HELP... XT Dual Control losgeschoten!

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Erwinner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 15 januari 2005, 21:20
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp

hellup.... ben het nu zat aan het worden; net een nieuwe fiets en alleen maar ellende gehad....

Na een lekker uurtje door het bos schoot ineens de kabel van mijn XT Dual Control slap. De ketting ligt nu enkel op het kleinste blad.

De XT Dual control shifters zijn geschakeld aan een XT voorderailleur. De kabel zit overal nog wel goed. Als ik echter probeer op te schakelen naar het middelste blad, klapt de derailleur wel een stuk uit, maar schiet ook direct weer terug zodra je de shifter los laat.

Wat nu?

Alle hulp is echt welkom; ben nu al 2x teruggereden naar 12gotrading waar ze prima service gaven, maar elke zaterdag weer een uur heen- en weer terug is mij teveel van t goede :-(
one life, live it!
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Waarschijnlijk een kabel die niet goed zat en nu goed geschoten is. Even de kabelspanning opdraaien.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Erwinner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 15 januari 2005, 21:20
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp

hoe doe ik dat?
one life, live it!
liwald
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: za 2 april 2005, 19:26
Mijn mountainbike: Cube Elite hpc
Contacteer:

Draai de imbus bout los bij de voorderailleur en trek de kabel een beetje aan en draai dan de bout weer vast en dan nog afstellen met de schroef bij je dual control shifters.(vrij simpel)
http://www.Cubenutswerkteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie