Sram code r nieuw en sponzig

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
kermit
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

DMP schreef: di 11 juni 2024, 23:35Mij lukt het met 1 vinger om hem tegen het stuur te krijgen 😅
Dat klinkt toch echt als een rem die niet in orde is. Hoewel ik natuurlijk niet weet hoe sterk jij in je vinger bent :D
Bizar dat ze die zo de winkel uit hebben laten gaan...

Dat zou mij ook niet veel vertrouwen geven om daar naar terug te gaan.
Dikke factuur rekenen en dan ook nog het werk niet goed doen :roll:
DONEER JE OOK?

Doe nooit met rust en beleid wat ook met frustratie en emotie kan.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Hebben ze in de winkel geen fiets met Sram Codes remmen dat je daar kunt vergelijken? Kun je direct de fietsenmaker vragen om uitleg over de factuur/werkzaamheden:)
DMP
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300

BramVice schreef: do 6 juni 2024, 16:34 Code R zijn hele fijn en super krachtige remmen, en eenmaal goed ontlucht hoef je er zeker een jaar niet meer naar om te kijken.
Als je eenmaal gaat ontluchten moet je goed te werk gaan, dat filmpje helpt daarin. Een extra 'push' op de spuit op de remklauw voor je hem afsluit zorgt ook voor wat extra druk, zo krijg je ze mooi strak en spijkerhard.

Het is echt zo'n cliche om te roepen dat SRAM remmen k*t zijn, valt een beetje in de categorie 'BMW rijders gebruiken geen knipperlicht'. Doet het vooral goed op verjaardagen.
Ik heb net, zoals BramVice aangaf, met de spuit op de remklauw extra druk gezet en dicht gedraaid. Dit heeft geholpen 😁. Ik kan hem niet meer tegen het stuur aantrekken. Thanks voor de tip!!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dus je hebt nu voor €70 toch maar zelf het probleem opgelost 8)

Ik zou nog wel even verhaal halen bij die LBS.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
DMP
All rounder
All rounder

hanjovdberg schreef: wo 12 juni 2024, 19:58 Dus je hebt nu voor €70 toch maar zelf het probleem opgelost 8)

Ik zou nog wel even verhaal halen bij die LBS.
Daar komt het wel op neer ja 😅
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ga je nog verhaal halen?
Afhankelijk van de uitkomst wil je daarna misschien vertellen welke fietsenmaker meer verstand heeft van de kassa dan van schijfremmen?
Zodat wij daar niet met onze schijfremmen naartoe gaan :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
DMP
All rounder
All rounder

ThaSingleTrackMastah schreef: do 13 juni 2024, 13:08 Ga je nog verhaal halen?
Afhankelijk van de uitkomst wil je daarna misschien vertellen welke fietsenmaker meer verstand heeft van de kassa dan van schijfremmen?
Zodat wij daar niet met onze schijfremmen naartoe gaan :wink:
Verhaal ga ik niet meer halen maar ik breng mijn fiets niet meer naar de fietsenmaker aan de Nieuwlandstraat in Tilburg.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik begrijp je.
Aan de andere kant, fouten maakt iedereen, maar hoe je ze oplost, dat maakt het verschil. :bier:
Je ontneemt hem nu wel de kans je rem in orde te maken en jou €50 terug te geven.
Maar ik begrijp je volkomen dat je daar geen vertrouwen meer in hebt.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Op de website hebben ze dit staan....

Onze werkwijze bij het repareren van uw fiets

Wanneer u langskomt met een kapotte fiets, bakfiets, mountainbike of racefiets bespreken we altijd vooraf een prijs voor de reparatie. Deze prijs wordt altijd genoteerd. Wordt de uiteindelijke prijs voor de reparatie van uw fiets toch hoger geschat, dan overleggen wij dit altijd eerst telefonisch voordat wij de reparatie voortzetten. Pas als wij toestemming hebben gekregen dat de kosten hoger mogen zijn, zetten wij de fiets reparatie voort. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan!

Nou is het 'maar' €50, maar wel voor een verhoudingsgewijs kleine 'reparatie', maar ik maak op uit jouw verhaal dat ze je niet hebben gebeld voor de extra kosten. Misschien toch een bezoekje aan wagen:) Zoals gezegd, wellicht kunnen ze er van leren.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Het is slechts €50, maar dat is wel 300% :wink:

Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

DMP schreef: do 13 juni 2024, 14:31 Verhaal ga ik niet meer halen maar ik breng mijn fiets niet meer naar de fietsenmaker aan de Nieuwlandstraat in Tilburg.
Kleine tip: Breng hem de volgende keer naar Goirle bij Rings, die weten namelijk wel waar ze mee bezig zijn.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
DMP
All rounder
All rounder

balboa schreef: do 13 juni 2024, 23:50 Op de website hebben ze dit staan....

Onze werkwijze bij het repareren van uw fiets

Wanneer u langskomt met een kapotte fiets, bakfiets, mountainbike of racefiets bespreken we altijd vooraf een prijs voor de reparatie. Deze prijs wordt altijd genoteerd. Wordt de uiteindelijke prijs voor de reparatie van uw fiets toch hoger geschat, dan overleggen wij dit altijd eerst telefonisch voordat wij de reparatie voortzetten. Pas als wij toestemming hebben gekregen dat de kosten hoger mogen zijn, zetten wij de fiets reparatie voort. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan!

Nou is het 'maar' €50, maar wel voor een verhoudingsgewijs kleine 'reparatie', maar ik maak op uit jouw verhaal dat ze je niet hebben gebeld voor de extra kosten. Misschien toch een bezoekje aan wagen:) Zoals gezegd, wellicht kunnen ze er van leren.

Dat klopt. Ik was niet gebeld over de kosten.
Peelrijder schreef: di 18 juni 2024, 06:45
DMP schreef: do 13 juni 2024, 14:31 Verhaal ga ik niet meer halen maar ik breng mijn fiets niet meer naar de fietsenmaker aan de Nieuwlandstraat in Tilburg.
Kleine tip: Breng hem de volgende keer naar Goirle bij Rings, die weten namelijk wel waar ze mee bezig zijn.
Dat ga ik de volgende keer wel doen.
Plaats reactie