https://image.sportsmansguide.com/image ... 800lbs.jpg
Je gelooft het niet als je deze unit tegen komt zo groot. Zelf gespot onderweg van Kranenburg naar de Diepen op een stuk singletrack met aan beide kanten bebossing. Het beest stak ineens over recht voor onze neus en we konden nog nét op tijd stoppen op zo'n 15-20 meter afstand.
Na eerst een minuut oog in oog te hebben gestaan met veel oergeluiden kregen we het voordeel van de twijfel want even later staken 10 kleine biggetjes het pad over. Big mama of papa bleef daar al die tijd staan en keek ons aan. De bizarre geluiden die deze beesten maken kwamen ook uit de bosjes naast ons dus we zijn toch maar heel voorzichtig omgedraaid en toen maar langs de buitenrand van het bos terug gefietst.
Ik wil niet weten wat er was gebeurt als ik niet op tijd had kunnen remmen of er op dat moment een beltoon was afgegaan. Hard weg fietsen zou lastig zijn geweest omdat we net in het dal stonden. Je kan in een boom klimmen, als je snel en handig genoeg bent. Maar ik denk dat het je beste optie is om voorlopig weg te blijven of anders echt goed vooruit blijven kijken en stukken mijden als je geen zicht hebt en/of geen vluchtopties ziet. Of als laatste redmiddel iets van bear/boar spray meenemen wellicht.