MTB routes in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Ik heb de 70km versie uit 2022 beschikbaar. Mocht daar interesse in zijn, stuur maar even een pb met daarin je email adres.
Met vriendelijke groet,
Joris

Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die heb ik in de zomer van 2022 nagereden, maar vond er al veel karrespoor inzitten, en weinig technisch spul.
Heeft volgens mij te maken met vergunningen etc. Dus wat die GPX betreft: Hoe ouder hoe beter. :bier:
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

2014 versie is online ook te vinden... En als je weet waar de saaie stukken waren, kun je ook vanuit je luie stoel kijken wat voor alternatieven er ter plaatse beschikbaar zijn en knippen&plakken...

2014 zou groen moeten zijn...
Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Der Alte
Mtb fanaat
Mtb fanaat

HI

Over twee weken gaan wij naar Luxemburg afzakken met een gezelschap van een man of 6 , nu had 1 van de mannen , een route gezien waarin er door /langs het oude mijn gebied wordt gereden ,langs wat af grondjes e.d , nu heb ik wat gevonden wat lijkt op een deel van de mill man trail en iets van Little Utah , maar ik nu niet iets vinden via Komoot . Heeft iemand een idee welke trail dat was/is en of er een recentelijke GPX van beschikbaar is , of misschien een site waar wat info staat ?

Volgens een van de mannen was het zoiets als op de foto van een Forumlid :
HVM schreef: di 5 mei 2015, 09:07

Afbeelding
https://www.mullerthalcycling.com/mullerthal-trails/
never underestimate an old man with a bicycle :bier:
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ben je dan niet in Esch sur Alzette en Echternach, wat best een eind fietsen is?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Simpel: Begin nou eens een paar pagina’s terug met doorlezen. Alle tips zijn al vaker hier langsgekomen.
Der Alte
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Dank u voor de tip ! :bier: simpel :-q
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Der Alte schreef: ma 3 juni 2024, 12:46nu had 1 van de mannen , een route gezien waarin er door /langs het oude mijn gebied wordt gereden ,langs wat af grondjes e.d , nu heb ik wat gevonden wat lijkt op een deel van de mill man trail en iets van Little Utah , maar ik nu niet iets vinden via Komoot .
LIttle Utah is "Red Rock" en een mijngebied nabij Esch sur Alzette in het uiterste zuiden van Luxembourg, daar heb je twee routes en nog een route bij Dudenlange. Onder andere te vinden op Trailforks en bij de Luxembourgse overheid, layer voor cycle touers onder cycling & mountainbikeing aanzetten voor mountainbike routes...
Afbeelding

Wat is wat, is waarschijnlijk YT videos kijken...

Dan heb je de Millmantrail wat in de omgeving van Echternach is (aka klein Zwitserland), centraal in het oosten van het land. Daar heb je twee officiele routes, van Echtenach zelf en Berdorf iets noordelijker. De voornoemde combineert onder andere stukken van die routes... De interessantste stukken in de omgeving zitten noch in de vaste routes noch in de MMT bij mijn weten (maar Luxembourg is niet echt mijn expertise).

En misschien ergens anders dan Komoot kijken...

Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Giant-E schreef: do 4 januari 2024, 13:51 Wie heeft er voor mij een gpx van de Millman Trail 70 km?

Liefst een wat oudere die wat meer technische paden door ‘t Müllerthal meeneemt.
Nog steeds niet voorzien. Iemand nog wat liggen?
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Giant-E schreef: ma 3 juni 2024, 22:01
Giant-E schreef: do 4 januari 2024, 13:51 Wie heeft er voor mij een gpx van de Millman Trail 70 km?

Liefst een wat oudere die wat meer technische paden door ‘t Müllerthal meeneemt.
Nog steeds niet voorzien. Iemand nog wat liggen?
Die van 2013 staat gewoon op GPS-tour Info:

https://www.gps-tour.info/nl/tochten/detail.121964.html

De mooiste stukjes wandelpad zitten in the Mullerthal trail. Het is een populair wandelpad. Je komt er meer mensen tegen. Dus niet op drukke dagen doen. Staat op alle kaarten.

Een stukje ervan (overeenkomstig bovenstaande Milman tour maar dan wat korter) is ook eens door TenZ_NL er op gezet:
https://www.gps-tour.info/nl/tochten/detail.160422.html
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Cheeta heeft me inmiddels ruim voorzien. :-q

De Müllerthal trail ken ik, hele stukken van gereden (en gelopen). Eigenlijk is dat ‘t leukste, maar idd veel wandelaars. Daarom de 2e dag een MMT nagereden, erg mooi maar de 2022 versie had wel erg veel saai karrenspoor. Vandaar ook mijn eerdere vraag.
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Willem Altes schreef: ma 3 juni 2024, 22:36Een stukje ervan (overeenkomstig bovenstaande Milman tour maar dan wat korter) is ook eens door TenZ_NL er op gezet:
https://www.gps-tour.info/nl/tochten/detail.160422.html
Daar zitten stukken wandelpad in die niet in de MMT zitten...

Der Alte
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Bedankt voor de info :-q
Der Alte
Mtb fanaat
Mtb fanaat

We zijn er geweest Dudenlange e.o en Berdorf e.o , was heerlijk " trap weer " was het en der glad door de combi ondergrond en vochtigheid , maar genoten , toch circa 400 km in totaal gereden .
:-q
Plaats reactie