Bartje 200 als beginner.

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rodiee
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M Pro 2024
Contacteer:

brinta schreef: do 20 juni 2024, 15:52
rodiee schreef: wo 19 juni 2024, 20:00 Video gemaakt van de Bartje 200:
leuk man! vanaf minuut 18:40 rij ik een minuutje voor je
Je had een lekker tempo dr in zitten :-q
kasseifretter
Mtb fanaat
Mtb fanaat

In welke mate valt deze eigenlijk te vergelijken met de Drenthe200? Los van de temperatuur (alhoewel).
Ook zoveel single tracks of valt dat nog mee?
Tibor Zwaan
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Niemand een witte Oakley gevonden dus bij de Bartje 200? Of wel gevonden en niet willen melden ?
Marke
Pro Biker
Pro Biker

kasseifretter schreef: za 22 juni 2024, 08:10 In welke mate valt deze eigenlijk te vergelijken met de Drenthe200? Los van de temperatuur (alhoewel).
Ook zoveel single tracks of valt dat nog mee?
D200 heeft iets meer verbinding. Maar die pakt ook stukken van de mtb route van drentse AA, Gieten, Dwingeloo, Appelscha.
Highlighter
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Ingeschreven voor 2025! Nog 7 maanden om te trainen :D
leosmid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Orbea Alma M25

Highlighter schreef: wo 13 november 2024, 21:22 Ingeschreven voor 2025! Nog 7 maanden om te trainen :D
Yes, ik ook!
Goede reden om de winter door te trainen!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand ervaring met de 100km ronde van de Bartje 200?

Wanneer je op het route kaartje kijkt op de website, dan is te zien dat de 100km route de onderste lus betreft.
Op het kaartje zie ik echter dat deze lus niet veel door groen gearceerd gebied gaat zoals de bovenste lus.

https://www.bartje200.nl/routes

Is de 100km een kale route met veel weilanden, graskanten, brede zandpaden en dat soort dingen?

Ik wil een keer de 100km rijden maar als de route niet veel aan is of niet mooi is (als in geen bos) dan sla ik wel over.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik heb de 200 gedaan, in de modder.

En zelfs zonder de modder had ik dezelfde beslissing genomen: niet doen, saai.

Die paar meter bos die je hebt t.o.v. de ellenlange meters weiland/ gravel/ karrespoor is het mij persoonlijk niet waard.

Dan kan je beter Dutch Masters doen of lekker naar de Ardennen.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
PatrickD
All rounder
All rounder

Rayb81 schreef: ma 10 maart 2025, 21:58 Iemand ervaring met de 100km ronde van de Bartje 200?

Wanneer je op het route kaartje kijkt op de website, dan is te zien dat de 100km route de onderste lus betreft.
Op het kaartje zie ik echter dat deze lus niet veel door groen gearceerd gebied gaat zoals de bovenste lus.

https://www.bartje200.nl/routes

Is de 100km een kale route met veel weilanden, graskanten, brede zandpaden en dat soort dingen?

Ik wil een keer de 100km rijden maar als de route niet veel aan is of niet mooi is (als in geen bos) dan sla ik wel over.

Wil je gewoon eens een keer een 100km mountainbiken of denk je erover om de bartje-100 te rijden?
De route 100-km van de Bartje-2024 gaat ook op sommige plekken tegen de het verkeer op de mtb-routes in en over delen waar je anders niet mag fietsen. Wil je eens een keer 100-km mountainbiken en je komt uit de buurt van borger-ees.
Dan kun je de mtb-route's: anloo - rolde - grolloo - gieten-gasselte en exloo combineren. Worden door verbindingsroutes/bordjes aangegeven.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Hmm, als ik het zo lees is het nog erger dan ik dacht...

Nee 100km MTB doe ik al regelmatig, maar het is meer omdat er al zo weinig marathons in Nederland zijn tegenwoordig en omdat de 200km variant mij te lang is.

De Dutch Masters heb ik vorig jaar gereden. Zaten wel wat slechte stukken in en veel asfalt, maar met mooi weer zou ik hem wel weer rijden denk ik.

Ik kom uit Amsterdam dus ik moet er 2 uur voor in de auto zitten. Als je dan vervolgens alleen maar door weilanden moet ploeteren is het mij ook niet waard.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Wil je competitief of uitgepijld rijden?

Zonder verzorging op gps kan je genoeg rijden, met meer lol.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Peelrijder schreef: wo 12 maart 2025, 09:28 Wil je competitief of uitgepijld rijden?

Het gaat om competitief. Niet dat ik zo goed ben, maar het heeft net even een leuk extra element.
Maar goed, zo te lezen is de onderste lus niet zo positief bij jullie dus zal ik er nog maar eens goed over nadenken :D
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Peelrijder schreef: wo 12 maart 2025, 09:28 Wil je competitief of uitgepijld rijden?

Ook mijn ervaring. Je moet die marathons vooral doen voor het wedstrijdelement.
Evenementen met een leuk parcours zijn schaars.
Ik denk dat het voor de organisatie ook heel moeilijk is om een groot evenement op te zetten met voldoende afwisseling en uitdaging.
Als je gewoon een uitdagende rit wilt in een mooie omgeving dan is je gps de beste keuze.
Beetje googlen en rondvragen en dan heb je een veel mooiere dag.
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie