Sölden, Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

twowheeler schreef: vr 23 juni 2023, 14:42 Maar, is het dan niet dubbel wennen? Als je aan een fiets moet wennen, en aan het feit dat je in zo'n park rijdt?

We komen dit jaar mogelijk in de buurt te staan met onze tent, hoofdzakelijk om te hiken. De mtb's blijven dan thuis (Grandcanyon en Radon Skeen Trail). Ik heb kleine ervaring bij bikeparks (in de vogezen) maar ben wel geboeid dit jaar ook een wat serieuzer park aan te doen.
Thuis een Oiz, in Oostenrijk een Norco sight (160/150) gehuurd, half uurtje en je wilt niet anders meer. Zo’n ding heeft de juiste geo voor de trails incl remmerij en rubber.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

cheeta schreef: vr 23 juni 2023, 14:51
twowheeler schreef: vr 23 juni 2023, 14:42Ik heb kleine ervaring bij bikeparks (in de vogezen) maar ben wel geboeid dit jaar ook een wat serieuzer park aan te doen.
Terug naar de Vogezen?
Absoluut! Dat gaan we sowieso een keer doen. Waren toen bij La Bresse, dat was erg goed bevallen.
Marcel964 schreef: vr 23 juni 2023, 17:01
twowheeler schreef: vr 23 juni 2023, 14:42 Maar, is het dan niet dubbel wennen? Als je aan een fiets moet wennen, en aan het feit dat je in zo'n park rijdt?

We komen dit jaar mogelijk in de buurt te staan met onze tent, hoofdzakelijk om te hiken. De mtb's blijven dan thuis (Grandcanyon en Radon Skeen Trail). Ik heb kleine ervaring bij bikeparks (in de vogezen) maar ben wel geboeid dit jaar ook een wat serieuzer park aan te doen.
Thuis een Oiz, in Oostenrijk een Norco sight (160/150) gehuurd, half uurtje en je wilt niet anders meer. Zo’n ding heeft de juiste geo voor de trails incl remmerij en rubber.
Dat verwacht ik ook. Zo'n Norco Sight lijkt me sowieso al een reden om te huren.
Who needs roads when there's dirt
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Het is prima weer voor een weekje Sölden :-D

Afbeelding

Afbeelding
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Dennis17e schreef: di 8 augustus 2023, 22:59 Het is prima weer voor een weekje Sölden :-D

Afbeelding
Dat ziet er weer beter uit dan een paar weken geleden..
Leiterberg trail is cool!
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Midden-juni die kant op, donderdag tm zondag. Meer dan prima hotel geboekt, en nu hopen op mooi weer.
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat

HarrySlingerLove schreef: wo 1 mei 2024, 10:08 Midden-juni die kant op, donderdag tm zondag. Meer dan prima hotel geboekt, en nu hopen op mooi weer.
:-q Hier ook voor eind juni in de planning staan.
Floating Rock
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Vorig jaar geweest!

Mijn favoriet waren de Leiterberg Trail en Nene Trail, allebei nature trails.
Ook een dagje aan de overkant gereden, maar dan moet je wel zelf omhoog fietsen.

Dit jaar naar Saalbach.
MMR Rakish (2020)
Canyon Spectral AL 6 (2022)
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Eind Juni Sölden als tussenstop voor Nauders geboekt. De trails aan de stille Seite en nog wat natuurlijke
trails aan de liftkant afstempelen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dice Oldskool schreef: wo 1 mei 2024, 16:35 Eind Juni Sölden als tussenstop voor Nauders geboekt. De trails aan de stille Seite en nog wat natuurlijke
trails aan de liftkant afstempelen.
Goed bezig !! :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Volgende week donderdag tm zondag maar Sölden. Weer ziet er vooralsnog ruk uit helaas.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

HarrySlingerLove schreef: do 6 juni 2024, 19:26 Volgende week donderdag tm zondag maar Sölden. Weer ziet er vooralsnog ruk uit helaas.
valt best mee hoor, webcams zijn redelijk positief nu. ik zit er ook vanaf 20/06
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie