tweede accu mee vs oplader mee tijdens lange tripjes of toch extender ?

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Anoniem

w0utje schreef: wo 22 mei 2024, 13:36
KlaasNorg schreef: wo 22 mei 2024, 08:18

Hij is inderdaad groot en onhandig, maar niet zwaarder dan een extra accu. Had hem vorige maand mee op een meerdaagse tocht door de Eifel. Ging allemaal prima in een camelbak rugzakje inclusief droge kleding voor in de avond. Accu in het hotel weer aftoppen en de volgende dag weer met 100% op pad.
Ja, alleen met rugzakken fiets ik niet lekker icm met mijn pacemaker. Dus fiets alweer even met een heuptas, daar krijg ik die lader nooit in. :winkie:
Misschien een kleine frametas waarin de lader gaat om deze zo toch mee te nemen ?
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Haal met mijn Rise M20 360W + 252W extender met gemak 100+km en 2000+hm in Profiel 2. Twee weken geleden nog in de Toscane de Eroïca gefietst in 3 dagen. De middelste lus was 97km met 1700hm met klimmen boven de 15% en ik had nog 40% accu over. Heel de rit op trail en de steilste stukken boost. Voor mij een perfécte fiets. De EP8rs voelt feilloos aan hoeveel ondersteuning je op welk moment nodig hebt.
En mocht je onverhoopt zonder komen te staan, wat mij nog nooit is gebeurd, dan kan je zonder motor nog prima fietsen.
Plaats reactie