Algemeen drinkrugzakken en -heuptassen topic
Tijdje terug een Vaude uphill 12 op de kop kunnen tikken voor een mooie prijs. Goede rugzak. In essentie één groot binnenvak + zakje bovenaan & aan de zijkant. Ook wel een stropkoort achteraan, dat helpt dan weer aardig om dat extra laagje/bescherming mee te nemen. Niet jouw rugzak als je binnen vakken wilt. Verder heel tevreden van.
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Canyon - Neuron
Ik heb vorige week deze https://www.lidl.nl/p/crivit-rugzak/p100364832 gekocht en mee gehad naar Luxemburg. Normaal gebruik ik mijn USWE rugzak, maar gezien de slechte weersvoorspellingen en de onzekerheid of een lunch stop mogelijk was, op zoek naar iets met een beetje meer inhoud.
Ik moet zeggen dat de rugzak me goed bevallen is, zeker als je kijkt naar de prijs. Voor regelmatig gebruik en echt lange tochten zou ik het niet aanraden, maar voor sporadisch gebruik, dikke prima.
Ik moet zeggen dat de rugzak me goed bevallen is, zeker als je kijkt naar de prijs. Voor regelmatig gebruik en echt lange tochten zou ik het niet aanraden, maar voor sporadisch gebruik, dikke prima.
Met vriendelijke groet,
Joris
Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Joris
Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dat snap ik niet helemaal.Voor regelmatig gebruik en echt lange tochten zou ik het niet aanraden, maar voor sporadisch gebruik, dikke prima.
Hij zit goed of hij zit niet goed.
Ook sporadisch moet ie goed zitten, anders is bijv.je weekend Luxemburg naar de gallemiezen.
Ik heb trouwens ook een Crivit rugzak, paar jaar geleden bij de Lidl gekocht.
Nadat ik er een plaat EVA in heb geschoven zat ie best aardig, maar er zitten inmiddels 2 scheuren in.
Duidelijk minder stevig dan mn Deuters.
chained forever to a world that's departed
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Yo vrienden
Ik ga binnenkort een week op trektocht en ik zou graag willen weten of jullie suggesties hebben voor tassen.
Ik ben van plan om dit bomberjack van deze winkel erin te stoppen, dus ik heb aardig wat ruimte nodig!
Ik heb een grote tas nodig waarin ik genoeg kleding en eten kan opbergen voor ongeveer 3-4 dagen. Ik ben vooral van plan om er kleren in te doen.
Bedankt voor jullie antwoorden
Ik ga binnenkort een week op trektocht en ik zou graag willen weten of jullie suggesties hebben voor tassen.
Ik ben van plan om dit bomberjack van deze winkel erin te stoppen, dus ik heb aardig wat ruimte nodig!
Ik heb een grote tas nodig waarin ik genoeg kleding en eten kan opbergen voor ongeveer 3-4 dagen. Ik ben vooral van plan om er kleren in te doen.
Bedankt voor jullie antwoorden

Laatst gewijzigd door David11 op zo 16 juni 2024, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
FF googlen op backpack rugzak?
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)

- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
60 liter is wel erg groot op de fiets.
Ik heb een Deuter Alpine van 30 liter.
Daar past het wel in, maar niet iedere dag een schoon setje. Dan moet je kleding setjes fietsbroek+ondershirt uitspoelen en laten drogen, zodat je ze om en om kunt dragen.
Als je bij aankomst meteen het gedragen spul uitspoelt kan het de hele nacht drogen. Andere dag een schoon setje aan en als het oude nog nat is hang je het aan de buitenkant van je rugzak te drogen. Als het regent maakt het niet uit, dan trek je het nat aan, je wordt toch nat...
Op YT wat Transalp filmpjes zoeken en dan vooral die zich toespitsen op de voorbereiding en logistiek.
Daar past het wel in, maar niet iedere dag een schoon setje. Dan moet je kleding setjes fietsbroek+ondershirt uitspoelen en laten drogen, zodat je ze om en om kunt dragen.
Als je bij aankomst meteen het gedragen spul uitspoelt kan het de hele nacht drogen. Andere dag een schoon setje aan en als het oude nog nat is hang je het aan de buitenkant van je rugzak te drogen. Als het regent maakt het niet uit, dan trek je het nat aan, je wordt toch nat...
Op YT wat Transalp filmpjes zoeken en dan vooral die zich toespitsen op de voorbereiding en logistiek.
- Der Alte
- All rounder
- Mijn mountainbike: Staat lekker onder de 🌞
ik denk dat je handig genoeg bent om te zoeken naar een trekkersrugtas bij bv bever , decatlon ect , dus niet een fiets rugtas e.d
Misschien ,maar hij wil ook nog voedsel meenemen voor 3 dagen of zo , natuurlijk kan je bv gedroogd vlees en groente meenemen, en een klein gas/benzine pitje meenemen , maar gaat toch snel met de "inhoud " van de tas , en dan nog je kleding ....,,en als je fiets kleding van de ene dag wast ,moet je toch wat anders aan , of ga je in je blootje zittenThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 19 mei 2024, 23:27 60 liter is wel erg groot op de fiets.

