.... het is inderdaad een soort taditie die er wel langzaam uit zal slijten in de toekomst
Toen ik wel eens een wedstrijdje reed, ja, eigenlijk wel
Afgelopen jaar in Lenzerheide waren die ook verboden, omdat het evenement toen in een gevoelig seizoen zat. Maar ook van deze oude man mogen ze achterwege blijven. Als je je als milieubewuste sport en natuurliefhebbers wil profileren, dan is met kettingzagen aanmoedigen niet direct het goede beeld wat je afgeeft. En dan heb ik het nog niet eens over het risico op gehoorschade van omstanders van zo'n ding wat 120db produceert.zonoskar schreef: ↑ma 17 juni 2024, 22:16 Ik zit net de race in Val di Sole terug te kijken, goed gereden van Puck. Maar ik wordt zo moe van die tering kettingzagen langs de kant. Echt, wie heeft dat verzonnen. En waarom zijn die toegestaan? Kak herrie met een hoop stank (gelukkig heb je daar op TV geen last van). Het zou verboden moeten worden...
Ik zie zo'n fenomeen liever uitgebreid worden .....naar een Wimbledon, Roland Carros of naar een WK Snooker, mag ook een WK Schaken zijn
Maar ook die soort van naast elkaar geplaatste houten palen. Als je daar valt ben je net een baanwielrenner en zit je onder de splinters.Cube-Elite schreef: ↑za 22 juni 2024, 11:27 Ik hoop dat we dit weekend vooral geen afscheid gaan nemen van een aantal rijders die hard gaan vallen.
Dit parcours wordt toch bijna clounesk, zeker als het nat is.
Ik vind dit echt net over het randje hele houten vlonders, dat wordt gewoon spekglad
Ach, als zelfs Schurter en co B-lines gaan rijden is het vast lastiger dan het er op beeld uit ziet.tiewrap schreef: ↑zo 23 juni 2024, 16:08 Op het verkennings rondje van mevrouw Pieterse op YouTube ziet het parcours er toch niet heel spannend uit ?
Moeilijk door de bagger en gladheid, maar geen hele gekke dingen waar je vanaf moet ?
Dan even in het achterhoofd dat dit het hoogste niveau is, ook in het xc mag je toch verwachten dat ze technisch ook wat kunnen ?
Ik denk dat de top van het xc gewoon zeer goed kan fietsen, dan mag een parcours uitdagend zijn. Je zou de renners en de sport tekort doen door er een boswielrenrondje van te maken.
De top van xc zou denk ik ook niet misstaan in een enduro wedstrijd.