Saalbach
- Dennis17e
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna
Ik vind zelf Serfaus ook vrij beperkt als het gaat om naturetrails. Nauders is dan echt wel het betere gebied als het gaat om naturetrails en ook Sölden prefereer ik dan boven Serfaus.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Als je voor volgend jaar naar opties kijkt met meer "natuur" trails dan zou ik in de eerste plaats verder dan Oostenrijk kijken
Er zijn landen die soepeler zijn wat betreft het rijden op wandelpaden, wat in de regel van nature al meer op dat vlak zit.
Er zijn landen die soepeler zijn wat betreft het rijden op wandelpaden, wat in de regel van nature al meer op dat vlak zit.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Een vraagje ivm met bandenkeuzen.
Komende zomer trek ik voor het eerst naar Saalbach. Afgelopen zomers verbleven we telkens in de buurt van Kitzbuhel waar we de lokale trails (voorzichtig) reden.
Ikzelf neem mijn downcountry-fully (120/120) mee, mijn zoontje (competitierenner MTB, 12j) zijn Cube hardtail.
Momenteel rijden we beide de combi maxxis Ardent (voor), Ardent race (achter).
Is het volgens jullie nodig om te wisselen naar bv Hans Dampf / Nobby Nic combi?
we zullen hoofdzakelijk de makkelijkere trails (Monti, panorama,...) rijden .
Graag jullie input, advies...
Komende zomer trek ik voor het eerst naar Saalbach. Afgelopen zomers verbleven we telkens in de buurt van Kitzbuhel waar we de lokale trails (voorzichtig) reden.
Ikzelf neem mijn downcountry-fully (120/120) mee, mijn zoontje (competitierenner MTB, 12j) zijn Cube hardtail.
Is het volgens jullie nodig om te wisselen naar bv Hans Dampf / Nobby Nic combi?
- MarkMeisner
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Kona Honzo ESD
HD/NN of zelfs de NN nog zwaarder kan prima daar, tenzij je omhoog gaat trappen. Pak je de liften, dan zijn stevige banden altijd fijner. Ook al rij je voorzichtig, grip kun je niet genoeg hebben
Desnoods een setje DHR/DHR op de kop tikken 2e hands die niet teveel afgereden zijn, dan hoeft het de kop niet te kosten.

Desnoods een setje DHR/DHR op de kop tikken 2e hands die niet teveel afgereden zijn, dan hoeft het de kop niet te kosten.
-
- Genius
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Aantal jaren geleden de flowtrails bij Saalbach en Hinterglemm gereden, toen met een Fat Albert voorop en een Rock Razor achter. Die heeft vrij kleine nopjes (Racing Ralph-achtig) in het midden en wat grotere noppen aan de zijkant. Ging prima, maar als het wat steiler wordt zal een band met meer (rem)grip ook meer reserves hebben natuurlijk.
Uiteindelijk hangt het er vooral vanaf hoe hard je wilt gaan en waar jullie je comfortabel bij voelen. Bij twijfel iets "meer band" kiezen zeg maar
De lichte xc-race bandjes met kleine nopjes zou ik niet snel kiezen, maar een NN snakeskin of iets vergelijkbaars zou voor de meer flowy trails aardig moeten voldoen.
Uiteindelijk hangt het er vooral vanaf hoe hard je wilt gaan en waar jullie je comfortabel bij voelen. Bij twijfel iets "meer band" kiezen zeg maar

De lichte xc-race bandjes met kleine nopjes zou ik niet snel kiezen, maar een NN snakeskin of iets vergelijkbaars zou voor de meer flowy trails aardig moeten voldoen.
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
-
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: Canyon Lux
Zelf vaak in Saalbach-Hinterglemm gereden op een hardtail met de 'Nederlandse' XC-bandjes (Racing Ralph-achtige banden). Op die makkelijke trails goed te doen. Geen idee hoe technisch je zoontje is, maar als ik zie hoe behendig de jeugd tegenwoordig is verwacht ik met de huidige banden echt geen problemen voor hemdimitrid schreef: ↑ma 6 mei 2024, 18:59 Een vraagje ivm met bandenkeuzen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ligt ook aan het weer.
Droge of natte ondergrond maakt veel verschil
Droge of natte ondergrond maakt veel verschil
chained forever to a world that's departed
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
Ok, Leogang maar nieuwe trail... (je kon vorig jaar er al wat van zien)
https://www.youtube.com/watch?v=gjShlgWtkyo
https://www.youtube.com/watch?v=gjShlgWtkyo
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
- MarkMeisner
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Kona Honzo ESD
Yes! Vorig jaar het begin van gezien. Mooie toevoeging om bij het middenstation te komen. Over drie weken zit ik er weer
We gaan dan ook een paar afgelegen trails opzoeken. Höllen trail, Wetterkreuz en nog twee. Schijnen niet super te zijn, maar is meer voor het afvinken.
Fieberbrunn ligt er dit jaar uit trouwens! Die lift is in onderhoud en daardoor kun je daar de berg niet op.

We gaan dan ook een paar afgelegen trails opzoeken. Höllen trail, Wetterkreuz en nog twee. Schijnen niet super te zijn, maar is meer voor het afvinken.
Fieberbrunn ligt er dit jaar uit trouwens! Die lift is in onderhoud en daardoor kun je daar de berg niet op.
-
- Mtb fanaat
Benieuwd naar de trails, ga er deze zomer heen. Ik lees hier, dat er wel minder nature trails zijn dan in Sölden, maar dat zal de pret vast niet drukken.
Wat zijn de must rides?
Wat zijn de must rides?
MMR Rakish (2020)
Canyon Spectral AL 6 (2022)
Canyon Spectral AL 6 (2022)
- cheeta
- Elite Mountainbiker
Als je van 'natuurlijk' houdt: Bergstadltrail