Ik kan kiezen tussen 2 used frames, de een met reach van 500mm (L) en een XL met nog 20mm erbij.
Mijn lengte is 189cm met bbl van 92cm. De bird wordt gebruikt voor bikeparks voornamelijk en wat mooie enduro omgevingen.
Mijn twijfel is dus een L of XL...
Ik kan kiezen tussen 2 used frames, de een met reach van 500mm (L) en een XL met nog 20mm erbij.
Mijn lengte is 189cm met bbl van 92cm. De bird wordt gebruikt voor bikeparks voornamelijk en wat mooie enduro omgevingen.
Mijn twijfel is dus een L of XL...
Ik heb recent mijn Cotic FlareMax in XL (504mm reach) kapot gemaakt. Omdat ik niet te lang zonder FS wilde zitten, heb ik zsm iets opgesnord en dat is een L Bird Aeris AM9 geworden. Als ik hem nieuw had besteld, was het waarschijnlijk een XL geweest, maar ik mis niks op deze maat L. Springen, enduro lijntjes, XC rammen; allemaal top!
Ik ben ook 1.89, maar ik heb relatief korte benen (89cm BB)
Ben iets korter (184) maar heb even lange benen en twijfelde tussen M en L Uiteindelijk L geworden omdat dat die enkel nog bechikbaar was maar is goed te doen. Als je iets langer bent heb je iets meer controle over de fiets dus zou voor jou ook moeten werken lijkt me.
Weet niet waar je woont maar als het in de regio Rijnmond is ben je welkom om te passen.
Tjeus schreef: ↑wo 29 mei 2024, 12:43
Ok bedankt
Rijnmond, dan ben je wel bekend met parcours Vlaardingen?
Idd bekend mee. Een van de opties als het een beetje droog is (dus deze winter niet heel veel geweest ). Weinig hoogteverschil maar wel een paar leuke jumpjes.
om nog een kleine knuppel in het hoenderhok te gooien, ik ben 190, met ietsje langere benen en rij op een XL. (dan wel een aeris 9)
heeft nog wat meer reach dan de xl am9 maar zit er perfect op. kijk niet alleen naar de reach maar ook naar de ETT.
novaterra schreef: ↑vr 31 mei 2024, 11:25
om nog een kleine knuppel in het hoenderhok te gooien, ik ben 190, met ietsje langere benen en rij op een XL. (dan wel een aeris 9)
heeft nog wat meer reach dan de xl am9 maar zit er perfect op. kijk niet alleen naar de reach maar ook naar de ETT.
Thnx, wordt de bike niet sluggish met sturen? Dat is mijn twijfel met xl. De ett is 5mm meer van de am9 dan de aeris9