Bartje 200 als beginner.

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

MTB-07 schreef: wo 12 juni 2024, 09:10 Gisteren een rondje op Renegade gedaan, maar Ik hoop dat het nog wat opdroogt.
Kan je rekenen? Reken er maar niet op.

https://www.buienradar.nl/weer/Borger/NL/2758621
Met vriendelijke groet,
Joris

Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Pfffff

Net zitten kijken, maar het lijkt op een natte start met wind schuin op kop.
Pas na 1-1,5 uur komt de wind in de rug (en stopt het met regenen).
Vanaf Grolloo tot Zuidlaren regen.
Op het keerpunt (135-145 km) Zuidlaren komt de wind weer schuin op kop inclusief regen.

Ik had verwacht dat dit, in tegenstelling tot Dutch Masters Of MTB, een snelle, droge koers zou worden.

Ergens baal ik, ergens anders weer niet omdat Dutch Masters Of MTB in gelijksoortige omstandigheden me ook vrij aardig afging.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
leosmid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Orbea Alma M25

Met nul ervaring met Bartje kijk ik naar de route en kan ik dan concluderen dat het eerste singletrack stuk pas na 30 km begint?
PatrickD
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Dat heb je idd juist. Daarna hebben we een stuk van combi single-tracks (Let-op veel gladde boomwortels) en karresporen van ongeveer 15 km. En daarna vanaf 67 km weer ongeveer 5 km single-tracks (grolloo) om daarna, na een klein stukje asfalt de mtb route +/- 9km van Gieten op te gaan. Dan weer veel karresporen en asfalt met korte stukken singletracks (+/- 500/600 mtr) en dan bij 102km het Balloërveld op met niet echt singletracks, maar wel veel smalle paden. (single-track breedte) om dan weer over veel karresporen richting zuidlaren te gaan. Bij 125 km weer singletracks/karresporen. En daarna richting Anloo met korte stukken single-tracks, om bij 151km weer de mtb-route Gieten op te gaan, richting exloo/ees. Daar nog wat singletracks (Let-op veel gladde boomwortels) voor de finish.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Hoe hoog liggen die gladde boomwortels en formaat?

Formaat onderarm +5cm boven de grond of formaat bezemsteel net boven het zand uitkomend?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
kasseifretter
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Ik rij deze voor het eerst en kom uit het verre België (tegen Franse grens) voor deze.
Qua banden ga ik voor een nieuws setje continental Race king. Moet wel lukken denk ik.

Het gpx bestand kan ik als Belg niet downloaden tenzij ik extra pakketje aanschaf voor €8,99. Is me iets te veel voor die ene keer dat ik in Drenthe een bewegwijzerde tocht rij. Ik ga dan maar voor een lijstje dat ik op mijn kader kleef met specifieke punten en km aanduiding.
PTBoy
Mountainbiker
Mountainbiker

Ik denk dat je de GPX kunt downloaden van deze pagina: https://www.bartje200.nl/routes

De knop onderaan de pagina zegt dan wel "200 km volgt zsm", maar werkt stiekem toch :)
PatrickD
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Peelrijder schreef: wo 12 juni 2024, 19:39 Hoe hoog liggen die gladde boomwortels en formaat?

Formaat onderarm +5cm boven de grond of formaat bezemsteel net boven het zand uitkomend?
Van allebei wat. Meeste liggen 2-4 cm boven het zand. Met op sommige plekken schuin met de rijrichting mee en ook bij bocht in en bocht uit, waardoor je rare slingers kunt maken bij nat weer. Er zijn veel aangevuld met zand, maar door de vele regen is ook veel zand weggespoeld zag ik afgelopen weekend. Meeste single-tracks gaan hier door productiebossen met naaldbomen. Dus de wortels liggen vlak onder het maaiveld.
Zenewguy
All rounder
All rounder

kasseifretter schreef: do 13 juni 2024, 08:11 Ik rij deze voor het eerst en kom uit het verre België (tegen Franse grens) voor deze.
Qua banden ga ik voor een nieuws setje continental Race king. Moet wel lukken denk ik.

Het gpx bestand kan ik als Belg niet downloaden tenzij ik extra pakketje aanschaf voor €8,99. Is me iets te veel voor die ene keer dat ik in Drenthe een bewegwijzerde tocht rij. Ik ga dan maar voor een lijstje dat ik op mijn kader kleef met specifieke punten en km aanduiding.
Onderaan de routepagina staat een linkje "GPX van 100 en 200km in ZIP bestand".
Bergafwaarts op z'n best
Tibor Zwaan
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Gewoon de rest volgen..👍👍
Donis
All rounder
All rounder

Is toch gewoon allemaal netjes uitgepijld? Gewoon bordjes volgen lijkt mij.
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

PatrickD schreef: do 13 juni 2024, 08:32
Peelrijder schreef: wo 12 juni 2024, 19:39 Hoe hoog liggen die gladde boomwortels en formaat?

Van allebei wat. Meeste liggen 2-4 cm boven het zand. Met op sommige plekken schuin met de rijrichting mee en ook bij bocht in en bocht uit, waardoor je rare slingers kunt maken bij nat weer. Er zijn veel aangevuld met zand, maar door de vele regen is ook veel zand weggespoeld zag ik afgelopen weekend. Meeste single-tracks gaan hier door productiebossen met naaldbomen. Dus de wortels liggen vlak onder het maaiveld.
Niet spannender maken dan dat het is he.
PatrickD
Mtb fanaat
Mtb fanaat

haha, doe ik ook niet. Maar het deel van de route tussen de Slenerweg en de Schapendijk heeft gewoon veel boomwortels. Net als het deel van de route Exloo/Ees. Maar dat is jou wel bekend. En bij nat weer (wat we zaterdag hebben) zijn deze glad. Zit de Nothshore ook in de route?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Bonanza schreef: do 13 juni 2024, 13:11 Niet spannender maken dan dat het is he.
Zo spannend is dit denk ik ook niet.

Ik ken op de Nederlandse routes maar 2 punten met gevaarlijk gladde wortels omdat je daar op snelheid over moet.

Op Nijmegen in een slingerafdaling zitten links 2 grote boomwortels die glad zijn (15cm of meer denk ik) en op Dorst zit er een als je richting Breda rijdt parallel aan de A27 aan de rechterkant ook een grote.

Die kleinere maak ik me niet zo druk over, alhoewel dat wel de gevaarlijkste kunnen zijn.
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

PatrickD schreef: do 13 juni 2024, 14:23 Zit de Nothshore ook in de route?
PatrickD schreef: di 11 juni 2024, 14:32 Even afwachten wat de daadwerkelijke route wordt, maar een vogeltje heeft mij al ingefluisterd dat deze niet veel verschilt met vorig jaar en
Even aan die vogel van je vragen ;)
Plaats reactie