22-6-2024 de hel van Wageningen!

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Hoe liggen de routes erbij rond Wageningen?Kan ik veel modder verwachten of valt het mee.En dan nog de verwachte regen van morgen..Ik kom uit Limburg dus voor mij totaal onbekend gebied.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Allemaal hoge zandgronden, zal er gewoon strak bijliggen. Zeker na wat regen, want ik vermoed dat het nu al mul aan het worden is daar.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

BikerBas2 schreef: di 11 juni 2024, 21:39
bert l. schreef: di 11 juni 2024, 20:44
Dat wilde ik ook zeggen, maar aangezien Bas dat al gedaan heeft geef ik een +1.
RDHF mag je niet onderschatten. Ter voorbereiding een paar toertochten in de Ardennen rijden, dan weet je een beetje waar je aan begint.
Yep en ook een paar massastarts doen met een startklim er bij. Dan weet je ook hoe hard de man met de hamer je op je kop gaat meppen.
Wat heb ik daar vaak afgezien. Zo erg dat ik denk ik mijn naam niet eens meer kon spellen…. Van 3 letters.

Bij mijn eerste RDHF dacht ik ook; waarom al pauze na 14km.... Meteen na de start "koud" naar boven en voor die 1e pauze al 700hms. :lol: :lol:
Uiteindelijk zoveel modder dat het aan de binnenkant in mijn zeem zat, geen moment herstellen vanwege het billenknijpen tijdens de afdalingen die je voor de kiezen krijgt....... Inderdaad verstandig eerst wat ervaring op te doen. :wink: :wink:
pebeltjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Ingeschreven, hopelijk morgen geen Bartje 200 toestanden :P :P
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

boscrosser97 schreef: do 20 juni 2024, 19:34 Hoe liggen de routes erbij rond Wageningen?Kan ik veel modder verwachten of valt het mee.En dan nog de verwachte regen van morgen..Ik kom uit Limburg dus voor mij totaal onbekend gebied.
Vorige week was het al licht mul, morgen zal het er compact bij liggen met de regen van vandaag. Hier en daar een poeltje waar je omheen kan sturen, de rest ligt er goed bij.
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Vandaag ‘de hel’ gereden en gekozen voor de 70km. Mooie omgeving, keurig uitgepijld, 2 prima verzorgingsposten en bij de finish een tuinslang om de ergste modder van de fiets te spoelen. Heerlijk gefietst, afwisselende route ook. Langs uitzichten over de uiterwaarden en door groene bossen vol mos en geurende varens. Geen hardcore MTB, maar een afwisseling van verhard, bospaden en single tracks. Wel wat modderstukken, maar te weinig om de pret te drukken. Er is eigenlijk maar 1 probleem… Deze tocht doet zijn naam totaal geen eer aan! Het is vooral heerlijk en helemaal geen hel! Het ‘helligste’ was een zwieper van een brandnetel over mijn arm. Die voel ik nu nog! :-{
Be Nice, Say Hi!
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Procaliber uit 2022 en 2024. Alle twee pikzwart

Vandaag ook de 105 gereden. Prima tocht, goed georganiseerd. Redelijk veel deelnemers volgens mij.

Omdat t allemaal korte klimmetjes waren kon ik eens een keer gewoon door blijven rijden en hoefde niks in reserve te houden.

Enige wat ik niet snapte was dat de route aan t eind helemaal naar t oosten reed om vervolgens 180 graden om te draaien en ongeveer een kwartier over t asfalt weer naar t westen te rijden. Dit terwijl dat stuk ook gewoon helemaal overgeslagen had kunnen worden. Had dan wat extra kilometers door t bos gereden. Die dijk voegde echt niks toe aan de MTB-beleving.
dhunter
All rounder
All rounder

BikerBas2 schreef: za 22 juni 2024, 22:06 Vandaag ook de 105 gereden. Prima tocht, goed georganiseerd. Redelijk veel deelnemers volgens mij.

Omdat t allemaal korte klimmetjes waren kon ik eens een keer gewoon door blijven rijden en hoefde niks in reserve te houden.

Enige wat ik niet snapte was dat de route aan t eind helemaal naar t oosten reed om vervolgens 180 graden om te draaien en ongeveer een kwartier over t asfalt weer naar t westen te rijden. Dit terwijl dat stuk ook gewoon helemaal overgeslagen had kunnen worden. Had dan wat extra kilometers door t bos gereden. Die dijk voegde echt niks toe aan de MTB-beleving.
Die extra lus is veroorzaakt door de eisen van de gemeente Wageningen, deze wilde namelijk niet dat er gebruik werd gemaakt van de kortere routes naar het clubhuis via Westberg etc...
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

dhunter schreef: za 22 juni 2024, 22:47
BikerBas2 schreef: za 22 juni 2024, 22:06 Vandaag ook de 105 gereden. Prima tocht, goed georganiseerd. Redelijk veel deelnemers volgens mij.

Die extra lus is veroorzaakt door de eisen van de gemeente Wageningen, deze wilde namelijk niet dat er gebruik werd gemaakt van de kortere routes naar het clubhuis via Westberg etc...
Aha helder. Was echt een lus van helemaal niks. Je bent er en dan nog een kwartier over t asfalt en rijden. Was de gemeente bang dat we de afdaling te hard zouden nemen?
dhunter
All rounder
All rounder

BikerBas2 schreef: za 22 juni 2024, 22:55
dhunter schreef: za 22 juni 2024, 22:47

Aha helder. Was echt een lus van helemaal niks. Je bent er en dan nog een kwartier over t asfalt en rijden. Was de gemeente bang dat we de afdaling te hard zouden nemen?
Ben ik niet van op de hoogte maar dat lijkt me wel het meest waarschijnlijk ja :roll:
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Ik denk dat we blij mogen zijn dat we nog toertochten kunnen en mogen rijden.Want als je dat zo hoort beginnen gemeenten en andere instanties zoals Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten steeds moeilijker te doen bij het organiseren van tochten.Ik heb vandaag genoten van de 70km was een mooie mix van gravel,singeltracks,en verharde wegen en dat stuk over de dijk terug was niet zo,n probleem
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

boscrosser97 schreef: zo 23 juni 2024, 08:06 Ik denk dat we blij mogen zijn dat we nog toertochten kunnen en mogen rijden.Want als je dat zo hoort beginnen gemeenten en andere instanties zoals Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten steeds moeilijker te doen bij het organiseren van tochten.Ik heb vandaag genoten van de 70km was een mooie mix van gravel,singeltracks,en verharde wegen en dat stuk over de dijk terug was niet zo,n probleem
Als Wageninger besefte ik mij dat gisteren ook tijdens de tocht, om vanuit Wageningen op de Veluwe routes te komen ken ik elk pad. Maar een toertocht door al die “persoonlijke eigendommen” en gemeentelijke toestemmingen is toch best een puzzel. Heb genoten op de 70km, de 100 was nog net iets te veel met mijn blessure.

En dat dijk stukje was wel een lekkere opwarmer en terug vooral een mentaal spelletje met die wind tegen. Toch lekker als er een paar in je wiel aan het afzien zijn. 🤣
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

Kilometers lang “mountainbiken” over een dijk, en ook nog eens op asfalt.
Ik begrijp ineens een stuk beter de omschrijving van deze toertocht. :-{
Giant on E-mtb
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Giant-E schreef: zo 23 juni 2024, 13:36 Kilometers lang “mountainbiken” over een dijk, en ook nog eens op asfalt.
Ik begrijp ineens een stuk beter de omschrijving van deze toertocht. :-{
Was alleen aan t einde t geval. Voor de rest was t een lekkere tocht met veel singletracks
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Ik heb ook, ivm gebrek aan tijd, gekozen voor de 70km variant. Hel, nee dat zeker niet, maar wel een leuke gevarieerde route door een hele mooie omgeving en verder ook keurig georganiseerd. Wat mij betreft een dikke :-q
Met vriendelijke groet,
Joris

Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Plaats reactie