e-MTB ombouwset

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9773
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Spaans Fury

Zo heb ik het ook. Onlangs een nieuwe cassette van Ali erop gezet samen met een KMC ketting. voor nog geen 5 tientjes. Qua schakelen voel ik geen verschil. Eens proberen hoe een low budget Sunrace het uit gaat houden.
Babbelzone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: do 26 februari 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Sandman Atacama / FatLab Squish FS 120

Het tandwiel aan de binnenkant lukt niet. Als ik die vastzet draait de motor niet. Het tandwiel gaat precies over de zijkant van de motor en zit dan klem. Heb hem nu aan de buitenkant gemonteerd. Vreselijke kettinglijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 31452
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het tandwiel aan de binnenkant lukt niet. Als ik die vastzet draait de motor niet.
Heb je de bladboutjes verzonken in het voorblad?
Bij de.Bafang heb ik wel ruimte voor het voorblad (tussen de spider en de motor), maar de bladboutjes mogen dan niet uitsteken.
Met een trappenboor kon ik heel eenvoudig ruimte maken om de bladboutjes te verzinken.
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Babbelzone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: do 26 februari 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Sandman Atacama / FatLab Squish FS 120

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 19 mei 2024, 14:12
Het tandwiel aan de binnenkant lukt niet. Als ik die vastzet draait de motor niet.
Heb je de bladboutjes verzonken in het voorblad?
Bij de.Bafang heb ik wel ruimte voor het voorblad (tussen de spider en de motor), maar de bladboutjes mogen dan niet uitsteken.
Met een trappenboor kon ik heel eenvoudig ruimte maken om de bladboutjes te verzinken.
Bij mij zijn de boutjes al standaad in het blad verzonken. Daar zit bij mij ook het probleem niet. Het blad loopt aan op de motor. En grotere steek zou wel werken verwacht ik. Dan valt het blad over de motor.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 31452
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Grotere steek als in BCD 130 5-gaats?
Dan zit je op 36t
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Babbelzone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: do 26 februari 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Sandman Atacama / FatLab Squish FS 120

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 19 mei 2024, 16:49 Grotere steek als in BCD 130 5-gaats?
Dan zit je op 36t
Mijn spider is 4 gaats. BCD is volgens mij nu 110.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9773
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Spaans Fury

oeps
Laatst gewijzigd door RobSter op zo 19 mei 2024, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 31452
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Babbelzone schreef: zo 19 mei 2024, 18:10
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 19 mei 2024, 16:49 Grotere steek als in BCD 130 5-gaats?
Dan zit je op 36t
Mijn spider is 4 gaats. BCD is volgens mij nu 110.
4-gaats is 104.
Ik schreef 130, maar bedoelde 110 5-gaats.
Dan is de kleinste optie 36t.
Een 30 spider heeft weinig zin, dan kom je uit bij de 44 of 48 die er standaard opzitten
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Babbelzone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: do 26 februari 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Sandman Atacama / FatLab Squish FS 120

Mijn kettinglijn is echt dramatisch. Niet mee te fietsen. Ik heb gelukkig een adapter speciaal voor deze motor gevonden met een offset van 11mm. Moet dan wel met een 38T rijden maar dat is prima. Zodra de adapter binnen is monteren en uitproberen.
kermit
Genius
Genius
Berichten: 17938
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 19 mei 2024, 20:04
Babbelzone schreef: zo 19 mei 2024, 18:10
Mijn spider is 4 gaats. BCD is volgens mij nu 110.
4-gaats is 104.
Ik schreef 130, maar bedoelde 110 5-gaats.
Dan is de kleinste optie 36t.
Een 30 spider heeft weinig zin, dan kom je uit bij de 44 of 48 die er standaard opzitten
Bij een 110 vijfbouts symmetrische race crank kun je tot 33 als kleinste blad gaan meen ik. Af fabriek zie je veel 34 als binnenblad op dat soort cranks.
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 31452
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja maar...
33t is er niet als NW.
34t zit zo kort op de spider dat er afstand busjes nodig zijn om de ketting vrij te laten lopen (zoals bij 30t op 104)
Door die afstand gaat het voorblad weer een paar mm dichter naar de motor, wat nu net het probleem is.
36t is het kleinste blad dat plat op een 110 spider past.
...
Ik heb gelukkig een adapter speciaal voor deze motor gevonden met een offset van 11mm. Moet dan wel met een 38T rijden maar dat is prima.
...
Dit lijkt me de beste oplossing.
En dan een cassette met 51t als grootste kransje, voor als je toch een keer echt steil moet klimmen
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Babbelzone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: do 26 februari 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Sandman Atacama / FatLab Squish FS 120

Help !
IK ben mijn tsdz8 tongsheng in mijn Norderst Britango aan het bouwen. Deze heeft een 73MM bottom Bracket.
Om mijn chainstay niet te raken met de motor moeten er aan de kant van het tandwiel spacers tussen de motor en het bottom bracket. Hierdoor kom ik aan de andere kant in de knel. De moer die de motor vast te moet houden gaat erop maar voor de borgring heb ik geen schroefdraad meer over. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Dacht er zelf aan om de moer met Loctite vast te maken maar misschien heeft iemand anders een betere oplossing.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 31452
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb bij mn Bafang een stuk uit de Bafang gevijld.
Beetje een lompe oplossing, maar eerst gemeten. De materiaal dikte op die plek was ruim voldoende om een sleuf van 3mm diep te maken. Dat was precies genoeg.

Afbeelding

Afbeelding
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Babbelzone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: do 26 februari 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Sandman Atacama / FatLab Squish FS 120

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 24 juli 2024, 22:34 Ik heb bij mn Bafang een stuk uit de Bafang gevijld.
...
Dat is idd een oplossing. Wel een drastische. Ga een kijken of dit voor mij ook zou werken. Ik moet best wat extra ruimte creeeren namelijk.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9773
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Spaans Fury

Was voor mij wel 'de' oplossing :bier:
Plaats reactie