Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024->2025

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Volgende keer dan maar eens helemaal pakken. Na die houten skinny's ging ik altijd terug de route op.
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

16 en 17 juni wat te doen? Wij zitten dan met 4 man in Willingen. :bier:
Giant on E-mtb
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Yep, dan zit ik zo'n 1000meter hoger in Saalbach-Leogang :kiss:
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL
Contacteer:

Giant-E schreef: di 28 mei 2024, 14:34 16 en 17 juni wat te doen? Wij zitten dan met 4 man in Willingen. :bier:
Zondag 16 juni is het vaderdag. Ik denk niet dat ik dat weekend in Willingen kom helaas...
Cubie schreef: di 28 mei 2024, 12:24 Ja, dat is een alternatief lijntje met TTF.
Ik pak dat lijntje bijna altijd. Die vind ik leuker dan de normale flow trail....
MacReal schreef: di 28 mei 2024, 10:30

Achter de cabine lift de linker uitgang van de parkeerplaats nemen, linksaf de parkeerplaats af en de eerste linksaf :bier:
(een paar minuten is overigens nog sterk overdreven)
Dan moet je na elke run wel eerst weer een stuk over het asfalt. En wanneer je weer op de berg bent moet je weer een stuk fietsen van de K1 lift naar het begin van de DH trail. Ik weet niet hoor, maar dit alles gaat niet sneller dan het nemen van die trage cabinelift...
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Vorige maand uitgetest: Einde middag, laatste run dus rustig bij de liften. Fietsmaat slaat af richting cabinelift, ik rij door naar K1- lift (oké, 4 min max).
Ik heb serieus waar 5 minuten staan wachten bovenop bij de Freeride. Ik had naar de DH kunnen fietsen (ruim 1 min) maar dan nog had ik een paar minuten moeten wachten op ‘m.
Giant on E-mtb
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

MarkMeisner schreef: di 28 mei 2024, 14:58
Giant-E schreef: di 28 mei 2024, 14:34 16 en 17 juni wat te doen? Wij zitten dan met 4 man in Willingen. :bier:
Yep, dan zit ik zo'n 1000meter hoger in Saalbach-Leogang :kiss:
Ook lekker, ik zie de foto’s wel weer langskomen. :bier:
Giant on E-mtb
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MacReal schreef: di 28 mei 2024, 10:30
38x10 schreef: di 28 mei 2024, 10:19 Tsja, dat is een goed vraag... Toch eens een beetje beter het kaartje bestuderen dan. Vanaf waar zet je koers richting K1 lift?
Achter de cabine lift de linker uitgang van de parkeerplaats nemen, linksaf de parkeerplaats af en de eerste linksaf :bier:
(een paar minuten is overigens nog sterk overdreven)
Als je de 1e linksaf gaat dan moet je een stukje klimmen. Als je na de parkeerplaats de 2e links gaat (Hoppecketalstrasse) dan freewheel je zo naar de ingang van de K1
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dice Oldskool schreef: di 28 mei 2024, 21:51 Als je de 1e linksaf gaat dan moet je een stukje klimmen. Als je na de parkeerplaats de 2e links gaat (Hoppecketalstrasse) dan freewheel je zo naar de ingang van de K1
Exact. Wat ik al eerder zei: De shortcut.
Giant on E-mtb
Tjoentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Dit weekend nog iemand aanwezig in Willingen? Ik ben er vanaf vrijdagavond :-q
Dennisvdb
Pro Biker
Pro Biker

Nope, misschien zondag Green Hill :-q
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon Lux, Transition Patrol & UMF Hardy

Tjoentje schreef: do 6 juni 2024, 20:44 Dit weekend nog iemand aanwezig in Willingen? Ik ben er vanaf vrijdagavond :-q
Zondag ben ik er met 2 vrienden :-q
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Misschien maandag
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectral 29

afgelopen vrijdag met forumlid Wamske in Green Hill geweest. Was voor ons de primeur. Het park was 11-19u open dus eerst de kids gedropt op school en toen gaan rijden, ideaal.

Fantastisch park, mooie opbouw van tracks en leuk voor alle niveaus. Jonas&Pablo en Bounce&Blow waren wel de favoriete jump lines, naast Canadian en Groomer om meer het technische werk te rijden. Sölden line ook mooi gedaan, lekker lang maar het bovenste stuk is wat rommelig.
Helaas was de famous 'Green Hill drop' dicht, maar heb de drop-offs op de Groomer als alternatief gepakt. Het ziet er van onder erg imposant uit, maar de absolute afstand tussen de houten drop-off en de landing is eigenlijk niet zo groot. Leuk om deze af te vinken.

Ik had gehoopt ook de zwarte Fidlock en Think Bold tracks te kunnen rijden maar de gaps waren in werkelijkheid toch wat groter dan ik had ingeschat, dus die blijft op de To Do lijst staan :)

we zijn er een uur of 6 geweest en hebben 23 afdalingen gedaan, dankzij een super efficiente lift (en geen wachtrij op vrijdag)
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Wat was nou ook alweer die goede weersite voor Sauerland?
Net wat teruggebladerd maar kan ‘m niet zo snel meer vinden.
Giant on E-mtb
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

https://www.wetter-sauerland.de/ vermoed ik als ik even terugzoek op Wetter in dit topic :-q
Plaats reactie