Afgelast ; Let's ride / vergelijk EMTB 30 Juni 2024 :Aywaille/ Remouchamps
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
kan niet meer schreef: ↑vr 21 juni 2024, 18:05Wat gaan we rijden? Wel of geen knie/elleboog bescherming?
Zijn uitgepijlde MTB routes vanuit Aywaille, wat in principe gewoon XC routes zijn. De 36 zijn overwegen brede paden die langs het trailcenter gaat... Technisch niet echt noemenswaardig maar door het hoogteverschil zitten er wel afdalingen in waar je relatief hoge snelheden kunt halen met hier en daar wat (losse) stenen.... En hoogst onwaarschijnlijk dat het op het moment geheel vrij van erosiegeulen gaat zijn.Snelle Buffer schreef: ↑wo 8 mei 2024, 11:02Ik heb wat routes bekeken via MTBRouteDatabase.be en ben uitgekomen op een tweetal uitgepijlde routes Aywaille /Remouchamps , zie kaartje hieronder , de bedoeling is dat we eerst de rode route rijden van 22 km met 850 Hm(route 36) en daarna de rode route van 13,5 km met 280 hm (route 41 ), beide zijn te starten vanuit hetzelfde startpunt waar we ook gaan verzamelen , totaal dus circa 36Km met ruim 1000 Hm .

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
- Contacteer:
Ik moet onze ebike nog even testen, gaf laatst storing en kreeg hem toen niet meer weg....
Daarna deed ie het opeens wel weer. (Shimano, vermoedt torque sensor)
Daarna deed ie het opeens wel weer. (Shimano, vermoedt torque sensor)
European certified guide.
cheeta schreef: ↑vr 21 juni 2024, 20:43kan niet meer schreef: ↑vr 21 juni 2024, 18:05Wat gaan we rijden? Wel of geen knie/elleboog bescherming?Zijn uitgepijlde MTB routes vanuit Aywaille, wat in principe gewoon XC routes zijn. De 36 zijn overwegen brede paden die langs het trailcenter gaat... Technisch niet echt noemenswaardig maar door het hoogteverschil zitten er wel afdalingen in waar je relatief hoge snelheden kunt halen met hier en daar wat (losse) stenen.... En hoogst onwaarschijnlijk dat het op het moment geheel vrij van erosiegeulen gaat zijn.Snelle Buffer schreef: ↑wo 8 mei 2024, 11:02Ik heb wat routes bekeken via MTBRouteDatabase.be en ben uitgekomen op een tweetal uitgepijlde routes Aywaille /Remouchamps , zie kaartje hieronder , de bedoeling is dat we eerst de rode route rijden van 22 km met 850 Hm(route 36) en daarna de rode route van 13,5 km met 280 hm (route 41 ), beide zijn te starten vanuit hetzelfde startpunt waar we ook gaan verzamelen , totaal dus circa 36Km met ruim 1000 Hm .
![]()
Ah dan ga ik hem passen. Ik denk we gaan lekker enduro rijden en dikke afdalingen pakken. Ik wens jullie veel plezier.
Mtb'n is plezier en lol maken.
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Ja ik had het zelf ook kunnen lezen in de op.cheeta schreef: ↑vr 21 juni 2024, 20:43kan niet meer schreef: ↑vr 21 juni 2024, 18:05Wat gaan we rijden? Wel of geen knie/elleboog bescherming?Zijn uitgepijlde MTB routes vanuit Aywaille, wat in principe gewoon XC routes zijn. De 36 zijn overwegen brede paden die langs het trailcenter gaat... Technisch niet echt noemenswaardig maar door het hoogteverschil zitten er wel afdalingen in waar je relatief hoge snelheden kunt halen met hier en daar wat (losse) stenen.... En hoogst onwaarschijnlijk dat het op het moment geheel vrij van erosiegeulen gaat zijn.Snelle Buffer schreef: ↑wo 8 mei 2024, 11:02Ik heb wat routes bekeken via MTBRouteDatabase.be en ben uitgekomen op een tweetal uitgepijlde routes Aywaille /Remouchamps , zie kaartje hieronder , de bedoeling is dat we eerst de rode route rijden van 22 km met 850 Hm(route 36) en daarna de rode route van 13,5 km met 280 hm (route 41 ), beide zijn te starten vanuit hetzelfde startpunt waar we ook gaan verzamelen , totaal dus circa 36Km met ruim 1000 Hm .

