Cafeïne

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Stunning schreef: vr 21 juni 2024, 20:24 Het verhaal is ook dat cafeïne vocht zou afdrijven. En dat doet het ook..., omgerekend vanaf 32 blikjes Red Bull of meer. Hoezo hartkloppingen :o :lol:
Koffie bevat een aantal 'giffen' je lijf kwijt wil en daarom moet je van 2 bakken koffie plassen maar van 2 liter water een stuk minder snel.

Ik zeg niets over dat cafeïne die eigenschappen heeft, koffie daarintegen wel.

Er is overigens een groen thee die ontzettend goed werkt als je niet zo van de koffie bent van Juvamine.

https://www.farmaline.nl/drogisterij/be ... enschappen*.

Ik heb toen ik jonger was geëxperimenteerd met emphedra capsules voor langer wakker te blijven met het stappen, in principe waren dat afslankpillen met een dot cafeïne en guarana erin maar toen de smartshop praktisch niets meer mochten verkopen waren ze nauwelijks meer te krijgen.
Ook zat je daar met een op- en afbouwperiode met de dosering.
Er zijn ook 'stackers' op de markt geweest (of nog steeds) wat in principe ook afslankpillen zijn, maar ook gunstige effecten kunnen hebben voor bepaalde sporten.

Wat ik door mijn bidons meng valt onder de noemer supplement(en), volledig legaal in de dopingregulatie (niet dat ik daar mee van doen heb).
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Peelrijder schreef: vr 21 juni 2024, 22:04
Stunning schreef: vr 21 juni 2024, 20:24 Het verhaal is ook dat cafeïne vocht zou afdrijven. En dat doet het ook..., omgerekend vanaf 32 blikjes Red Bull of meer. Hoezo hartkloppingen :o :lol:
Koffie bevat een aantal 'giffen' je lijf kwijt wil en daarom moet je van 2 bakken koffie plassen maar van 2 liter water een stuk minder snel.

Ik zeg niets over dat cafeïne die eigenschappen heeft, koffie daarintegen wel.

Er is overigens een groen thee die ontzettend goed werkt als je niet zo van de koffie bent van Juvamine.

https://www.farmaline.nl/drogisterij/be ... enschappen*.

Ik heb toen ik jonger was geëxperimenteerd met emphedra capsules voor langer wakker te blijven met het stappen, in principe waren dat afslankpillen met een dot cafeïne en guarana erin maar toen de smartshop praktisch niets meer mochten verkopen waren ze nauwelijks meer te krijgen.
Ook zat je daar met een op- en afbouwperiode met de dosering.
Er zijn ook 'stackers' op de markt geweest (of nog steeds) wat in principe ook afslankpillen zijn, maar ook gunstige effecten kunnen hebben voor bepaalde sporten.

Wat ik door mijn bidons meng valt onder de noemer supplement(en), volledig legaal in de dopingregulatie (niet dat ik daar mee van doen heb).
Ja ja, je uitleg ging duidelijk over de koffie inderdaad :wink: Ik ben overigens bekend met de vocht afscheidende werking van koffie (één van de redenen waarom ik het ook niet drink, daarnaast vind ik het ook gewoon niet te pruimen).

Maarreuh, ik word nu toch wel héél nieuwsgierig wat jij in je bidons doet... (PB mag altijd :winkie: , en nee, met zo'n 10 jaar ouder hoef je mij niet meer als concurrent te beschouwen :-q ).
Plaats reactie