is geen parcours voor vakantiegangers die 'leuk' een rondje willen mtb'en op een huurfiets of mensen die 1 keer per jaar op de fiets stappen en moeite hebben met drops en steile afdalingen.
Dat is exact de rede waarom de NTFU classificatie in het leven is geroepen.

Noord & Midden ▲ Moeilijk

De rode route is voor gevorderde mountainbikers. Op de singletracks kom je regelmatig moeilijke afdalingen, hoge boomwortels, springbulten, rockgardens en drop-offs tegen. Je moet hier dus flink aan de bak en zeker zijn over je technische vaardigheden op de mountainbike.

Zuid: ◼︎ Gemiddeld

De blauwe route is iets moeilijker dan de groene route. Dat komt omdat blauwe routes voornamelijk uit singletracks bestaan. De paden zijn smaller en bomen en struiken staan veel dichter op het pad. Je rijdt over korte en lange klimmetjes, boomwortels en omdat singletracks erom bekend staan dat ze lekker slingeren: veel bochten. Dit vergt dus een stuk meer van je stuurmanskunsten.

Het is nog even wachten tot de bordjes binnen zijn dan komen deze op de routepalen.
Kent U dat verhaal van die Hollanders die gingen skiën? Geen lesje nodig hadden en gewoon de zwarte piste afgingen. “Haha, gelache, jonge.”
Gesloten