Limburgs Mooiste 2024

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Peelrijder schreef: di 28 mei 2024, 16:10
Giant-E schreef: ma 27 mei 2024, 13:50

Vind ik ook hoor, en is natuurlijk ook zo. Zeker wereldwijd. Maar op de één of andere manier vind men hier dat modder er gewoon bij hoort.
Dat wat men hier in de Lage Landen massaal doet in de winter hoort wat mij betreft dan ook meer tot “veldrijden” of “CX-en”.
Let wel, een beetje bagger houdt mij ook niet tegen maar ik zie soms foto’s van (vaak trotse) varkens langskomen waarvan ik denk: Is dat nou leuk?
Mountainbiken is een zomersport.

Die clowns bij de gemiddelde TWC zijn daar de schuld van met hun wintertochten, inclusief modder.
Ik vind de racefiets meer voor de winter eerlijk gezegd, de wegen zijn dan beter begaanbaar dan het bos doorgaans en de onderdelen zijn een stuk goedkoper.
Haha ja, de bekende “veldtoertochten”. :winkie:

Heb wel ‘t idee dat met de komst van de gravelhype het “overwinteren op de atb” iets wordt van vroegere tijden.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ATBJasper schreef: di 28 mei 2024, 16:13 Doordat de camping gecanceld was, eerst al 7 kilometer naar de start moeten fietsen toen het net gestopt was met regenen. Direct dus al alles goed nat. Desondanks een mooie route en leuke tocht. Ook de serviceposten waren prima (maar een gelletje oid miste ik ook wel ja).

Alleen door het tegenvallende weer was het niet comfortabel "opladen". Om flink afkoelen te voorkomen iedere keer snel weer op de fiets gestapt. Door wat mechanische pech (chainsucks), twee kleine valpartijen, langzaam oplopende kramp en de wetenschap dat we nog weer terug moesten klimmen naar de camping ben ik eerder van de route gestapt en verhard, rechtstreeks teruggereden naar de camping. Al met al alsnog 95 kilometer op de teller, dus ben helemaal tevreden, geen spijt van gehad.

Voor de liefhebbers:
Het terrein: https://drive.google.com/file/d/1PGYMru ... sp=sharing
De fiets: https://drive.google.com/file/d/1I60IHg ... sp=sharing
De rijder: https://drive.google.com/file/d/1ZDJAtW ... sp=sharing
Dankzij die vork bleef er minder modder aan je fiets plakken dan bij de meesten!
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Giant-E schreef: di 28 mei 2024, 18:19 Haha ja, de bekende “veldtoertochten”. :winkie:

Heb wel ‘t idee dat met de komst van de gravelhype het “overwinteren op de atb” iets wordt van vroegere tijden.
Laten we het hopen.

Alhoewel ik het verschil in terminologie nooit helemaal heb gesnapt met die tochten.

Als er alleen maar karresporen en vlakke bochten inzitten noemen ze het hier een VTT, als het enige vorm van (basis)techniek bevat noemen ze het ineens een ATB-tocht.

VTT = Veló Tout Terrain, ofwel 'fiets voor alle soorten terrein'
ATB= All Terrain Bike, ofwel 'fiets voor alle soorten terrein'

De Ardennenmarathons heten ook VTT's, daar kan zelfs een ATB of MTB tocht in Nederland nog een puntje aan zuigen. :lol:

Even terug ontopic; ik las zijdeling mee, maar ben steeds blijer dat ik deze heb overgeslagen.

Het is wel kenmerkend dat alles zo slecht geregeld is op de verzorgingsposten, die klacht heb ik al een aantal jaren voorbij zien komen en zelf 1 keer mogen ervaren.

28 september 2019 met 3 vrienden meegedaan met de wegversie, pauzepunten met louter water (uit een zielige tuinslang) en droge peperkoek.
Bewegwijzering klopte voor geen reet na het pauzepunt, gpx week ook af van de route want deze bracht ons na een half uur nog steeds niet terug naar iets wat bewegwijzerd was.
Uiteindelijk op 'breng me naar startpunt' teruggereden naar Arcen en de laatste 5 km nog middels de bordjes gereden.

Vervelende nasmaak van gekregen, toen ook besloten die tocht nooit meer te rijden.
Nu betaal je dus 12 euro meer en er is blijkbaar niets verbeterd...... :-{
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
EightGear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Scalpel 4 HT

VTT staat hier voor VeldToerTocht neem ik aan.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ja, maar de oorspronkelijke betekenis in het Frans betekend dus echt wel iets anders.......

Kutwielrenners.
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Peelrijder schreef: di 28 mei 2024, 20:46 Ja, maar de oorspronkelijke betekenis in het Frans betekend dus echt wel iets anders.......

Kutwielrenners.
:lol: :-q
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Peelrijder schreef: di 28 mei 2024, 18:36 Nu betaal je dus 12 euro meer en er is blijkbaar niets verbeterd...... :-{
Nu trek je een conclusie die zeker niet klopt. Als je alleen een genoemd puntje van aandacht blijft aanvoeren om je te sterken in je eerder opgedane teleurstelling....

