Fietsendrager vs Italie

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100

Ik zal eens navraag doen bij mijn Italiaanse vrienden.
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Fabio schreef: za 16 maart 2024, 00:05 It seems that actually the new rules are suspended. So for the moment everything is as before.
You always can tell the police that you know Pedalare con Lentezza. (https://pedalareconlentezza.com)
Paul!
All rounder
All rounder

Ik zag in een topic op mtb-news.de dat het maximumbedrag boetebedrag 345 euro is. Bedrag begint bij 80 euro, dus dat valt nog mee..

Zelf geen plannen om die kant op te gaan, maar al zou dat wel zo zijn, zou me er niet te druk om maken.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Thule doet de regeling weer van tafel verdwijnen... :bier:
Citaat:
Wie in Italië fietsen of ski's op een auto vervoert, hoeft geen waarschuwingsbord aan de lading te bevestigen als de achterdrager een kentekenplaat en eigen verlichting heeft.

Maar goed als het zo snel veranderd is in het ongewis hoe het volgende maand zal zijn... Zou nu dus weer tot aan de breedte van de spiegels zijn.
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
TonnyR
All rounder
All rounder

cheeta schreef: wo 13 maart 2024, 23:23 Ik heb al jaren dat ik de vork op de drager zet met de as om de foets enigszins binnen de contour van de auto te krijgen. Wiel in een tas achterin, al zou je die er ook aan kennen strappen. Is wel volledig zelf gemaakte constructie...

Staat overigens een stuk stabieler.
Heb je een foto van hoe je dat gemaakt hebt?
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TonnyR schreef: wo 19 juni 2024, 21:22
cheeta schreef: wo 13 maart 2024, 23:23 Ik heb al jaren dat ik de vork op de drager zet met de as om de foets enigszins binnen de contour van de auto te krijgen. Wiel in een tas achterin, al zou je die er ook aan kennen strappen. Is wel volledig zelf gemaakte constructie...

Staat overigens een stuk stabieler.
Heb je een foto van hoe je dat gemaakt hebt?
Hoogstwaarschijnlijk met zo iets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/fiets-voorv ... 042384390/

Kan ook voor stuk minder natuurlijk: https://nl.aliexpress.com/item/1005005847672691.html
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator

Zou dit nou ook allemaal gelden voor een fietsendrager achterop een caravan? Ik ben opeens een stuk meer gecharmeerd van de recent aangeschafte dakdragers...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Disseldrager een optie?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectral 29

Kapitein Iglo schreef: do 20 juni 2024, 08:20 Zou dit nou ook allemaal gelden voor een fietsendrager achterop een caravan? Ik ben opeens een stuk meer gecharmeerd van de recent aangeschafte dakdragers...
het is uberhaupt allemaal niet meer van toepassing, dus het geldt nergens voor ;)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator

Ja maar stél nou dat het niet hypothetisch zou zijn!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Holenbeer
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

Tijdens de rit 20inch wielen in je fiets steken? Scheelt weer 9 inch in de breedte
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

TonnyR schreef: wo 19 juni 2024, 21:22Heb je een foto van hoe je dat gemaakt hebt?
Geen foto kunnen vinden en probeer nu wat anders... Maar is een rek waar een goot met twee boutjes gemonteerd is, daar zit gewoon een profiel op die uitkomt in een houder voor de voorvork, wat niet zo'n ding is dat MVMVML toont (sowieso heb ik de laatste ~20 jaar geen traditionele QR vork meer gehad) maar een stuk 25mm buis met nylon torque caps, die door een aluminium houder gaat...

Nu aan het kijken of een wieltje speciaal voor transport (16" voor) makkelijker is, omdat die iets meer vrijheid toelaat wanneer je 2 fietsen wilt positioneren, makkelijker is, ook bruikbaar is wanneer je met iemand meerijdt (normaal stuur 180deg draaien om de lengte wat te beperken maar dat gaat met de nieuwe fiets niet door de kabels), de fiets erop kan wegzetten, etc...

Wel klote spaken, 16" met 32 spaken op een boost naaf...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Giant Trance

De regels zijn aangepast . Bord is niet meer nodig als je een trekhaak drager hebt met eigen verlichting en nummerplaat, aldus deze website:
https://www.camp-to-go.nl/blog/italie-v ... endragers/
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

emeel schreef: di 8 april 2025, 21:35 De regels zijn aangepast . Bord is niet meer nodig als je een trekhaak drager hebt met eigen verlichting en nummerplaat, aldus deze website:
Kijk dat is mooi want volgende maand moet ik naar Finale Ligure met zo'n ding en een Focus die mega uitsteekt :winkie:
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

MVMVML schreef: wo 9 april 2025, 10:07
emeel schreef: di 8 april 2025, 21:35 De regels zijn aangepast . Bord is niet meer nodig als je een trekhaak drager hebt met eigen verlichting en nummerplaat, aldus deze website:
Kijk dat is mooi want volgende maand moet ik naar Finale Ligure met zo'n ding en een Focus die mega uitsteekt :winkie:
Haal ook effe de accu eruit, scheelt bijna 5 kg gewicht op de haak.
Giant on E-mtb
Plaats reactie