Ardennen Marathons 2024

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Johanson schreef: zo 28 april 2024, 19:02 Heb 3 dagen Roc gereden en er waren wat vreselijk slechte plekken maar over het algemeen viel het niet tegen. Een pak beter dan vorig jaar
Ja, beter meegevallen dan ik had gedacht. Lag er veel beter bij dan vorig jaar op zaterdag. Dat was non-stop glijden.

Enkel dit jaar die laatste baggerstrook op minder dan 10kilometer tussen de velden. Dat hadden ze er gerust mogen uithalen. Tot in de naven in de lopende modder.
Rawolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Hoe verhoud de ardennes trophy zich tot RDHF qua zwaarte parcours? Die 2e heb ik gedaan maar de conditie is nu op niveautje fiets amper aanraken, dus even benieuwd
rfbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M Pro
Contacteer:

Ik heb vorig jaar beide gereden en vond de RDHF nog een pak zwaarder. De eerste 30km van de Ardennes Trophy vallen eigenlijk heel goed mee waardoor de vermoeidheid op het einde toch iets minder is, terwijl ik bij de RDHF de laatste 20km mezelf begon af te vragen waarom ik mezelf dit soort wedstrijden toch aandoe :D . Maar als je zoals je zelf zegt je fiets amper hebt aangeraakt dan is 95km met 2500+ hoogtemeters al een hele kluif lijkt me.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Procaliber uit 2022 en 2024. Alle twee pikzwart

Rawolf schreef: vr 3 mei 2024, 13:41 Hoe verhoud de ardennes trophy zich tot RDHF qua zwaarte parcours? Die 2e heb ik gedaan maar de conditie is nu op niveautje fiets amper aanraken, dus even benieuwd
Voor welke afstand ga je, of vergelijk je t?
De lange afstand van de RDHF begint gelijk heel zwaar met 3 keer 300HM zoiets, dan wordt t wat rustiger en dan aan t eind krijg je als toetje al die heuvels nog een keer. Bij de korte afstand krijg je alleen de heuvels van t begin en t einde en ga je nog door de hel. Ik reed ooit de korte van de RDHF toen ik niet zo goed getraind was. Was voor mijn gevoel veel zwaarder dan de lange toen ik wel getraind was.
Bij de Ardennen trophy is t allemaal wat rustiger. Maar nog altijd zwaar zat.
Misschien slim om bij de Ardennes trophy de korte afstand te nemen en kijken waar je staat.

Snelheden zullen dit jaar echt wel langzamer liggen doordat de trails nat zijn. Gisteren in Landgraaf getraind. Ik moest echt inhouden op de afdalingen omdat t glad was.
Rawolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat

bedankt voor de reacties, geeft een beetje een beeld.

bij RDHF heb ik de 65k gedaan, de korste afstand. Die was voor mij zwaar zat inderdaad. Vooral dat rotstuk met die boomwortels trouwens. Kwam misschien omdat ik een hardtail heb en geen fully (of omdat de benen al op waren), maar die boomwortelsectie liep bij mij voor geen meter.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Het ergste vind ik die klim met die dikke waterpijp er naast. Je denkt dan dat je er bent, want je hoort de muziek. En dan moet je nog een lus met alleen maar klimmen door zuigende modder.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

rfbiker schreef: za 4 mei 2024, 11:50 terwijl ik bij de RDHF de laatste 20km mezelf begon af te vragen waarom ik mezelf dit soort wedstrijden toch aandoe :D .
Dat denk ik idd ook vaak. Waarom toch zo’n kl*te zware hobby gekozen? Denk ik dan.

Oja tip trouwens m als je de RDHF of zo rijd met nat broeierig weer. Neem de aller sterkste DEET mee!
Die musketten steken je de hele dag. Na een paar dagen gaan die bultjes ontsteken. Lig je in je bed, helemaal gesloopt van de marathon, en dan ga je kapot van de jeuk!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Knoflook eten de dagen van tevoren, dan lusten ze je niet.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Deet werkt beter en dan stink je ook minder uit je bakkes :winkie:
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bonanza
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Santa Cruz Tallboy
Contacteer:

Peelrijder schreef: vr 10 mei 2024, 09:28 Knoflook eten de dagen van tevoren, dan lusten ze je niet.
Niet alles geloven wat je op Facebook leest.

https://www.quest.nl/natuur/dieren/a326 ... e-trucjes/#
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik geloof sowieso niet veel van wat ik online lees.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wij ook niet :winkie:
chained forever to a world that's departed

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.

Sram

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Glenn422
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Helaas door hartproblemen dit jaar nog geen een marathon mee gedaan.
Nou ben ik aan het twijfelen om er nog een mee te doen op een Emtb.
Op de site staat dat het kan en mag, maar je niet opgenomen word in het klassement.
Echter is het mij nooit opgevallen dat er mensen met een Emtb mee doen, behalve RDHF, daar heb ik er wel gezien.
Ik zou zelf voor de korte afstand willen gaan door combo hart/accu.
Iemand ervaring met BAMS op een Emtb?
Gewoon als laatst starten en je eigen ding doen?
Hoe pakken jullie dit aan?
rfbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M Pro
Contacteer:

Glenn422 schreef: za 1 juni 2024, 19:09 Wat hij hierboven schreef.
Mijn vader heeft de Ardennes Trophy met de E-bike gereden vorig jaar en toen was hier zelfs een apart klassement voor (maar geen prijsuitreiking denk ik). Normaal mag je alle BAMS meerijden, je moet het enkel aangeven bij de online inschrijving dat je met een E-bike rijdt en dan kom je idd niet in het klassement. Als je wilt kan je gwn tussen de mensen vertrekken, volgens de regels mag je enkel de wedstrijd niet beïnvloeden door bvb de hele tijd kop te trekken voor iemand of iemand te duwen. Gewoon lekker tussen al de rest starten zou ik zeggen!
Plaats reactie