never underestimate an old man with a bicycle 

- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Contacteer:
Een 60liter trekkers rugzak is een slecht idee
https://www.bergfreunde.de/blog/alpenue ... m-fahrrad/
Ik denk dat David zich eerst heel goed moet inlezen.
Paar jaar geleden was er een Duitse Transalp veteraan met interessante YT videos.
https://www.bergfreunde.de/blog/alpenue ... m-fahrrad/
Ik denk dat David zich eerst heel goed moet inlezen.
Paar jaar geleden was er een Duitse Transalp veteraan met interessante YT videos.
-
- Extreme Biker
- Mijn mountainbike: vooral wipkippen
Een deuter alpine met 30l blijft stabiel met max 8 kg( als je ze goed verdeeld) en waterzak van 2l . De rest steek ik in frametassen. Liever een zware fiets dan een zware rugzak. Stuurtassen op een mtb deugen niet, net als zadeltassen. Bergop zul je met zo'n rugzak meer moeten wandelen. Bergaf weinig verschil, behalve bij achterwiel liften. Je wordt wel sneller moe door extra gewicht dat hoog zit. Aeroe bagagedrager al enkele keren gebruikt en hoewel veel plastiek houdt het voorlopig. Je moet wel opletten als het steil bergaf gaat dat je geen contact maakt met de drager. En als die drager een otb zal overleven dat weet ik ook niet.
Eten voor 3-4 dagen is best veel, heb je echt zoveel nodig? Zoals meerdere mensen al aangeven is een grote, zware rugzak niet erg geschikt om mee te fietsen, laat staan mountainbiken. Afhankelijk van wat je precies gaat doen zou ik in ieder geval een gedeelte van je spullen aan je fiets hangen. Probeer het gewicht laag en centraal te houden (in de framedriehoek dus). Volumineuze zaken zoals kleren, slaapzak ed. kunnen in een drybag of bikepacking tas aan je stuur of onder je zadel.David11 schreef: ↑za 18 mei 2024, 18:32 Yo vrienden
Bedankt voor jullie antwoorden![]()
Ik heb behoorlijk serieuze mtb paden gereden met volle bepakking, wel goed verdeeld en goed bevestigd. Een tas aan je stuur of onder je zadel hoeft geen probleem te zijn als je het goed doet en is beter dan alles op je rug dragen. Het hangt er natuurlijk wel van af wat je gaat doen en wat je meewilt. Voor een transalp met overnachtingen in hutten/hotels/pensions ed. is een rugzakje prima maar als je zelfvoorzienend wilt zijn...
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: Ican S3, Felt Breed, Specialized Enduro, Commencal Absolut
Dit weekend de eerste rit gemaakt met deze rugzak (een USWE aftreksel)l voor de dagen dat ik méér wil meenemen dan 1 bidon met water.
Pomp en tools zitten op de fiets.
Aangenaam verrast!
Voorheen heb ik altijd met EVOC rugzakken gereden, stopte die veel te vol + die bleven lang niet zo goed op hun plek zitten als deze.
Minimaal extra gewicht, blijft netjes zitten. Méér dan het water, je GSM en wat reepjes past er niet in. Maar voor mij voldoende
https://www.decathlon.nl/p/drinkrugzak- ... gJSSPD_BwE

Pomp en tools zitten op de fiets.
Aangenaam verrast!
Voorheen heb ik altijd met EVOC rugzakken gereden, stopte die veel te vol + die bleven lang niet zo goed op hun plek zitten als deze.
Minimaal extra gewicht, blijft netjes zitten. Méér dan het water, je GSM en wat reepjes past er niet in. Maar voor mij voldoende

https://www.decathlon.nl/p/drinkrugzak- ... gJSSPD_BwE

Singletrails, Gravel, Pumptracks & Bikepark
-
- Genius
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Mijn rugzak voor de NL rondjes is een USWE, goedkoop in een aanbieding van RCZ gekocht. Die is iets groter dan die hierboven, biba, tool, pomp, regenjack en eten gaan er makkelijk in. Maar het draagsysteem werkt gewoon goed, de rugzak zit vaster tegen je lichaam dan met conventionele riemen.
Nadeel is dat hij daardoor ook ietsje zweteriger kan aanvoelen maar dat ervaar ik in de praktijk niet als hinderlijk, alleen de uitblinkers op dit gebied doen het beter (Deuter Race light bijvoorbeeld, relatief koel te dragen rugzakje).
Ik heb er een 2 liter reservoir van Decathlon in zitten, dat past prima.
Het originele Hydrapack reservoir ligt als reserve in de kast maar die Decathlon houdt het al jaren uit...
Nadeel is dat hij daardoor ook ietsje zweteriger kan aanvoelen maar dat ervaar ik in de praktijk niet als hinderlijk, alleen de uitblinkers op dit gebied doen het beter (Deuter Race light bijvoorbeeld, relatief koel te dragen rugzakje).
Ik heb er een 2 liter reservoir van Decathlon in zitten, dat past prima.
Het originele Hydrapack reservoir ligt als reserve in de kast maar die Decathlon houdt het al jaren uit...

"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
So I'm gonna leave it up to you"
Ten Years After
-
- All rounder
- Mijn mountainbike: is geniaal!
Onlangs voor mijn verjaardag een Evoc Trail Pro 26L voor mijn verjaardag gekregen van mijn lieftallige. Deze is als vervanging van een Camelbak Kudu 18L.
Lang over getwijfeld of ik dit moest doen, die CB had nog wel een paar jaar meegekund, maar nu zou ik willen dat ik hem jaren geleden al vervangen had.
Echt een heel fijne rugzak, mooie indeling maar hij zit vooral veel prettiger en vaster op de rug. Die CB lag toch wat meer te slingeren vond ik, ook al had ik hem heel strak aangetrokken.
Enig nadeeltje: hij lijkt wat warmer te zijn. Ik heb de indruk dat de ventilatie iets beter is bij die CB.
Maar dat overleef ik wel, die CB ligt nu ergens in de hoek waar ie waarschijnlijk niet snel meer uitkomt
.
Had voor het vergelijk ook een Evoc van 16 liter meebesteld, 26 leek me wat groot. Maar in lege toestand waren ze allebei even groot en ik zag dus geen enkele reden om die kleinere te nemen.
Gebruik hem overal. 1x Per jaar een tocht in de Franse Alpen maar ook net zo goed op een rondje Overloon of NIjmegen e.o.
Kortom: Evoc, wat mij betreft een aanrader
Lang over getwijfeld of ik dit moest doen, die CB had nog wel een paar jaar meegekund, maar nu zou ik willen dat ik hem jaren geleden al vervangen had.
Echt een heel fijne rugzak, mooie indeling maar hij zit vooral veel prettiger en vaster op de rug. Die CB lag toch wat meer te slingeren vond ik, ook al had ik hem heel strak aangetrokken.
Enig nadeeltje: hij lijkt wat warmer te zijn. Ik heb de indruk dat de ventilatie iets beter is bij die CB.
Maar dat overleef ik wel, die CB ligt nu ergens in de hoek waar ie waarschijnlijk niet snel meer uitkomt

Had voor het vergelijk ook een Evoc van 16 liter meebesteld, 26 leek me wat groot. Maar in lege toestand waren ze allebei even groot en ik zag dus geen enkele reden om die kleinere te nemen.
Gebruik hem overal. 1x Per jaar een tocht in de Franse Alpen maar ook net zo goed op een rondje Overloon of NIjmegen e.o.
Kortom: Evoc, wat mij betreft een aanrader