mtb klep op fietshelm plaatsen

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Misschien een stomme vraag, maar ik heb een Giro Agilis MIPS helm, gekocht voor op de racefiets, die ik nu ook gebruik voor het mountainbiken. Op zich prima, maar ik mis soms zo'n klepje voorop de helm, om takken etc. af te weren, die nu steeds meer over de trails hangen en je soms wel eens mist. Is zo'n klepje nog achteraf los te kopen en op een helm te plaatsen, of kan dat alleen als een helm daar een bepaalde bevestiging voor heeft?
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Ik denk dat jouw helm geen bevestigingspunten voor een klep heeft. Je zou een petje kunnen proberen:
https://www.mantel.com/gripgrab-lightwe ... g-cap-2022
Be Nice, Say Hi!
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

In ~1998 hadden ze daar visors voor (TLD) die met velcro bevestigd werden.... :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding

:winkie:
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Haha, dank voor de tips :-q :D dan toch maar gewoon goed blijven opletten en duiken.

Ik heb ook een goede sportbril op sterkte besteld met heldere glazen, die beschermt iig mn ogen tegen takken (en wind en insecten)
kermit
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb gewoon twee verschillende helmen ;-)
DONEER JE OOK?

Doe nooit met rust en beleid wat ook met frustratie en emotie kan.
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

kermit schreef: ma 24 juni 2024, 09:22 Ik heb gewoon twee verschillende helmen ;-)
Heel eerlijk :-) dan heb je minder helmen dan fietsen :D
Remember to do things which are right rather than things that are easy
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

Eerlijk gezegd scheelt dat precies 1 :o
(ik gooi de vorige helm niet meteen weg als ik een nieuwe koop, dat verhaaltje van na drie jaar is een helm verouderd is onzin).
DONEER JE OOK?

mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

kermit schreef: ma 24 juni 2024, 15:41 Eerlijk gezegd scheelt dat precies 1 :o
(ik gooi de vorige helm niet meteen weg als ik een nieuwe koop, dat verhaaltje van na drie jaar is een helm verouderd is onzin).
Na drie jaar is hij toch altijd 3 jaar ouder.... Dus dat klopt toch, maar jij bedoeld waarschijnlijk aan vervanging toe door slijtage. :D
Deels afhankelijk hoe intensief je iets gebruikt, hoeveel Uv-licht erop komt en hoe vaak je bent gevallen en vooral hoe hard :wink:
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2e helm kopen, is beter voor je MIPS helm.
Gewoon een betaalbaar model, want als je met je dure helm valt ( of een tak wegkopt), dan ga je twijfelen en vindt je het zonde om m weg te doen ...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

mud mate schreef: ma 24 juni 2024, 19:52
kermit schreef: ma 24 juni 2024, 15:41 Eerlijk gezegd scheelt dat precies 1 :o
Na drie jaar is hij toch altijd 3 jaar ouder.... Dus dat klopt toch, maar jij bedoeld waarschijnlijk aan vervanging toe door slijtage. :D
Deels afhankelijk hoe intensief je iets gebruikt, hoeveel Uv-licht erop komt en hoe vaak je bent gevallen en vooral hoe hard :wink:
Klopt ;-)

Als je erop gevallen bent is het vervangen natuurlijk, je weet niet hoe het er onder de buitenschaal uitziet. En je butsmuts op de achterbank van de auto bewaren is ook geen goed idee.
Maar bij mij liggen ze in een kast in huis, dus donker en relatief koel. Zo'n helm hoef je echt niet na drie jaar te vervangen. Is ook door een Duits instituut geconcludeerd na uitvoerige tests, waar ik net wat meer vertrouwen in heb dan in de marketingteksten op de websites van de helmfabrikanten.

Dat gezegd hebbende, ik vind het wel leuk om na zoveel jaar iets nieuws op m'n knar te zetten dus ze krijgen mijn centjes uiteindelijk toch wel... :D
DONEER JE OOK?

ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of op de hoedenplank van je auto :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie