Windgeruis elimineren (tijdens fietsen)

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Net als vachtrollers zijn die Alpine plugjes er in verschillende uitvoeringen :wink:
Die uit het linkje zijn de minste.
Ik heb er nooit zo bij stil gestaan (PUN) maar ik had geen idee dat windgeruis op de fiets zo'n probleem kon zijn. En dat terwijl ik in mijn racefietsjaren toch aan de westkust woonde.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Smakelijk gelachen om dit topic. :lol:

Maar om een echte, gesoigneerde oplossing te geven:

Oordopjes!

Je kan van die oordopjes krijgen met een filter erin (festivalplugs o.i.d.) maar zonder die filter werken ze uitstekend tegen windgeruis.

Je blokkeert je gehooringang hiermee, maar doordat de opening (waar de filter zit) haaks of meestal iets schuin naar achter zit heb je geen last van de 'turbulentie'.

Ik heb dit eind vorig jaar een paar gedaan (toen het maar bleef waaien) met een stel (oude) aangemeten oordoppen, daar heb ik de filter uitgehaald en dat werkte prima kon al het omgevingsgeluid nog prima horen zonder storend windgeruis.

Die festivalplug werken in essentie hetzelfde, misschien het proberen waard?

https://www.alpine.nl/products/partyplu ... lsQAvD_BwE

Alpine partyplug, kost de wereld niet en de filter is er vrij eenvoudig uit te halen.

Je kan het ook (nog goedkoper) proberen met de opzetstukjes die je bij een headsetje van Samsung krijgt bij een telefoon, die zijn al open omdat die op het oordopje gaan.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gerrit van Gelder
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Gerrit van Gelder schreef: wo 15 mei 2024, 08:58 Helaas zijn die dingen wel belachelijk duur, dat is wat me tegen staat.
Afhankelijk van het type vanaf €12,81 en geen verzendkosten via de amazon link vanaf hun website.
carbon bike, titanium collarbone...
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Geef toe, je hebt gekeken :tong

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Allicht, wel jammer dat het hetzelfde plaatje is.
Gerrit van Gelder
Mtb fanaat
Mtb fanaat

...zeg, dat was helemaal niet als trol-actie bedoeld!
Ik heb het idee van de cat-ears genomen (je oorschelp uit de wind houden) en iets anders gebruikt dan een stukje vacht om dat voor elkaar te krijgen. Gewoon om te bewijzen dat je geen dure dingen hoeft aan te schaffen.

Ja, en natuurlijk ziet het er raar uit en ga ik niet met mijn eigen hoofd op de foto om dat te demonstreren.

Dus daarom maar een bekende Nederlander als voorbeeld genomen.

Maar zo ziet het er dus uit. En ik zet het steevast op als ik flink op tempo tegen de wind in fiets.
Nogmaals: mensen zien het toch niet zolang je in beweging bent
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Nee, als je maar hard genoeg fietst ziet niemand het :-q

Toch zou ik zelf die Alpine dopjes proberen :bier:

Of op zn minst het vachtje van de roller peuteren.

Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Gerrit van Gelder schreef: vr 17 mei 2024, 08:41 ...zeg, dat was helemaal niet als trol-actie bedoeld!
Ik heb het idee van de cat-ears genomen (je oorschelp uit de wind houden) en iets anders gebruikt dan een stukje vacht om dat voor elkaar te krijgen. Gewoon om te bewijzen dat je geen dure dingen hoeft aan te schaffen.

Ja, en natuurlijk ziet het er raar uit en ga ik niet met mijn eigen hoofd op de foto om dat te demonstreren.

Dus daarom maar een bekende Nederlander als voorbeeld genomen.

Maar zo ziet het er dus uit. En ik zet het steevast op als ik flink op tempo tegen de wind in fiets.
Nogmaals: mensen zien het toch niet zolang je in beweging bent
Aan je photoshop skills ligt het niet, dus blur je gezicht maar met een echte foto.

Otherwise: i call bullshit!
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Bad loser :roll: de opper troll klaagt weer :roll:

een klein Nederlandse taal foutje, correctie heeft plaats gevonden
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 19 mei 2024, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Wie is eigenlijk die "bekende Nederlander" :-?

Dan Empfield
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Gerrit van Gelder schreef: di 30 april 2024, 08:49 Ik heb het irritante windgeruis met 2 vachtrollertjes van de Action (5 voor 1 euro) weten te verminderen tot een zacht achtergrond gerommel

Dus voor 40 cent sta ik weliswaar voor joker :wink: (maar goed wie kent mij nou als ik lekker ver aan het fietsen ben), en ben ik van het harde windgeruis af. Alleen een zacht gerommel blijft over.
En door het gebruik van gewone elastiekjes voel je het nauwelijks zitten

Zie: https://drive.google.com/file/d/1O-GF9U ... _p4rP/view
Zo'n topic up..... als deze heb ik nog niet eerder meegemaakt :lol: :lol: :lol: :-q
Ik heb ff een extra weekje gewacht tot 4 jaar stof is weggewaaid :D :-q

Dan Empfield
Gerrit van Gelder
Mtb fanaat
Mtb fanaat

het vachtje heeft 2 functies: het windgeruis verder onderdrukken, en het zit lekker zacht.
Eraf peuteren gaat je niet lukken, en is ook niet slim
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 mei 2024, 10:19 Nee, als je maar hard genoeg fietst ziet niemand het :-q

Toch zou ik zelf die Alpine dopjes proberen :bier:

Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Gerrit van Gelder schreef: di 21 mei 2024, 15:43 het vachtje heeft 2 functies: het windgeruis verder onderdrukken, en het zit lekker zacht.
Eraf peuteren gaat je niet lukken, en is ook niet slim
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 mei 2024, 10:19 .....

.....
Nee een plastic rolletje tegen je oor houdt geen windgeruis tegen ,lijkt me :-{
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie