e-MTB ombouwset
- RobSter
- Mauntainbiker
- Mijn mountainbike: Spaans Fury
Zo heb ik het ook. Onlangs een nieuwe cassette van Ali erop gezet samen met een KMC ketting. voor nog geen 5 tientjes. Qua schakelen voel ik geen verschil. Eens proberen hoe een low budget Sunrace het uit gaat houden.
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Sandman Atacama / FatLab Squish FS 120
Het tandwiel aan de binnenkant lukt niet. Als ik die vastzet draait de motor niet. Het tandwiel gaat precies over de zijkant van de motor en zit dan klem. Heb hem nu aan de buitenkant gemonteerd. Vreselijke kettinglijn.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Heb je de bladboutjes verzonken in het voorblad?Het tandwiel aan de binnenkant lukt niet. Als ik die vastzet draait de motor niet.
Bij de.Bafang heb ik wel ruimte voor het voorblad (tussen de spider en de motor), maar de bladboutjes mogen dan niet uitsteken.
Met een trappenboor kon ik heel eenvoudig ruimte maken om de bladboutjes te verzinken.
chained forever to a world that's departed
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
Bij mij zijn de boutjes al standaad in het blad verzonken. Daar zit bij mij ook het probleem niet. Het blad loopt aan op de motor. En grotere steek zou wel werken verwacht ik. Dan valt het blad over de motor.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 19 mei 2024, 14:12Heb je de bladboutjes verzonken in het voorblad?Het tandwiel aan de binnenkant lukt niet. Als ik die vastzet draait de motor niet.
Bij de.Bafang heb ik wel ruimte voor het voorblad (tussen de spider en de motor), maar de bladboutjes mogen dan niet uitsteken.
Met een trappenboor kon ik heel eenvoudig ruimte maken om de bladboutjes te verzinken.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
Grotere steek als in BCD 130 5-gaats?
Dan zit je op 36t
Dan zit je op 36t
-
- Mountainbike Junk
Mijn spider is 4 gaats. BCD is volgens mij nu 110.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 19 mei 2024, 16:49 Grotere steek als in BCD 130 5-gaats?
Dan zit je op 36t
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
4-gaats is 104.Babbelzone schreef: ↑zo 19 mei 2024, 18:10Mijn spider is 4 gaats. BCD is volgens mij nu 110.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 19 mei 2024, 16:49 Grotere steek als in BCD 130 5-gaats?
Dan zit je op 36t
Ik schreef 130, maar bedoelde 110 5-gaats.
Dan is de kleinste optie 36t.
Een 30 spider heeft weinig zin, dan kom je uit bij de 44 of 48 die er standaard opzitten
-
- Mountainbike Junk
Mijn kettinglijn is echt dramatisch. Niet mee te fietsen. Ik heb gelukkig een adapter speciaal voor deze motor gevonden met een offset van 11mm. Moet dan wel met een 38T rijden maar dat is prima. Zodra de adapter binnen is monteren en uitproberen.
-
- Genius
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Bij een 110 vijfbouts symmetrische race crank kun je tot 33 als kleinste blad gaan meen ik. Af fabriek zie je veel 34 als binnenblad op dat soort cranks.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 19 mei 2024, 20:044-gaats is 104.
Ik schreef 130, maar bedoelde 110 5-gaats.
Dan is de kleinste optie 36t.
Een 30 spider heeft weinig zin, dan kom je uit bij de 44 of 48 die er standaard opzitten
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
Ja maar...
33t is er niet als NW.
34t zit zo kort op de spider dat er afstand busjes nodig zijn om de ketting vrij te laten lopen (zoals bij 30t op 104)
Door die afstand gaat het voorblad weer een paar mm dichter naar de motor, wat nu net het probleem is.
36t is het kleinste blad dat plat op een 110 spider past.
En dan een cassette met 51t als grootste kransje, voor als je toch een keer echt steil moet klimmen
33t is er niet als NW.
34t zit zo kort op de spider dat er afstand busjes nodig zijn om de ketting vrij te laten lopen (zoals bij 30t op 104)
Door die afstand gaat het voorblad weer een paar mm dichter naar de motor, wat nu net het probleem is.
36t is het kleinste blad dat plat op een 110 spider past.
Dit lijkt me de beste oplossing....
Ik heb gelukkig een adapter speciaal voor deze motor gevonden met een offset van 11mm. Moet dan wel met een 38T rijden maar dat is prima.
...
En dan een cassette met 51t als grootste kransje, voor als je toch een keer echt steil moet klimmen
-
- Mountainbike Junk
Help !
IK ben mijn tsdz8 tongsheng in mijn Norderst Britango aan het bouwen. Deze heeft een 73MM bottom Bracket.
Om mijn chainstay niet te raken met de motor moeten er aan de kant van het tandwiel spacers tussen de motor en het bottom bracket. Hierdoor kom ik aan de andere kant in de knel. De moer die de motor vast te moet houden gaat erop maar voor de borgring heb ik geen schroefdraad meer over. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Dacht er zelf aan om de moer met Loctite vast te maken maar misschien heeft iemand anders een betere oplossing.
IK ben mijn tsdz8 tongsheng in mijn Norderst Britango aan het bouwen. Deze heeft een 73MM bottom Bracket.
Om mijn chainstay niet te raken met de motor moeten er aan de kant van het tandwiel spacers tussen de motor en het bottom bracket. Hierdoor kom ik aan de andere kant in de knel. De moer die de motor vast te moet houden gaat erop maar voor de borgring heb ik geen schroefdraad meer over. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Dacht er zelf aan om de moer met Loctite vast te maken maar misschien heeft iemand anders een betere oplossing.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb bij mn Bafang een stuk uit de Bafang gevijld.
Beetje een lompe oplossing, maar eerst gemeten. De materiaal dikte op die plek was ruim voldoende om een sleuf van 3mm diep te maken. Dat was precies genoeg.

Beetje een lompe oplossing, maar eerst gemeten. De materiaal dikte op die plek was ruim voldoende om een sleuf van 3mm diep te maken. Dat was precies genoeg.

-
- Mountainbike Junk
Dat is idd een oplossing. Wel een drastische. Ga een kijken of dit voor mij ook zou werken. Ik moet best wat extra ruimte creeeren namelijk.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑wo 24 juli 2024, 22:34 Ik heb bij mn Bafang een stuk uit de Bafang gevijld.
...