Meer vermogen trappen?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

tiewrap schreef: do 1 februari 2024, 22:27 Probeer eens op latere leeftijd potten te breken in de enduro sport :lol:

Dat kortere wedstrijden jong volk beter ligt mag duidelijk zijn denk ik.
Dat ligt er vooral aan dat je te hard remt! :bier: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Peelrijder schreef: do 1 februari 2024, 14:08 Maximale hartslag zakt bij overtraining, soms met 5 tot 15 slagen.

Kan je zien aan je rusthartslag, die is dan 5-10 slagen hoger.

Rustweek pakken helpt hierbij enorm of alleen maar een week trainen op D1/D2.

Betreft hartslagzones en duursport.

Ik ben alles dan een prototype duursporter, maar wel een van de betere - amateurs - in Nederland.
Mijn rusthartslag ligt rond de 55, maar mij maximale op 210.
Als ik in tempo rij zit ik op 160-180
Wedstrijdtempo ligt op 170-190, afhankelijk van de wedstrijd en de duur.

Bij wedstrijdjes van een uur zit ik de eerste 20 minuten in de 180+ en daarna in de 170+.
Laten we niet overdrijven Geert. Al is 2e worden op Lakebike24 solo een hele mooie persoonlijke prestatie! Heel erg knap. Zullen weinig mensen kunnen evenaren, maar het blijft wel een heel ander en vooral heel klein onderdeel van de hele mountainbike sport. De solo variant is ook in weinig aspecten echt te vergelijken met een XC wedstrijd of zelfs een marathon.
#Skraleanjers
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

*in het ultrarijden.

Beter kunnen = laten zien.

Doei.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Peelrijder schreef: za 18 mei 2024, 18:18 *in het ultrarijden.

Beter kunnen = laten zien.

Doei.
Aha, in het ultra rijden. En je hoeft niet altijd iets beter te kunnen om ergens iets van te mogen zeggen. Niet alles is een wedstrijd. Ik heb heel veel 24 uurs races gereden en 1x solo en ik weet 100% zeker dat ik het niet beter kan dan jij ;)
Soms is het wel verfrissend als je erg in jezelf aan het geloven bent, dat er mensen om je heen zijn die je weer even terug naar de realiteit brengen :D
#Skraleanjers
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Klopt, die rijden me fluitend voorbij in marathons en korte wedstrijdjes.
Frotkees58
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Peelrijder schreef: ma 20 mei 2024, 22:07 Klopt, die rijden me fluitend voorbij in marathons en korte wedstrijdjes.
Iemand die jou er hard af rijdt op een marathon, zal ook jou er fluitend afrijden op een ultra. Het verschil is voornamelijk dat de meeste mensen niet zo gek zijn om een 24u ultra te rijden :wink:. Kijken we bijvoorbeeld naar de uitslagen van lakebike 2023, dan staat er geen echte bekende wedstrijd rijder daar aan de start (aan de 24u).

Ook de korte XC wedstrijden en marathons zijn een volledige aerobe inspanning, net zoals een ultra :).

Verder geloof ik niet zoveel wat ik op internet lees, wel kudos voor dat je die 24u hebt uitgereden!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Oké

En nu?
Rawolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Frotkees58 schreef: wo 22 mei 2024, 20:14
Peelrijder schreef: ma 20 mei 2024, 22:07 Klopt, die rijden me fluitend voorbij in marathons en korte wedstrijdjes.
Iemand die jou er hard af rijdt op een marathon, zal ook jou er fluitend afrijden op een ultra. Het verschil is voornamelijk dat de meeste mensen niet zo gek zijn om een 24u ultra te rijden :wink:. Kijken we bijvoorbeeld naar de uitslagen van lakebike 2023, dan staat er geen echte bekende wedstrijd rijder daar aan de start (aan de 24u).

Ook de korte XC wedstrijden en marathons zijn een volledige aerobe inspanning, net zoals een ultra :).

Verder geloof ik niet zoveel wat ik op internet lees, wel kudos voor dat je die 24u hebt uitgereden!
Van dit bericht geloof ik ook niet zoveel, zou wel komen omdat het op internet staat...
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Contacteer:

Niet alles is waar ?
En dit dan :

Afbeelding
European certified guide.
www.reposdesroues.fr
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Orbea Wild

Mooie prestatie van Peel!!! :-q ...maar eerlijk gezegd ben ik naast deze ver pis/afzeik contest meer benieuwd of MTB-07 nu wat verder is gekomen met zijn training/bij een sportarts is geweest etc.
Luie fietsert: Orbea Wild 2023 :bier:
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Daar heb je wel gelijk in eigenlijk.
#Skraleanjers
MTB-07
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Jurf schreef: do 23 mei 2024, 08:22 Mooie prestatie van Peel!!! :-q ...maar eerlijk gezegd ben ik naast deze ver pis/afzeik contest meer benieuwd of MTB-07 nu wat verder is gekomen met zijn training/bij een sportarts is geweest etc.
Ik merk dat het automatisch, steeds wat beter gaat. Door korte en lange ritten af te wisselen.
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ja, klinkt wel logisch, je moet zoeken naar de juiste balans tussen belasting (qua volume en intensiteit) en herstel. Van nature zijn korte ritten vaak intensiever en lange ritten rustiger. Dan kom je al in de buurt van polarized trainen
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker

asphaltdude schreef: do 1 februari 2024, 21:27
Frotkees58 schreef: do 1 februari 2024, 21:20 De resultaten die je hier opnoemt zijn (met alle respect) natuurlijk wel echte niche onderdelen van het mountainbike.
Niks mis met het winnen van obscure niche onderdelen 8)
Of tweede worden bij obscure niche onderdelen met een bierstop. Ook dat kunnen alleen de echt hele groten.
Plaats reactie