Ik heb dus enkel de drops gemist om 1 of andere reden.
Die Niner shooting mountain heb ik gereden. Heerlijk stuk!
Zo heb ik 'm gisteren gereden: Komoot
Route Posbank / Rheden
- MarkMeisner
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Kona Honzo ESD
Ah oke, dan heb je denk ik de drops gewoon over het oog gezien. Je hebt hem wel helemaal gereden zo te zien. Het zijn nu nog maar twee drops, maar de qualifier (wel iets veranderd) ligt er nog wel.
Zoals het lijkt ben je bij de grote parkeerplaats rechtdoor gereden over het fietspad en dan kom je inderdaad weer boven bij de Granny uit. Als je daar linksaf gaat (daar loopt op de Komoot-link ook een lijn? Is dat een tweede rondje?) dan kom je wel bovenaan bij de Teerose uit en kun je de blauwe route vervolgen.
Ik ga even doorgeven dat de bordjes gecontroleerd moeten worden, dank!
Zoals het lijkt ben je bij de grote parkeerplaats rechtdoor gereden over het fietspad en dan kom je inderdaad weer boven bij de Granny uit. Als je daar linksaf gaat (daar loopt op de Komoot-link ook een lijn? Is dat een tweede rondje?) dan kom je wel bovenaan bij de Teerose uit en kun je de blauwe route vervolgen.
Ik ga even doorgeven dat de bordjes gecontroleerd moeten worden, dank!

Beetje dubbel gelust dat zuid-westelijke deel. Beetje jammer van de inspanning/kilometers, maar je bent ook 2x de ijscokar gepasseerd
carbon bike, titanium collarbone...
- rho
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: Orbea Occam / Orbea Rise
Ik heb op de kaart in komoot gezocht naar de meest logische verbinding en zodoende het fietspad gevolgd. Dat was een 2de rondje, ja. Ik denk dat ik de Granny Trail 4x naar beneden ben gedonderd. Heerlijk!MarkMeisner schreef: ↑zo 2 juni 2024, 17:32 Ah oke, dan heb je denk ik de drops gewoon over het oog gezien. Je hebt hem wel helemaal gereden zo te zien. Het zijn nu nog maar twee drops, maar de qualifier (wel iets veranderd) ligt er nog wel.
Ik ga even doorgeven dat de bordjes gecontroleerd moeten worden, dank!![]()

Niks jammer van de inspanning en kilometers. 't Was een zalige rit van start tot einde.

Ik had op dat stuk ook gezelschap van 2 andere verdwaalden en dat was eigenlijk best gezellig en grappig met momenten.
Alleen jammer dat ik langs die dropjes heb gekeken. Misschien ben ik er wel 1tje afgereden en heb de andere niet opgemerkt.

- MarkMeisner
- Elite Mountainbiker
Ik heb gisteravond zelf even een rondje gereden en gecontroleerd op het bordje. Het staat er wel, maar hangt aan een verkeersbordrho schreef: ↑zo 2 juni 2024, 20:51
Ik heb op de kaart in komoot gezocht naar de meest logische verbinding en zodoende het fietspad gevolgd. Dat was een 2de rondje, ja. Ik denk dat ik de Granny Trail 4x naar beneden ben gedonderd. Heerlijk!Die klim zou ik trouwens wel te voet doen als ik geen eMTB bij zou hebben.
![]()

- rho
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: Orbea Occam / Orbea Rise
Bedankt om het even te checken.
Wel jammer dat we dat met z'n drieën gemist hebben. Misschien waren we te geconcentreerd op de rode pijlen aan het letten in de veronderstelling dat die teug naar de blauwe route zouden leiden. (zoals dat bij de meeste/alle andere rode routes het geval is.) Maar dit had eigenlijk wel voldoende moeten zijn om de weg te vinden. Gelukkig is het geen straf om de Granny trail nog eens te "moeten" rijden.

