SRAM DUB NX crank 32t met rival XPLR 10-44

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
jonasneyens
Mountainbiker
Mountainbiker

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het combineren van een SRAM NX 32T crankset met een SRAM Rival XPLR axs derailleur (10-44 casette)?

Momenteel geïnstalleerd en op baan getest en lijkt wel te lukken. Maar ik vraag me af als dat op een rit van 700km en veel hoogtemeters goed zal blijven werken? :)

Bedankt voor jullie mening!

Groetjes,

Jonas
Bonanza
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Waarom zou je denken dat het niet werkt op de lange termijn? Heb zelf al geruime tijd met een XX Eagle ketting en 36 en 42 blad gereden. Zou niet weten waarom een 32 niet wil. NX of XX qua crank is niet relevant in deze
jonasneyens
Mountainbiker
Mountainbiker

Ik kreeg van Sram onderstaand antwoord. Maar op youtube vond ik al filmpjes waarin ze xx flattop en rival flattop uitmeten en alles exact hetzelfde lijkt...

"I apologize for being the bearer of bad news, but this is not something that is approved and is not something that we would recommend. The teeth on the Eagle chainrings are a little wider than those of the road chainrings, which could lead to damage of the road chain. It wouldn't be immediate, but 700km is quite a race, and I imagine you will be putting down some hard efforts for this. I would hate to see you unable to finish due to incompatible components!

We do offer compatible road chainrings down to 36t, moving to this and a road crankset would be my recommendation, but you could also consider changing your rear derailleur, cassette, and chain to an Eagle AXS model and have the wider 10-50 or 10-52t range."
Bonanza
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Ah, de informatie over een flattop ketting en derrie liet je in je eerste post achterweg, maar dan zou een Eagle T type kettingblad wel moeten kunnen. Maar dan zal je de gehele crank moeten vervangen
jonasneyens
Mountainbiker
Mountainbiker

https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... mm-p91103/

zo deze chainring niet passen op mijn orginele rival crank? (8bolt)
Bonanza
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Lijkt me wel
MTB-HvdB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

jonasneyens schreef: do 23 mei 2024, 14:11 Ik kreeg van Sram onderstaand antwoord. Maar op youtube vond ik al filmpjes waarin ze xx flattop en rival flattop uitmeten en alles exact hetzelfde lijkt...

"I apologize for being the bearer of bad news, but this is not something that is approved and is not something that we would recommend. The teeth on the Eagle chainrings are a little wider than those of the road chainrings, which could lead to damage of the road chain. It wouldn't be immediate, but 700km is quite a race, and I imagine you will be putting down some hard efforts for this. I would hate to see you unable to finish due to incompatible components!

We do offer compatible road chainrings down to 36t, moving to this and a road crankset would be my recommendation, but you could also consider changing your rear derailleur, cassette, and chain to an Eagle AXS model and have the wider 10-50 or 10-52t range."
Ze zullen het niet aanraden en derhalve niet promoten en geven aan dat er een kans is dat je in die 700km tegen problemen aanloopt. Dat zegt dus een merk wat graag nieuwe spulletjes verkoopt.

Ik zou het wel weten. Gewoon proberen en gaan doen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie