NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: OV fiets

Fred (mtb-sport) schreef: vr 24 mei 2024, 21:11 Sinds wanneer is er 1 of ander downhill parcours op Lage Vuursche?
Kwam 2 bikers met "fladderbroek" en alle beschermingszaken zoals full face helm, knie beschermers etc. die ik alleen maar bij downhills heb gezien. :winkie:
Er zijn wel wat plekken (illegaal) buiten de route waar je drops etc kan oefenen.
Have fun!
Rinse.
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Waar?

Ik vraag dit voor een vriend. :winkie: :bier: :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dat zijn de stukken denk ik :roll: waar ik ooit 2x met de club MBC ben meegereden :-q
En inderdaad zitten er pittige stukjes tussen :D maar super kort allemaal en met de MBC zijn het ook allemaal XC rijders :-q en geen DH rijders :-? in principe dus niets super moeilijks of extreem gevaarlijks aan :D
Ik ben toen meegereden....omdat ik van deze stukken afwist, maar ook al tegoed weet dat je daar niet mag rijden :-{ dus zodoende mezelf 2x aangemeld bij de club en dan toch "legaal" illegaal te kunnen rijden :D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Fred (mtb-sport) schreef: vr 24 mei 2024, 21:11 Sinds wanneer is er 1 of ander downhill parcours op Lage Vuursche?
Kwam 2 bikers met "fladderbroek" en alle beschermingszaken zoals full face helm, knie beschermers etc. die ik alleen maar bij downhills heb gezien. :winkie:
Meerdere malen al gezien ook ! Dat zijn echte mountainbikers Fred ! Volgende keer ga ik ze volgen en kijken waar die afdalingen dan zitten. Ze waren vast onderweg naar de HOGE Vuursche, want daar gebeurt 'het' :-q

Maar... wat ik laatst ook gezien had, 2x, onafhankelijk van elkaar, het complete tenue, echter zonder kniebeschermers dan, maar dan op de RACEfiets. Ja, met full face helm op en fladderbroek aan :D
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jeetje, ik heb weer wat aangehaald.
Komt vooral ook omdat ik sinds 7 juli 2023 daar niet meer met de MTB gereden had (en ook nooit meer zal doen). :winkie:
Dus was toch nieuwsgierig met een grote knipoog.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Het kan ook andersom :tong

Vorig jaar reed ik een rode trail in Tsjechië in het lycra :lol: tussen de full facers, fladder broeken en kniebeschermers. Wat zullen ze wel niet van mij gedacht hebben :wink: vooral toen ik ze nog volgde ook :lol:

De volgende dag heb ik netjes m'n baggy en wijde shirt aan getrokken om compliant te zijn met de omgeving 8)
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Laatste keer in Willingen ook zoiets. Tussen alle baggy loose riders een XC-er in full wielrenlycra incl racehelm. :lol:

Wat maakt ‘t uit, zolang ze lol hebben en geen brokken maken, prima toch?
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Giant-E schreef: za 25 mei 2024, 16:18 Wat maakt ‘t uit, zolang ze lol hebben en geen brokken maken, prima toch?
Dat dus :-q
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: OV fiets

Stunning schreef: za 25 mei 2024, 15:41 Het kan ook andersom :tong

Vorig jaar reed ik een rode trail in Tsjechië in het lycra :lol: tussen de full facers, fladder broeken en kniebeschermers. Wat zullen ze wel niet van mij gedacht hebben :wink: vooral toen ik ze nog volgde ook :lol:

De volgende dag heb ik netjes m'n baggy en wijde shirt aan getrokken om compliant te zijn met de omgeving 8)
In Schotland keihard uitgelachen omdat ik in lycra reed. Doet echt niemand daar alleen xc wedstrijd rijders tijdens wedstrijden. In training dragen die ook meestal wat meer baggy werd mij verteld.
Have fun!
Rinse.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Singletrack Sundays schreef: za 25 mei 2024, 18:45
Stunning schreef: za 25 mei 2024, 15:41 Het kan ook andersom :tong

In Schotland keihard uitgelachen omdat ik in lycra reed. Doet echt niemand daar alleen xc wedstrijd rijders tijdens wedstrijden. In training dragen die ook meestal wat meer baggy werd mij verteld.
Volgens mij is in Lycra rijden, training/toer/wedstrijd, echt een NL/BE dingetje. Sinds vorig jaar Tsjechië rijd ik mijn trainingen meestal netjes in een baggy nu en bewaar ik het lycra wel voor mijn racefiets :wink:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Giant-E schreef: za 25 mei 2024, 16:18 een XC-er in full wielrenlycra incl racehelm. :lol:

Wat zeg je nou ... Word je nu mild ... 8) :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Neuron CF8

hanjovdberg schreef: za 25 mei 2024, 20:16
Giant-E schreef: een XC-er in full wielrenlycra incl racehelm. :lol:

Wat zeg je nou ... Word je nu mild ... 8) :winkie:
Al een tijdje hoor, maar als je eenmaal een stempeltje hebt op dit forum… :wink:
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik ben benieuwd :D na alweer een aantal weken hier niet geweest te zijn :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Mario070 schreef: zo 2 juni 2024, 05:39 Ik ben benieuwd :D na alweer een aantal weken hier niet geweest te zijn :roll:
HV Noord = nat
LV voor de "rotonde" (vanaf de N-weg gezien) = nat

Verder genieten, veel plezier :-q
basdemeijer
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

Op HV zitten nog wel een paar plassen, beetje geconcentreerd bij elkaar. Maar prima te rijden (vrijdag geweest).
LV heb ik maar een enkele plas gezien, makkelijk op 1 hand te tellen. Ligt er lekker bij.
Plaats reactie