Wel jammer dat we dat met z'n drieën gemist hebben. Misschien waren we te geconcentreerd op de rode pijlen aan het letten in de veronderstelling dat die teug naar de blauwe route zouden leiden. (zoals dat bij de meeste/alle andere rode routes het geval is.) Maar dit had eigenlijk wel voldoende moeten zijn om de weg te vinden. Gelukkig is het geen straf om de Granny trail nog eens te "moeten" rijden.

- MarkMeisner
- Elite Mountainbiker
Zeker nietrho schreef: ↑di 4 juni 2024, 10:10 Bedankt om het even te checken.![]()
Wel jammer dat we dat met z'n drieën gemist hebben. Misschien waren we te geconcentreerd op de rode pijlen aan het letten in de veronderstelling dat die teug naar de blauwe route zouden leiden. (zoals dat bij de meeste/alle andere rode routes het geval is.) Maar dit had eigenlijk wel voldoende moeten zijn om de weg te vinden. Gelukkig is het geen straf om de Granny trail nog eens te "moeten" rijden.![]()

Een heel goed excuus om vaker terug te komen

-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Spectral 29
LET OP:
komende zondag 23 juni 2024 is het NK wielrennen, waarvan de route deels over de Veluwezoom/Posbank gaat. Het gebied is die dag DICHT, en dus niet toegankelijk voor bezoekers.
Het is onduidelijk hoe dit praktisch uitgevoerd gaat worden, maar de MTB route is die dag naar alle waarschijnlijkheid dus ook niet bereikbaar. De toegangswegen naar de Veluwezoom en de MTB route worden afgesloten.
komende zondag 23 juni 2024 is het NK wielrennen, waarvan de route deels over de Veluwezoom/Posbank gaat. Het gebied is die dag DICHT, en dus niet toegankelijk voor bezoekers.
Het is onduidelijk hoe dit praktisch uitgevoerd gaat worden, maar de MTB route is die dag naar alle waarschijnlijkheid dus ook niet bereikbaar. De toegangswegen naar de Veluwezoom en de MTB route worden afgesloten.
Gewoon je Visma-Lease a Bike lycra outfit aantrekken en dan komt het goed 
carbon bike, titanium collarbone...
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Zouden ze serieus alle toegangswegen/fietspaden/MTB zandpaden afsluiten? Weet je wel hoeveel mogelijkheden er zijn om van allerlei kanten de Posbank op te komen?
En dat allemaal voor een nauwelijks serieus genomen NK wielrennen. Dan kiezen ze voor een rondje met wat bekende 'klimmetjes' en dan gaat het uiteindelijk waarschijnlijk gewoon uitdraaien op een ordinaire sprint.
Veel sterkte aan al die verkeersregelaars
En dat allemaal voor een nauwelijks serieus genomen NK wielrennen. Dan kiezen ze voor een rondje met wat bekende 'klimmetjes' en dan gaat het uiteindelijk waarschijnlijk gewoon uitdraaien op een ordinaire sprint.
Veel sterkte aan al die verkeersregelaars

-
- Elite Mountainbiker
Apart dat Natuurmonumenten haar leden en of bezitters van het vignet niet informeert. En blijkbaar niet eens de trailcrew als ik het bovenstaande bericht juist interpreteer.
-
- Extreme Biker
- Mijn mountainbike: YT Jeffsy
https://mtb-nationaalparkveluwezoom.nl/nieuws/hanjovdberg schreef: ↑vr 21 juni 2024, 20:01 Apart dat Natuurmonumenten haar leden en of bezitters van het vignet niet informeert. En blijkbaar niet eens de trailcrew als ik het bovenstaande bericht juist interpreteer.
Of;
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... tijdens-nk

Het gebied is gesloten voor alle bezoekers. Inclusief kaartje met de begrenzing.
-
- Elite Mountainbiker
Geen idee wat je bedoelt met je vraagteken maar ik doelde op een stukje service om leden en geregistreerden via een email op de hoogte te brengen. Normaliter ga ik niet naar de website van Natuurmonumenten voordat ik op de MTB stap...
En ik denk menig wandelaar ook niet.
En ik denk menig wandelaar ook niet.