Foto van je MTB-werkplaats

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Mooi wark, :-q

Ik herken ook nog de buis-isolatie om de haken . En voor wat het waard is, de rail en zijn bevestiging heeft een max load per meter die moet je ook in de gaten houden als je zoals Kermit 3 e-bikes op te hangen hebt. Met een paar extra ophangpunten voor de rail zou ik het nog best durven trouwens. Een paar extra gaatjes erbij zijn zo geboord. En ik heb mijn rail direct in het beton van de verdieping hangen zonder de houten balk van Meegs.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb vandaag mee geholpen met het installeren van zo'n Stash systeem. Maakt kwalitatief zeker een goede indruk, daar heb ik alle vertrouwen in.
Blijven de vragen of je het systeem de vrij stevige prijs waard vindt, en of het voor jouw situatie een meerwaarde geeft.

Voor het antwoord op beide vragen moet ik nog even goed kijken in mijn garage en wat nadenken... :-D
DONEER JE OOK?

Doe nooit met rust en beleid wat ook met frustratie en emotie kan.
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Precies dat inderdaad. Voor de beperkte ruimte die ik heb is het ideaal. En qua kosten... In het grote plaatje nieuwe tuin, tuinhuis, schuur, werkplaats kasten, ... Viel het wel mee
DuReal
Pro Biker
Pro Biker

Maar ff advocaat van de duivel: Als de fietsen eenmaal hangen bespaar je aardig wat ruimte:
Afbeelding

..maar om de fietsen aan de haken te hangen/van de haken te haken heb je die bespaarde ruimte toch alsnog nodig? Anders kom je er immers niet bij. Dan lijkt het voordeel tov van wat vaste haken aan plafond/muur mij beperkt? Neemt niet weg dat het een mooi systeem is!
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

Je zou misschien makkelijker aan je fiets kunnen werken met die ruimtebesparing? Of de rail boven de deur door laten lopen, waar je niet permanent een fiets voor kunt laten hangen?
Ik zie de voordelen van het systeem wel, afhankelijk van je situatie. Alleen de prijs is aan de hoge kant, ik denk dat dat voor veel potentiële kopers het belangrijkste struikelblok zal zijn.

Bij mij hangen nu twee fietsen parallel tegen de muur, met spullen eronder. En er staan zes fietsen (stadsfiets meegerekend) op de grond, op hun eigen standaard of in een losse standaard. Die verplaats ik steeds als ik aan een fiets wil werken. Ook als ik een fiets wil gebruiken die achteraan staat moet ik er een paar verplaatsen. Is allemaal wel te doen, maar niet ideaal.

De vraag is, win ik in mijn garage echt ruimte met zo'n ophangsysteem. Dan kan ik immers niet meer de fietsendrager daaronder opbergen, wat nu wel het geval is met die ene fiets erboven. De fietsen steken ook verder de ruimte in. De fietsendrager kan ik niet makkelijk ergens anders kwijt *). Daarnaast vraag ik me af hoe makkelijk ik een 24kg e-mtb aan de haak krijg, als ik merk hoe zwaar het al is om hem in de werkstandaard te hangen :oops:

*) om de al pittige investering nog wat groter te maken kan ik de vrij lompe (maar prettige) huidige drager nog vervangen door een opvouwbare Thule :D
Dus ik ben nog niet om...
DONEER JE OOK?

Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

DuReal schreef: do 23 mei 2024, 10:05
..maar om de fietsen aan de haken te hangen/van de haken te haken heb je die bespaarde ruimte toch alsnog nodig? Anders kom je er immers niet bij. Dan lijkt het voordeel tov van wat vaste haken aan plafond/muur mij beperkt? Neemt niet weg dat het een mooi systeem is!
Je moet volgens mij inderdaad wel een beetje schuiven om een fiets eruit te pakken, dus echt ruimte besparen doe je niet volgens mij.
Al heeft Prulleman ook weinig ruimte waar hij de spacerack heeft hangen en er toch 4 fietsen aan hangen.

Ik had eerst mijn fietsen met vaste wandbeugels op de korte muur in mijn schuur hangen, maar dat maakt het niet echt flexibel als je eens een andere fiets koopt die een hele andere maat heeft.
De balk en rail zitten nu over de lengte van de schuur (lange muur) waardoor ik ook wat meer ruimte heb om ze te schuiven en eruit te pakken. Desnoods zou er zelfs nog een 6de fiets bij kunnen.

Ik heb ook wel gekeken naar kant-en-klare oplossingen zoals die Spacerack en de steadyrack (flexibele fietsbeugels), maar de prijs vond ik erg hoog (voor 5x een steadyrack zou ik iets van 700 euro kwijt zijn).

En ik snap het punt van Kermit ook wel, ik zou ook niet zo heel snel een e-mtb van 24 kg willen optillen om het aan de haak te hangen. Zou je bijna steeds met 2 mensen de fiets moeten pakken en weer ophangen.
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

Mijn doel is wel een vermindering van het aantal fietsen... :oops: :D
Uiteindelijk zouden er dan overblijven: twee gravelbikes en drie e-mtb's. Waaronder die van mijn vriendin en die zou ik sowieso niet ophangen anders kan ze hem niet gebruiken als ik niet thuis ben :D

Ik kan me voorstellen dat ik na de fietsen-afslank-kuur beter af zou zijn met vier beugels aan de muur. En dan iets in hoogte verspringen, zodat de e-mtb's met het achterwiel min of meer op de grond staan en de gravelbikes wat hoger hangen. Wat dan nog voor wat ruimtewinst kan zorgen is als de fietsen iets verdraaibaar zijn zodat ze minder ver de ruimte in steken.

Toekomstmuziek...
DONEER JE OOK?

Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Als je ze vast aan de muur hangt, maar toch wilt bewegen zou je inderdaad kunnen kijken voor die steady-rack dingen:
http://steadyrack-shop.nl/
Ik heb niet gekeken of ze tegenwoordig ook dragers hebben die geschikt zijn voor e-bikes.
Die kun je opzij klappen zodat ze minder ver de ruimte insteken.
Topeak heeft geloof ik ook van die muurbeugels die je kunt wegklappen.

Ik zou er gewoon rustig je tijd ervoor te nemen en alle opties de revue laten passeren.
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dat ga ik zeker doen, heb er geen haast mee.
DONEER JE OOK?

ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DuReal schreef: do 23 mei 2024, 10:05 Maar ff advocaat van de duivel: Als de fietsen eenmaal hangen bespaar je aardig wat ruimte:
Afbeelding

Mijn ervaring met dit soort systemen:
Je moet ze uit elkaar schuiven om je fiets te pakken of op te hangen.
Dus je hebt zeker nog wel wat ruimte nodig links of rechts.
Maar eenmaal opgehangen kan je het wat in elkaar schuiven.
Overigens past het in de praktijk nooit zo mooi als op het plaatje.
De waarheid zal ergens in het midden liggen
Iets meer vrije ruimte dan op het linker plaatje, maar minder ruimte besparing dan op het rechter plaatje.
En vergeet het verhoogde risico op krassen niet
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ze hebben ook mooie "sokjes" voor om de pedalen te doen.
Het is wel goedkoper om je eigen oude sokken daarvoor te gebruiken :D
DONEER JE OOK?

xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Gewoon een grotere schuur bouwen 8) 8) 8) :

Afbeelding
⛧⛧⛧
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

Allemaal een grotere schuur, daar is Nederland te klein voor :wink:
DONEER JE OOK?

ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alleen de MTBers :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Crashcat
All rounder
All rounder

Die gevulde werkplaatsen van jullie, om jaloers van te worden man.

Ik ben van een kamer naar een garagebox naar een dubbel lange box gegaan.
En dat dan nu rustig aanvullen met meer en betere gereedschap.

Grootste gemis is werkbank, een compressor, ontvetterbak en lopend water.

Verder beetje bedenken hoe ik meer berging kan creëren, zonder dat het rommelig wordt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie