wat is jouw kleur van lens?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Specifiek voor bikepark/enduro, daar kan ik weinig over zeggen.
Voor algemeen mtb-gebruik bevalt een fotochromatische lens me heel goed. Bij weinig licht zo goed als helder, en bij zon niet zo donker dat het je zicht verminderd. Van het veranderen van tint merk ik helemaal niets.

Oakley noemt deze lenzen "clear to black iridium".
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

way2go schreef: ma 27 mei 2024, 19:44 Hier ook volledig transparant. Na de verhalen hierboven ben ik wel benieuwd geworden naar die Prizm Low Light, maar vind ze wel vrij prijzig.
maaf2 schreef: ma 27 mei 2024, 11:19 Lenzen die zonlicht wegfilteren (en spiegellenzen) komen er hier niet meer in: ik fiets sneller dan mijn ogen kunnen schakelen als ik vanaf een open veld het bos inrijd.
Welicht dat oakley prizm hier beter in is (zelf nooit geprobeerd), maar de wat goedkopere varianten waren voor mij altijd een no-go. Ik houd het voornamelijk bij transparant. Heb inmiddels ook een lens die opheldert, dat werkt voor mij ook prima.
Ik weet hoe lang je van plan bent met een bril te doen, maar voor die 200/ 300 euro is het geen euro teveel vind ik.

De lenzen zijn uitwisselbaar, de frames zijn stukken goedkoper dan de lenzen trouwens, dus als je er ooit iets mee hebt is het goedkoper dan weer iets compleets nieuws te kopen.

Frames hebben 2 neus adapters erbij dus het pas nagenoeg altijd.
Ik vind het een van de fijnste brillen die er zijn.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
maaf2
Pro Biker
Pro Biker

Ik doe over het algemeen niet meer dan 1 seizoen met een lens, soms korter. Met enduro/bikepark kom ik nog wel eens takken en modder/zand tegen die de lens beschadigen. Daarom houd ik het (bewust) op goggles met relatief goedkope lenzen. Voor mij werkt het meer dan prima, zie geen reden om dure Oakley te kopen.
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mijn persoonlijke ervaring met Oakley lenzen is dat ze aanzienlijk krasvaster zijn dan concurrerende merken.
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik kan er niet makkelijk een houdbaarheid in het algemeen en verschil tussen Oakley en 100% om maar wat te noemen omdat ik een handvol goggles in gebruik heb (waaronder een Oakley L-frame met vented lens, 2x O-frames, ...) en ik niet registreer welke ik wanneer gebruik. Maar wanneer ik alles met 1 exemplaar zou doen dan vermoed ik ook met een Oakley in de grootorde van maaf wat houdbaarheid te komen.

Wat daar zeker aan bijdraagd is veel enduro trails in het bos die niet zwaar aangelegd etc zijn en een lengte waarbij je zelfs als er onderhoud plaatsvindt significant veel meer takken meepakt dan iemand van 1.70...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Dennisvdb
Pro Biker
Pro Biker

Er zijn vanuit Oakley ook lens protectors voor de Airbrake.

https://mx-deals.nl/oakley-airbrake-mx- ... heets.html
maaf2
Pro Biker
Pro Biker

Dennisvdb schreef: wo 29 mei 2024, 15:20 Er zijn vanuit Oakley ook lens protectors voor de Airbrake.

https://mx-deals.nl/oakley-airbrake-mx- ... heets.html
Als je helemaal geil wordt van Oakley kan je daarin investeren. Ik hoef niet overtuigd te worden: Ik rijd al 15+ jaar met goggles, dus weet inmiddels wel waar ik blij van word. Ik ben blij met mijn niet-Oakley-goggles en het visier van mijn fullface zorgt dat ik sowieso nooit last heb van de zon, dus ik kom prima weg met transparante lenzen.. fietstechnisch gezien tenminste... fashiontechnisch is een fancy lensje beter natuurlijk
Dennisvdb
Pro Biker
Pro Biker

Doe je dat lekker niet toch? Ik post dat ook niet voor jou, maar voor mensen die wel een Oakley rijden.

Ik heb ook al van alles gehad: 100%, Melon, etc etc.
Voor mij staat Oakley daar hoog boven qua kwaliteit. Ongeacht de kosten.

Maar goed, jij zal een Revelation ook fijner vinden rijden dan een Zeb? Of SR Suntour want je komt ook beneden van de berg?
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dennisvdb schreef: wo 29 mei 2024, 19:59 Doe je dat lekker niet toch? Ik post dat ook niet voor jou, maar voor mensen die wel een Oakley rijden.
Wordt gewaardeerd. :bier:
maaf2
Pro Biker
Pro Biker

Dennisvdb schreef: wo 29 mei 2024, 19:59 Doe je dat lekker niet toch? Ik post dat ook niet voor jou, maar voor mensen die wel een Oakley rijden.

Ik heb ook al van alles gehad: 100%, Melon, etc etc.
Voor mij staat Oakley daar hoog boven qua kwaliteit. Ongeacht de kosten.

Maar goed, jij zal een Revelation ook fijner vinden rijden dan een Zeb? Of SR Suntour want je komt ook beneden van de berg?
Niet iedereen heeft het geld (er voor over) en de behoefte om het beste van het beste te hebben als een goedkoper alternatief ook voldoet.
Dennisvdb
Pro Biker
Pro Biker

Dat klopt, maar we proberen er ook niemand van te overtuigen dat een ander merk of lens minderwaardig is dan een Oakley.
Ik vind persoonlijk de Airbrake de fijnste goggle die ik heb, maar hij is alleen reteduur. Maar dat is het me waard.
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Inderdaad kan niemand een ander in zijn portemonnee kijken. Maar voor diegenen die toch interesse hebben in een Goggle van topkwaliteit waarvan je alle onderdelen van kunt vervangen mocht het versleten zijn kun je bij Bike Discount een Airbrake met Prizm low light lens kopen voor een redelijk bedrag.

Afbeelding

https://www.bike-discount.de/en/search? ... e&o=3&n=48
Dennisvdb
Pro Biker
Pro Biker

Dat is echt een goede deal.

Edit: zie dat ze al op zijn haha. :winkie:
Alco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Oakley prizm trail
Versterkt bruine en groene kleuren voor meer contrast en diepte
Maar als je geen peak hebt op je helm snap ik wel een beetje dat je een donkere lens zou gebruiken

Als ik echt niet iets in een bos in ga in de zomer heb ik een melon met 1 van de lichtere lezen
Kijk niet naar mij, Ik doe maar wat

Mtb = happy place
Plaats reactie