"This species has amused itself to death"
Geen probleem , als jullie niet eens de moeite nemen om even de startpost te lezen heeft het ook geen zin om te gaan 
Ben zelf verhindert dus misschien een andere keer..

Ben zelf verhindert dus misschien een andere keer..
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Jammer. Ik ben de 30e waarschijnlijk wel in Bouillon. Als daar nog liefhebbers voor zijn?
"This species has amused itself to death"
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
- Contacteer:
Wij zijn mogelijk te laat op pad.
Onze ebike is ook definitief stuk verklaard.
Even zien wat de fietsenzaak weet te bereiken.
Zo zie je dat er met ebikes in ieder geval een goed verdien model is.
Onze ebike is ook definitief stuk verklaard.
Even zien wat de fietsenzaak weet te bereiken.
Zo zie je dat er met ebikes in ieder geval een goed verdien model is.
European certified guide.
-
- Genius
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Shimano motor toch?
Een EP8(01)? Of een ouder type?
Ben wel benieuwd naar hoe dat verder opgepakt wordt.
Ik was destijds nogal snel met het kopen van een nieuw motortje (een STEPS 8000) toen ik er een paar op eBay zag staan bij een Duitse lbs. Misschien had ik me toen beter wat kunnen verdiepen in het oplossen van mijn probleem via Merida NL (de dealer die in 2018 mijn fiets afgeleverd heeft was inmiddels gestopt).
eBay motor kostte me toen €849,- en een paar weken nadat ik de motor ontvangen had kreeg ik een berichtje uit Duitsland dat ik de oude motor moest opsturen om de garantie op de nieuwe in te laten gaan. Dat is blijkbaar het Shimano ruilsysteem, daar wist ik toen nog niets van en ik heb daarom ook een mail terug gestuurd met de mededeling dat ik dat niet van plan was
Nooit meer iets op terug gehoord en ik heb het zo gelaten. Die twee jaar zijn alweer voorbij zonder problemen dus als er nu iets kapot gaat heb ik toch geen garantie meer.
Een EP8(01)? Of een ouder type?
Ben wel benieuwd naar hoe dat verder opgepakt wordt.
Ik was destijds nogal snel met het kopen van een nieuw motortje (een STEPS 8000) toen ik er een paar op eBay zag staan bij een Duitse lbs. Misschien had ik me toen beter wat kunnen verdiepen in het oplossen van mijn probleem via Merida NL (de dealer die in 2018 mijn fiets afgeleverd heeft was inmiddels gestopt).
eBay motor kostte me toen €849,- en een paar weken nadat ik de motor ontvangen had kreeg ik een berichtje uit Duitsland dat ik de oude motor moest opsturen om de garantie op de nieuwe in te laten gaan. Dat is blijkbaar het Shimano ruilsysteem, daar wist ik toen nog niets van en ik heb daarom ook een mail terug gestuurd met de mededeling dat ik dat niet van plan was

Nooit meer iets op terug gehoord en ik heb het zo gelaten. Die twee jaar zijn alweer voorbij zonder problemen dus als er nu iets kapot gaat heb ik toch geen garantie meer.
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
Ik heb mijn mondraker level r met een Bosch cx en 750w batterij nu een tijdje. En ik ben ben tot de conclusie gekomen dat het bijna geen verschil uitmaakt in welke modus ik fiets. De laatste twee ritten heb ik volledig in de e-mtb stand gemaakt en ik pers er makkelijk 1800 hm uit met gem zo'n 45 km aan afstand. Ik hield bij de zwaarste rit zo'n 12% over. Ik ben er niet ontevreden over 

Mtb'n is plezier en lol maken.
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
Zelfde ervaring mits ik de snelheid (heuvel op) een beetje gelijk houd! Ik heb de neiging om met wat meer support een paar kmh harder te gaan, dat merk je wel.