Bewegwijzering was, voor de 110mtb iig, prima (en ik geef het je te doen, zo'n evenement uitzetten, ik heb zat simpele toertochten gereden waar het minder was)
Het was inderdaad jammer dat er niet op alle verzorgingsposten sportdrank was (op 1 van de 3 wel), maar dat was van te voren inzichtelijk en met een paar tabletten mee ofzo was dat opgelost. Verder was het aanbod niet uitgebreid, maar zeker voldoende met diverse koeken, banaan, winegums, tuk etcetera.
Met vriendelijke groet,
Joris

Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het is voor mij inmiddels 2 jaar geleden dat ik deze tocht mee heb gereden, als ik zo meelees is er niet heel veel veranderd. Toen was de route wel goed aangegeven met pijlen maar kwam de GPX bestand niet goed overeen met de aangegeven route. De sportdrank was ook wel een dingetje, of word niet(op tijd) geleverd of is alweer op. Zoals eerder aangegeven was de verzorging onderweg 2 jaar geleden ook wel goed, om aangezien Limburgs Mooiste 1 van de duurdere tochten is mag je toch wel wat meer verwachten. Het kan zijn dat ik verwent ben met de Veluws taaiste van uit Ermelo met hun luxe verzorgingsposten en ook goedkoper is.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Ik rij een tank benzine leeg om daar te komen + overige kosten, of een kaartje dan een tientje meer of minder kost vind ik persoonlijk weinig relevant.
Ondanks de enorm slechte omstandigheden, vind ik dat de organisatie er nog steeds in geslaagd is om een leuk/sfeervol evenement neer te zetten.

Het was voor mij, naast het fietsen door het mooie Limburg, vooral ook de lol om eens mee te doen aan zo'n mega event.
Volgend jaar weer? Ik denk het niet, genoeg andere leuke uitdagingen te bedenken. Wellicht over een paar jaar weer een keer, maar dan last minute als het er op lijkt een zomer editie te worden :)
Met vriendelijke groet,
Joris

Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
thehenk
Mtb fanaat
Mtb fanaat

jpandriesse schreef: wo 29 mei 2024, 10:34 Ik rij een tank benzine leeg om daar te komen + overige kosten, of een kaartje dan een tientje meer of minder kost vind ik persoonlijk weinig relevant.
Ja wij hadden ook een huisje gehuurd daar in de buurt, dus als je gaat kijken is die 42 euro inschrijfgeld maar een slokje op de borrel. En met dat pilsje bij de finish hebben ze veel goed gemaakt. Geen spijt van deelname maar denk niet dat we volgend jaar weer mee gaan doen.

Iemand nog aanraders voor vergelijkbare tochten/uitdagingen? Zijn MH2D aan het overwegen maar er zullen vast wel meer tochten rond de 100km en wat hoogtemeters zijn waar we binnen 3 uur zijn vanaf Brabant.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

thehenk schreef: wo 29 mei 2024, 12:57 Iemand nog aanraders voor vergelijkbare tochten/uitdagingen? Zijn MH2D aan het overwegen maar er zullen vast wel meer tochten rond de 100km en wat hoogtemeters zijn waar we binnen 3 uur zijn vanaf Brabant.
Binnenkort heb je Hel van Ede/Wageningen met de start in Wageningen en halverwege breng je een bezoekje aan het mountainbike museum bij Arnhem. Ondanks dat het minder hoogtemeters heeft zit er toch leuke klimmetjes is.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

zwaantje schreef: wo 29 mei 2024, 13:21
thehenk schreef: wo 29 mei 2024, 12:57 Iemand nog aanraders voor vergelijkbare tochten/uitdagingen? Zijn MH2D aan het overwegen maar er zullen vast wel meer tochten rond de 100km en wat hoogtemeters zijn waar we binnen 3 uur zijn vanaf Brabant.
Binnenkort heb je Hel van Ede/Wageningen met de start in Wageningen en halverwege breng je een bezoekje aan het mountainbike museum bij Arnhem. Ondanks dat het minder hoogtemeters heeft zit er toch leuke klimmetjes is.
HvEW vond ik persoonlijk maar saai en inspiratieloos gezien de omgeving.

Ik zou naar de ardennen rijden.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Als ik dit zie dan vraag ik me wel af waar de organisatie mee bezig was:

https://youtu.be/wtxDJq6asw4?si=XXbyjl5ofX7AWg4h
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Onee t kon nog erger

. https://youtu.be/6YdW7_yvO64?si=nGmn1tGx4-YffGbg

Als de link niet opent zoek maar even op Limburgs mooiste 2024 van Henk Ommeren. Filmpje van 44 seconden.

Hebben alle deelnemers daarna een waardebon gehad voor nieuwe remblokken en bb-lagers?
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nou ja, overdrijven is ook een vak. Zelf meedoen aan een tocht waarbij de organisatie al heeft laten doorschemeren dat het een natte versie zal zijn en waarvan (als je zelf niet onder een steen leeft de dagen ervoor) weet dat er onmeunig veel water is gevallen dan weet je dat er onderdelen iets harder gaan slijten.

Je BB gaat hier echt niet direct kapot van, dan waren het al lagers die wat gaar waren en water makkelijk door kon dringen en remblokken zijn ook de kosten niet.

Ze hebben totaal 10 routes voor de race, mtb en gravel? Het is onmogelijk om deze de dag voor het event nog allemaal na te rijden en de echt slechte stukken er alsnog uit te halen. Of ze moeten zoveel vrijwilligers hebben, maar dat verwacht ik niet.

Dit is de juiste link van het filmpje, er lijkt een punt te staan voor die van jou waardoor hij niet goed linkt: https://youtu.be/6YdW7_yvO64?si=nGmn1tGx4-YffGbg
Plaats reactie