Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
BartKraai
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Fuel top
Contacteer:

jacket schreef: do 6 juni 2024, 09:07
Hanschen schreef: ma 15 april 2024, 20:09
hi! ben mij aan het orienteren naar setje Racekings en vroeg mij af of jij/ iemand anders ze wel eens op een 30mm velg hebt gereden. Kan dit of geeft dit problemen?

thx!
Rij hier zelf mee, gaat perfect. Banden bollen ook aardig breed op (net zo breed als 2.35 schwalbe's)
rho
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

Heeft hier iemand ooit de Continental Kryptotal F/R Trail Endurance kunnen vergelijken met een Maxxis Minion DHF/DHR II?
De Maxxis zowel in EXO als EXO+ t.o.v. de trail casing van Conti. En het 3C Maxxterra en 2C rubber t.o.v. de Endurance van Conti.

Ik ben niet helemaal tevreden van de stevigheid/betrouwbaarheid van de Maxxis banden die ik nu heb. Dus ik twijfel er over om de EXO voor EXO+ te vervangen en vooraan 3C MaxxTerra en achter de 2C compound te houden. Of gewoon de hele mik mak vervangen door de Conti's.

De EXO casing mist soms wat zijdelingse stevigheid. En het zijn de enige banden die bij mij snel druk verliezen. Ik gebruik in al mijn banden dezelfde melk en dezelfde hoeveelheid. Enkel deze Maxxis banden blijven niet lang op druk (na 12h 0.5bar verlies, waar de andere banden gewoon weken op druk blijven)
Hanschen
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: giant xtc/ tcr

Raceking 2.2 valt inderdaad mooi op 30 mm. Totaal niet vierkant of zo. Verre van zelfs.
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Iemand de nieuwe Vittoria Mezcal XC Race in 29x2.4 al in gebruik?

Iemand ook uberhaupt enig idee waar die te bestellen zijn qua (web)shop? :roll:
Bosracert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Is “liquid red”…..

Sudlon schreef: vr 14 juni 2024, 17:47 Iemand de nieuwe Vittoria Mezcal XC Race in 29x2.4 al in gebruik?

Met deze uitvoering heb ik geen ervaring maar zéér tevreden over de trail versie.
De 2,4 bestaat niet maar de 2,35 is verkrijgbaar bij:

https://www.bike-discount.de/en/vittori ... 180087&c=3

https://int.vittoria.com/products/mezcal-xcr
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Bosracert schreef: vr 14 juni 2024, 18:54
Sudlon schreef: vr 14 juni 2024, 17:47 Iemand de nieuwe Vittoria Mezcal XC Race in 29x2.4 al in gebruik?

Met deze uitvoering heb ik geen ervaring maar zéér tevreden over de trail versie.
De 2,4 bestaat niet maar de 2,35 is verkrijgbaar bij:

https://www.bike-discount.de/en/vittori ... 180087&c=3

https://int.vittoria.com/products/mezcal-xcr
Je links gaan naar de race, niet de trail. Dit is de trail

https://int.vittoria.com/products/mezcal-xc-trail

En 2.4 bestaat wel; https://int.vittoria.com/products/mezcal-xc-race

Voortaan even beter checken voordat je wat roept :wink:
Bosracert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Is “liquid red”…..

Bonanza schreef: vr 14 juni 2024, 19:25
Voortaan even beter checken voordat je wat roept :wink:
Ehhhh….. hij vraagt naar de race en ik “link” naar de race……
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Ja is wel lastig met al die typen, namen, uitvoering etc. Snap de verwarring allemaal wel.

De 2.35 ken ik wel in Trail versie. Heb daar korte tijd mee gereden naar tevredenheid.

Vond alleen die grijze rand "zum kotsen", net als dat beige.

Vandaar dat ik wel gecharmeerd was naar die zwarte 2.4 XC race versie.
Kwam ze tegen op Velozine.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Na jarenlang ervaring met Schwalbe wilde ik eens wat anders. Maxxis Ikon en Maxxis Rekon Race gekocht. Beiden 2,35 “ breedte en met Exo uitvoering. Ik rijd ze op 1,2 bar druk. Prima race bandjes. Maar nou merk ik dat ik ze verkeerd heb liggen. De Rekon ligt voor en de Ikon achter… wist ik veel….
De snelle band ligt nu dus voor op de fiets en de band met grip achter.
Maar wat is t verschil überhaupt? Iemand ervaring? Je ziet eigenlijk helemaal geen verschil.
De Rekon Race voorop geeft mij zoveel grip. Die kan er volgens mij achter en voor wel op. Iemand ervaring hiermee?

Het is overigens voor mijn fiets die ik vooral gebruik in NL op snelle paden. Voor t andere werk heb ik een andere set.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik ken beide banden vrij goed. Vorig jaar grotendeels met de Rekon Race 2.35 voor en achter gereden. Daarnaast ook nog de Aspen 2.4 voor en achter.

De zijnoppen van de Rekon Race zijn te gek voor de Nederlands bochtjes routes. Eigenlijk wel de ideale band. De Rekon Race 2.35 doet het ook zeer goed tijdens wat stoffigere en zanderige omstandigheden. Bij nattigheid glijdt ie vrij snel weg. Daar doet de Aspen het dan weer net wat beter.

De Ikon is echt een achterhaalde band (door de Rekon / Rekon Race) en teveel gericht op rechtdoor rijden. Leuk als achterband inderdaad, maar voorop vind ik het maar niks.

Zet die Ikon lekker te koop en gooi er nog een Rekon Race 2.35 achterop (of een Aspen 2.25, die rolt nog net iets sneller).
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Stunning bedankt, dit bevestigd mijn gevoel. Die Rekon Race wil goed door de bochten idd. Mooi dat ik die al voorop had liggen.
Als deze set versleten is gaat er dubbel Rekon Race op.
jerremaister
All rounder
All rounder

Recon race is top in de drogere periodes. De afgelopen maanden met veel natte wortels en modder echt niet te doen... Schuift naar alle kanten. Tegen oktober eens zoeken naar een goede "winterband".
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik rijd er nu dus mee. Gaat prima hier op het zand. Ik merk wel zoals vandaag dat je m niet vol een plas met slijk in moet trekken. Dan schuift ie.
Voor t nattere werk in België, Duitsland en zuid Limburg heb ik een andere fiets. Daar liggen Rocket Ron’s op van Schwalbe. Daar kom je overal mee door heen. Gladde wortels, slibberige klims, maar ook droge snelle stukken. Dat lukt altijd. Tegenwoordig wil Schwalbe zelf liever dat je er racing ray op legt dan. Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Iemand daar ervaring mee?

Bas
jerremaister
All rounder
All rounder

Vanaf volgende week vrijdag een weekje in Duitsland - Saarland (Freisen). Momenteel voor en achter Rekon Race 2.4 maar voor natte wortels en modder zijn deze duidelijk niet gemaakt. Zou het voldoende zijn om enkel vooraan een Vittoria Barzo 2.35 te leggen en achteren de Rekon Race te houden?
jacket
Mtb fanaat
Mtb fanaat

BartKraai schreef: do 6 juni 2024, 11:42
jacket schreef: do 6 juni 2024, 09:07

hi! ben mij aan het orienteren naar setje Racekings en vroeg mij af of jij/ iemand anders ze wel eens op een 30mm velg hebt gereden. Kan dit of geeft dit problemen?

thx!
Rij hier zelf mee, gaat perfect. Banden bollen ook aardig breed op (net zo breed als 2.35 schwalbe's)
Hi, wat voor spanning rijden jullie met de racekings, en hoe verhoudt dit zich tov bijv een setje Rekon Race 2.4? Merk dat ik nog een beetje zoekende ben met de spanning.
Plaats reactie