beginnen met je dropper te gebruiken

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

O jee, toen wisten we toch al beter?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Bosracert schreef: ma 17 juni 2024, 16:17
Boogie schreef: ma 17 juni 2024, 13:23
Ik zit naar clinics te kijken, maar zie door de bomen het bos nog niet, want je hebt meer dan 10 aanbieders alleen al op de UHR, dus hoe haal je dan de juiste eruit
Ik heb met deze https://mtbgidsheuvelrug.nl/mtb-clinics/?gad_source=1 goede ervaringen. Kundige instructeurs en een groot voordeel is dat ze een eigen terrein hebben met TTF’s waar je je techniek kan oefenen. :-q
Die was ik ook tegengekomen, zeker handig met dat skills park, want als je met de clinic een trail opgaat wordt het lastig oefenen.

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2024, 18:47...
Deze geven hun Alpen clinic in Leersum.
Ik ken deze organisatie en hun instructeurs niet, maar ik ben toch bang dat het maar half werk is.
Heb jij een aanbeveling voor een goede? Voordeel van zo'n eigen oefenterrein is dat je wel meerdere keren de obstakels kan oefenen. Sommige clinics worden gewoon op de trails gedaan en dat lijkt me helemaal niet handig.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Deze bijvoorbeeld.
Niet op de vaste routes, dus herhalen tot iedereen het onder de knie heeft, maar ook niet bij jou in de buurt (gok ik)
https://www.mikeysbikeadventures.com/

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2024, 22:50 Deze bijvoorbeeld.
Niet op de vaste routes, dus herhalen tot iedereen het onder de knie heeft, maar ook niet bij jou in de buurt (gok ik)
https://www.mikeysbikeadventures.com/
Nee, dat is wel een eindje weg helaas.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Maar dan rij je wel ergens waar je je dropper goed kunt gebruiken :wink:

cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Ik denk dat er weinig mensen zijn die dezelfde clinic bij meerdere partijen gevolgd hebben om een vergelijk te kunnen maken (en als ze al bij meerdere partijen zijn geweest dan is het niet met hetzelfde uitgangspunt bij beide),
2) Mensen met zelf wat meer ervaring beoordelen geregeld op basis van wat ze zelf ooit geleerd hebben (op wat voor manier dan ook), dat hoeft niet altijd goed an sich of nog altijd goed met de evolutie van fietsen te zijn (bijv. in ieder topic over drops verkondigen dat je ze altijd op het achterwiel moet landen en nooit op je voorwiel)
3) Wat de een als prettig ervaart om progressie te maken, ziet een ander weer als te veel druk, etc... Nu kan een goede trainer zich aanpassen maar a) daar zitten ook grenzen aan en b) dat heeft wat tijd nodig...
4) Dan ben je voor de ervaring nog afhankelijk van de groep waarin je zit.

... wanneer ze op de UHR worden gegeven en je weet waar & wanneer kun je natuurlijk altijd eens een blik werpen welke het beste overkomt op jou... Dekt tenminste een deel, al blijft bijv. 4) altijd een verrassing tenzij je de hele clinic afboekt...

Eigen terrein heeft voordelen en nadelen ten opzichte van een route:
Pro: veel hindernissen zonder veel afleiding, dicht bij elkaar zonder kilometers verbinding te rijden, geen 'overlast' voor andere gebruikers (stilstaan, teruglopen, ...)
Con: je hebt niet de hindernis waar je het geleerd hebt tot je bescikking om het te blijven herhalen en herhalen in je wekelijkse rondje en vaak erg 'gemaakt'
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

cheeta schreef: di 18 juni 2024, 00:52... wanneer ze op de UHR worden gegeven en je weet waar & wanneer kun je natuurlijk altijd eens een blik werpen welke het beste overkomt op jou...
Dat is sowieso een goed idee.
Ik ken deze organisatie en hun instructeurs niet, maar ik ben toch bang dat het maar half werk is.
Die opmerking geldt natuurlijk alleen voor een "Alpen clinic". Als je wilt leren om de routes vd UHR te rijden, dan kan je dat natuurlijk prima op de UHR leren.

Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Voor “leren rijden op de UHR” heb je als beginner toch geen clinic nodig? Alsjeblieft zeg, laten we niet overdrijven hè?
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Dat zegt ook niemand denk ik. Ik rijdt nu ook gewoon de UHR routes, zonder enige clinic of les, dat gaat prima, en kan ondertussen op de Vuursches alle hindernissen nemen. Maar qua techniek en houding kan het wel veel helpen om deze goed te leren en vooral iemand die er kijk op heeft te laten kijken of je het goed doet, want dat zie je van jezelf niet.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Lid worden van een club?

Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: OV fiets

ThaSingleTrackMastah schreef: di 18 juni 2024, 01:05
cheeta schreef: di 18 juni 2024, 00:52... wanneer ze op de UHR worden gegeven en je weet waar & wanneer kun je natuurlijk altijd eens een blik werpen welke het beste overkomt op jou...
Dat is sowieso een goed idee.
Die opmerking geldt natuurlijk alleen voor een "Alpen clinic". Als je wilt leren om de routes vd UHR te rijden, dan kan je dat natuurlijk prima op de UHR leren.
Overigens geven ze deze clinic op eigen skills area. Is wel iets uitdagender dan de routes UHR
Soest (bergjes) geven ze ook vaak clinics via Mtb travel.

Ik heb bij verschillende partijen een clinic gevolgd o.a mikey, Patrick Smit, Vasa, Mtb travel, Staatsbosbeheer, mountainbike challenge. Zit toch wel veel verschil alleen al omdat verschillende instructeurs een andere achtergrond hebben. (Xc, trial, DH etc)
Have fun!
Rinse.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Niet ver vanaf W'berg maar toch even een andere omgeving www.mtbclinics.nl
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Een s teveel in je link.

www.mtbclinic.nl

:bier:
Plaats reactie